Gå til innhold

Finn.no: salg av dagsgamle telefoner


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hei, godtfolk.

 

Jeg stusser over noe. På Finn.no er det ganske ofte at folk legger ut telefoner til salg, som er ubrukte og uåpnet, og som de selger med en tusing i avslag. Hva er poenget? Er det telefoner som er kjøpt på nedbetaling, og hvor selger planlegger å misligholde nedbetalingsavralen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kan være. Men de selges ofte med eske og kvittering. På en av kvitteringene stod telefonen til full pris, men med ordet "swap" tydelig.

Lenke til kommentar

Jeg "kjenner" ei som driver på slik, hun kjøper med abonnement og selger de billig etter ett par måneders bruk.

 

Abonnementet betaler hun jo ikke og drar på seg enormt med gjeld, men hun får inn penger og tjener sånn sett på det så lenge hun ikke betaler gjelden. Hun har vel drevet på slikt i ett par år.

Lenke til kommentar

Telefoner kjøpt på avbetaling som selges med litt rabatt.

Telefoner bundet opp til ett abonnement og solgt med litt rabatt.

Reparerte telefoner som selges "som ny" siden de er swappet.

Firmatelefoner som selges da en har fungerende telefon.

Premier som selges.

Tyvegods med forfalsket kvittering.

 

Mange alternativer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man bør være obs på sånt. Plutselig står man der med en telefon som er sperret på IMEI-nummer. Operatøren har full rett til det hvis de ønsker. Da det gjelder swap så er vel også den Telenor sin inntil avtalen er innfridd. Hvis avtalen misligholdes fra opprinnelig eiers side altså.

Endret av htyske
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en telefon på Elkjøp som jeg angret på etterpå, det var egentlig en midlertidig telefon for en annen telefon som jeg holdt på å reparere, problemet var at telefonen jeg kjøpte på Elkjøp kunne ikke leveres tilbake i løpet av 30 dager da den var brukt og Elkjøp ikke tok tilbake telefoner som er brukt.

 

Kan tenke meg at noen av telefonene på Finn kan være slik, kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...