Gå til innhold

EKSAMEN! VÆRSÅ SNILL HJELP!


Anbefalte innlegg

Heia!!

 

jeg har hatt en forferdelig eksamen i forrige uke. den var seriøst så dårlig at lærerne ristet på hodet!

det skjedde en feil når de laga eksamen og de stilte oss da spørsmål som vi egt ikke skulle ha. oppgaven ga 12 poeng. vi har kontaktet campuset og nå har de bestemt seg for at de går ned i poengsummen som da var 100. så de går ned til 88 poeng. jeg har skjønt at man trenger 40% av det totale for å få en E, det totale er jo nå 88 poeng. eller 88%. jeg har kommet frem til at 40% av 88% er ca. 35%, men hvor mange poeng er 35%?? noen som skjønner hva jeg mener...? hvor mange poeng trenger jeg for å få en E? pls hjelp!! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi du ikke klarte å regne ut det du spør om. Det er nok ment som en spøk så ikke ta det til deg.

 

hahahhahaha!! er for stresset til å tenke slikt nå!

men som sagt så er dette et emne på høgskolen, men for å si det sånn. aldri vært flink i matte. klarte meg fint på vgs med en 4er, men aldri vært flink i matte! så bare plag meg :D så lenge dere svarer meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men dere, helt seriøst. jeg skjønner ikke hvor jeg trenger 35 poeng for å stå. 

de tar jo bort 12 poeng sant? så 40-12 = 28..?

 

De tar vekk 12 poeng fra 100, da er vi på 88 som ville gitt deg 100% (altså alt riktig), du trenger 40% for å stå på eksamen (med en E), 40% av 88 poeng er 35,2 poeng. 

Lenke til kommentar

åkei, men hvis de ikke hadde gått ned til 88 poeng. så hadde jeg trengt 40 poeng for å stå. 

nå har de gått ned til 88 poeng. og jeg trenger 35 av de for å stå? hva i alle dager.... 

oppgaven ga 12 poeng, og selv om at den var utenfor pensum, så har jeg fått skrevet en del og svart litt på oppgaven., så det lønner seg ikke for meg at dem går ned i poengsummen... 

Lenke til kommentar

åkei, men hvis de ikke hadde gått ned til 88 poeng. så hadde jeg trengt 40 poeng for å stå. 

nå har de gått ned til 88 poeng. og jeg trenger 35 av de for å stå? hva i alle dager.... 

oppgaven ga 12 poeng, og selv om at den var utenfor pensum, så har jeg fått skrevet en del og svart litt på oppgaven., så det lønner seg ikke for meg at dem går ned i poengsummen... 

 

Nei, det gjør vel ikke det da. 

Lenke til kommentar

Det er ikke matte eksamen! Det er et emne på høgskole! :(

Matte er ett emne på høgskole og universitet....

 

 

Håper for guds skyld dette ikke var matte eksamen. Du vil trenge 35,2 poeng, som vil være 35,2% av 100 poengs utgangspunktet. 

hvorfor håper du dette ikke er en matteeksamen? 

 

Siden det helt tydelig ikke er ditt sterke felt.

Lenke til kommentar

Med mindre du har gjort det bedre på den oppgaven enn på de andre, så lønner det seg for deg at den blir fjernet.

 

har jo svart en del, men det hadde neppe blitt 12 poeng... så kanskje like greit at dem fjerner det..

jeg får den tilbake om 2 uker. håper virkelig jeg står as! gjort mitt aller beste både før og under eksamen.

det skumle er at dette var en konte-eksamen og jeg må slutte på skolen dersom jeg stryker!:( 

be folkens! be for meg <3 :( er livredd!

Lenke til kommentar

 

Det er ikke matte eksamen! Det er et emne på høgskole! :(

Matte er ett emne på høgskole og universitet....

 

 

Håper for guds skyld dette ikke var matte eksamen. Du vil trenge 35,2 poeng, som vil være 35,2% av 100 poengs utgangspunktet. 

hvorfor håper du dette ikke er en matteeksamen? 

 

Siden det helt tydelig ikke er ditt sterke felt.

 

kan innrømme at det ikke er det. matte læreren min på vgs holdte på å få hjerteinfarkt pågrunn av meg! 

Lenke til kommentar

 

Med mindre du har gjort det bedre på den oppgaven enn på de andre, så lønner det seg for deg at den blir fjernet.

 

har jo svart en del, men det hadde neppe blitt 12 poeng... så kanskje like greit at dem fjerner det..

jeg får den tilbake om 2 uker. håper virkelig jeg står as! gjort mitt aller beste både før og under eksamen.

det skumle er at dette var en konte-eksamen og jeg må slutte på skolen dersom jeg stryker! :(

be folkens! be for meg <3 :( er livredd!

 

 

Er du sikker på at de ikke bare fjernet hvor spørsmålet ikke teller? Og at de ikke bare fjernet det fra å inngå i 100%'en og gjorde det om til ekstraspørsmål hvor det er mulig å oppnå 113% riktig? 

Lenke til kommentar

 

 

Med mindre du har gjort det bedre på den oppgaven enn på de andre, så lønner det seg for deg at den blir fjernet.

 

har jo svart en del, men det hadde neppe blitt 12 poeng... så kanskje like greit at dem fjerner det..

jeg får den tilbake om 2 uker. håper virkelig jeg står as! gjort mitt aller beste både før og under eksamen.

det skumle er at dette var en konte-eksamen og jeg må slutte på skolen dersom jeg stryker! :(

be folkens! be for meg <3 :( er livredd!

 

 

Er du sikker på at de ikke bare fjernet hvor spørsmålet ikke teller? Og at de ikke bare fjernet det fra å inngå i 100%'en og gjorde det om til ekstraspørsmål hvor det er mulig å oppnå 113% riktig? 

 

 

 

 

nå skjønte jeg faktisk ikke. hvis dem hadde gjort det om til ekstraspørsmål hvor det er mulig å oppnå 113% riktig. trenger jeg 40 poeng for å stå da? det vil jo ikke være riktig :(

Lenke til kommentar

 

 

 

Med mindre du har gjort det bedre på den oppgaven enn på de andre, så lønner det seg for deg at den blir fjernet.

 

har jo svart en del, men det hadde neppe blitt 12 poeng... så kanskje like greit at dem fjerner det..

jeg får den tilbake om 2 uker. håper virkelig jeg står as! gjort mitt aller beste både før og under eksamen.

det skumle er at dette var en konte-eksamen og jeg må slutte på skolen dersom jeg stryker! :(

be folkens! be for meg <3 :( er livredd!

 

 

Er du sikker på at de ikke bare fjernet hvor spørsmålet ikke teller? Og at de ikke bare fjernet det fra å inngå i 100%'en og gjorde det om til ekstraspørsmål hvor det er mulig å oppnå 113% riktig? 

 

 

 

 

nå skjønte jeg faktisk ikke. hvis dem hadde gjort det om til ekstraspørsmål hvor det er mulig å oppnå 113% riktig. trenger jeg 40 poeng for å stå da? det vil jo ikke være riktig :(

 

 

Nei, det trenger du ikke. Du vil fremdeles kun trenge 35,2 poeng for å oppnå 40% av ny "alt riktig"-sum. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...