Gå til innhold

Evry bekrefter børsplaner. Blir den største børsnoteringen i Norge på mange år


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At et selskap som nærmest utelukkende produserer skrot som ikke virker, er verdt noe som helst, må jo være et mirakel?

 

Det har kanskje noe med at de også har et av verdens lengste sugerør ned i den norske statskassen, å tar ågerpriser for dritten de leverer. 

 

Dersom de kan snylte investorer på børsen i stedet for norske skattebetalere, så er jo notering en god ting.

Sannsynligheten er dog stor for at det blir "ja takk, begge deler, å blir det noe igjen tar vi gjerne det også", slik at både børsen og statskassen robbes, av det som må være en av de største kvisene på det norske samfunnets rumpe.

Endret av adeneo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

At et selskap som nærmest utelukkende produserer skrot som ikke virker, er verdt noe som helst, må jo være et mirakel?

 

Det har kanskje noe med at de også har et av verdens lengste sugerør ned i den norske statskassen, å tar ågerpriser for dritten de leverer. 

 

Dersom de kan snylte investorer på børsen i stedet for norske skattebetalere, så er jo notering en god ting.

Sannsynligheten er dog stor for at det blir "ja takk, begge deler, å blir det noe igjen tar vi gjerne det også", slik at både børsen og statskassen robbes, av det som må være en av de største kvisene på det norske samfunnets rumpe.

 

Problemet er staten. Det er de som Har mulighet til å bruke våre skattepenger på denne måten.

Lenke til kommentar

Det har kanskje noe med at de også har et av verdens lengste sugerør ned i den norske statskassen, å tar ågerpriser for dritten de leverer. 

Man kan si hva man vil om Sharepoint, Exchange, Outlook og kundebindinger - ingen IT-sjef har noensinne fått sparken for å velge Microsoft. Blir vel litt det samme med Evry. Kanskje er det overpriset og røten kvalitet, IT-sjefen får en stor kontraktspart han kan skylde på hvis noe går galt og det er for han mer viktig. Med en mindre, kanskje ukjent (ihvertfall oppover) leverandør er det mer usikkert, og han kan få sparken eller kjeft hvis noe går galt.

 

De betaler ekstra for å kunne si "Det var Evry som gjorde det!" og få forståelsesfulle nikk tilbake...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At et selskap som nærmest utelukkende produserer skrot som ikke virker

 

Som ansatt i Evry kan jeg ikke si jeg opplever at selskapet leverer nærmest utelukkende skrot. Det er noen leveranser som har vært under pari, som digi.no har slått stort opp. Evry leverer en mengde tjenester til et bredt spekter av kunder, både i offentlig og privat sektor, og svært mange av dem er av god kvalitet. Jeg tror kanskje du overdriver litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som ansatt i Evry kan jeg ikke si jeg opplever at selskapet leverer nærmest utelukkende skrot. 

 

Det kan godt være at det kun oppleves slik?

I så fall har kanskje Evry et omdømme-problem, ikke et problem med å få tekniske løsninger til å fungere.

 

For meg personlig når jeg hører "Evry", tenker jeg på NAV-systemet Arve, som ikke fungerte i det hele tatt, som Evry deretter endret navn på til Vera, som heller ikke fungerte i det hele tatt, å som endte med at Staten betalte millioner for noe de ikke kan bruke, å til slutt måtte true med søksmål for å få igjen pengene sine.

 

DNB stakkars, har jo konstante problemer med sin nettbank, å det kommer ikke som noen overraskelse at det er Evry som står bak, for å ikke snakke om Vipps, nok en Evry-fadese.

 

Så er det saker som Krigsvoll, som må saksøke Evry for å få tilbake pengene sin ettersom Evry leverer programvare som aldri fungerer, samt Evrys egne ansatte som får sparken urettmessig, som igjen ender i rettsak, samt flere lignende saker !

 

Det finnes så mye negativ omtale rundt Evry, at det er vanskelig å finne noe positivt, selv om selskapet sikkert leverer noe som virker?

 

Det seneste var vel at Evry ikke hadde implementert selv den mest elementære sikkerhet på sine fakturahotell.

Slike blemmer får det jo til å virke som hele selskapet er fullt av inkompetente tullinger.

 

Men, all reklame er tydeligvis god reklame, overskuddet i fjor var vel godt over en milliard kroner, mye av det kommer fra å levere elendige løsninger som norske skattebetalere har betalt for.

Endret av adeneo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At et selskap som nærmest utelukkende produserer skrot som ikke virker

Som ansatt i Evry kan jeg ikke si jeg opplever at selskapet leverer nærmest utelukkende skrot. Det er noen leveranser som har vært under pari, som digi.no har slått stort opp. Evry leverer en mengde tjenester til et bredt spekter av kunder, både i offentlig og privat sektor, og svært mange av dem er av god kvalitet. Jeg tror kanskje du overdriver litt.

 

Ja, det er et stort selskap, og mye av det de leverer holder en grei kvalitet. Men du har også en ekstremt stor organisasjon med alt det medfører av tunge byråkratiske prosesser, oppgaver som faller mellom to stoler som ikke nødvendigvis blir godt gjennomført. Men for all del, mye kan ha forandret seg siden jeg var ansatt der for 2 år siden. En ting er i alle fall sikkert, de betaler ikke spesielt godt.

Lenke til kommentar

DNB stakkars, har jo konstante problemer med sin nettbank, å det kommer ikke som noen overraskelse at det er Evry som står bak, for å ikke snakke om Vipps, nok en Evry-fadese.

 

Evry drifter kanskje Vipps, men utviklingen er outsources til India og Tata Consultency Services.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en mistanke om at børsmarkedets kvalitetskontroll er atskillig bedre enn statens hvor ingen føler ansvar for noe. Så ved børslansering er store deler av Evry avkledd og aksjen legger ut i et flott stup, med påfølgende fritt fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...