Gå til innhold

Amazon har lansert butikk hvor du bare kan ta varene dine og gå – nå kommer de kanskje til Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva hvis prisen er feil? Slik som lefdal\elkjøp også driver på selger ting billig når man kommer til butikken har de aldri endret prisene så de prøver å ta gamle priser som er høye, men må be de endre prisene. Det blir vel vanskeligere med app?

 

Muligens man kan sjekke mobilen om prisen er riktig, er den feil må man ta kontakt med kundeserice som tar 2-3 dager.

Lenke til kommentar

 

For Amazon betyr "Europa" Storbritannia og Tyskland.

Edit: Og Frankrike, glemte Frankrike. 

Gløymde Spaina og. Er sikkert fleire land som har amazon i EU, som f.eks. Polen.

 

 

Nja, Amazon.pl tar deg til Amazon i Tyskland. 

Men når det gjelder å selge egne produkter, er det primært Storbritannia og Tyskland de henvender seg til i første omgang når de skal ut av USA. Spania og Italia (eller Frankrike) har ikke tilgang til Echo, bare Storbritannia og Tyskland, og det var vel også bare Storbritannia og Tyskland som fikk Kindle etter USA. Nå er vel Kindle tilgjengelig i mange land, men fortsatt ikke Norge. 

 

Nå ser det heldigvis ut som ting er i bedring, med Prime Video. Så kanskje det løsner opp litt også på hardware. Men butikkjede? Blir nok Storbritannia og Tyskland. 

Lenke til kommentar

Nja, Amazon.pl tar deg til Amazon i Tyskland. 

Men når det gjelder å selge egne produkter, er det primært Storbritannia og Tyskland de henvender seg til i første omgang når de skal ut av USA. Spania og Italia (eller Frankrike) har ikke tilgang til Echo, bare Storbritannia og Tyskland, og det var vel også bare Storbritannia og Tyskland som fikk Kindle etter USA. Nå er vel Kindle tilgjengelig i mange land, men fortsatt ikke Norge. 

 

Nå ser det heldigvis ut som ting er i bedring, med Prime Video. Så kanskje det løsner opp litt også på hardware. Men butikkjede? Blir nok Storbritannia og Tyskland.

Kindle er da tilgjengelig i Norge den. De fleste store nettbutikker fører Kindle, og det er ikke noe problem å opprette Amazon-konto.
Lenke til kommentar

Har allerede laget et slikt system.

NFC tag på alle varer, eget designet tracking system som gir en presisjon innendørs på mindre enn 1 meter. Varene scannes inn og man blir automatisk belastet når man går ut av butikken.

Systemet fungerer perfekt, men jeg vil anbefale å ikke bruke det da det fører til flere arbeidsløse.

Lenke til kommentar

Lurere på hva som kan gjøre hvis det viser seg å være feil på "handle lista" som vises i appen kanskje det er 10 varer ii stedet for 1 osv ?? hvor kan man klage? nei har ikke særlig tro på det der ennå!

 

NFC eller RFID tag på varene og leser i hylla. Funker fint ;)

Lenke til kommentar

 

Nja, Amazon.pl tar deg til Amazon i Tyskland. 

Men når det gjelder å selge egne produkter, er det primært Storbritannia og Tyskland de henvender seg til i første omgang når de skal ut av USA. Spania og Italia (eller Frankrike) har ikke tilgang til Echo, bare Storbritannia og Tyskland, og det var vel også bare Storbritannia og Tyskland som fikk Kindle etter USA. Nå er vel Kindle tilgjengelig i mange land, men fortsatt ikke Norge. 

 

Nå ser det heldigvis ut som ting er i bedring, med Prime Video. Så kanskje det løsner opp litt også på hardware. Men butikkjede? Blir nok Storbritannia og Tyskland.

Kindle er da tilgjengelig i Norge den. De fleste store nettbutikker fører Kindle, og det er ikke noe problem å opprette Amazon-konto.

 

 

Nå sa jeg heller ikke at Kindle ikke var tilgjengelig i Norge. Jeg har Kindle selv, jeg. Jeg har Echo Dot også, og der måtte jeg klatre over enda flere hindringer, der var det et problem å aktivere den. Jeg sa at Amazon ikke har Norge som et fokusområde og at jeg ikke får kjøpe de produktene jeg vil ha direkte fra dem. Implisitt at vi ikke får Kindle-butikker her.  

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Lurer også på hvordan dette virker. Decathlon har RFID/NFC på alle produkter slik at alt blir skannet automatisk, men dette kan jo ikke være det.

Lenke til kommentar

 

WOW, genial teknologi. O_O Hvordan fungerer systemet på stjeling og nasking?

 

Enkelt. Avleser ved utgangen som sjekker varene mot den personen som går ut. Er ikke personen registrert, så går alarmen.

Og da blir vedkommende uskadeliggjort av en dalek (de kan jo ikke ha sikkerhetsvakter heller, det ville vært juks).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...