Gå til innhold

Flott kanal som svarer på dine spørsmål (kristendom)


Anbefalte innlegg

Har slitt med forvirring rundt noen spørsmål selv rundt bibelske ting, ba Gud om visdom og BANG... denne kanalen her kom opp på youtube når jeg satt i en live-cd med ubuntu mate. Trodde jeg visste om det meste på youtube men denne har jeg aldri sett før.

 

Her er det mye å grave i mht spørsmål som stadig svirrer rundt her inne. Jeg poster derfor en video om et klassisk kontroversielt spørsmål som smakebit, jeg tror ikke det er noe jeg kan komme på i denne kanalen som ikke blir besvart:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet? 

Lenke til kommentar

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet? 

 

fordi jeg har sett det er 2 sider, og det passer med bibelen, ergo forholder jeg meg ganske enkelt til den virkeligheten jeg har sett. det var ikke frykt for døden som gjorde meg kristen (hvis døden bare er som å skru av en PC)... værre er det ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan takler du det å motsi guds ord for å passe inn i det moderne samfunnet?

 

Det står at gud har sagt og gjort forferdelige ting og var imot homofili, sex før eksteskap og en kvinnerolle underlegen mannens.

 

Hvordan velger man hva man skal tro, hva gjør din tolkning av bibelen riktig?

 

jeg sier ikke min tolkning av bibelen er riktig - dvs det kan godt hende jeg har tolket ting feil, men jeg har funnet svar der ... du må tolke og praktisere troa som du vil, jeg har ikke tenkt å tvinge deg til noen ting, bibelen sier jo faktisk at det må komme innenfra og være oppriktig, altså skal ikke noe være tvang, og det skiller vel kanskje religiøse fra troende, troende lar folk være i fred og tro en individsak, mens religiøse prøver å presse sitt syn på andre. jeg er ikke i det for det, jeg er i det fordi jeg tror det er sant.

 

og bibelen sier Gud definerer hva godt/ondt er, ikke oss ... så står det i bibelen, må det jo være Guds ønske. Men om 2 homofile vil gifte seg, så er det deres problem, men om min kirke vier homofile, så ville jeg ikke tatt den presten så veldig seriøst, for det står jo at ekteskap er til for mann og kvinne, og å kaste velsignelse over noe bibelen sier er synd, blir jo feil, hvis man er troende.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Fordi vedkommende ikke takler tanken på døden. Bibelens helvete er ren skremselspropaganda. Hvem i all verden vil velge helvete som alternativ?

 

Heldigvis finnes hverken himmelen eller helvete. 

Jeg, for i den bibelske versjonen er helvete en plass hvor man har frihet. Himmelen er beskrevet som en plass hvor regler er absolutter. Man sendes rett til helvete om de ikke følges....

 

Og enig i din siste setning... Eller... Helvete kan eksistere men da som en situasjon man er i og da ikke lengre en religiøs sak. Sånn for å flisespikke meg selv...

Lenke til kommentar

 

Hvordan takler du det å motsi guds ord for å passe inn i det moderne samfunnet?

 

Det står at gud har sagt og gjort forferdelige ting og var imot homofili, sex før eksteskap og en kvinnerolle underlegen mannens.

 

Hvordan velger man hva man skal tro, hva gjør din tolkning av bibelen riktig?

 

jeg sier ikke min tolkning av bibelen er riktig, men jeg har funnet svar der ... du må tolke og praktisere troa som du vil, jeg har ikke tenkt å tvinge deg til noen ting, bibelen sier jo faktisk at det må komme innenfra og være oppriktig, altså skal ikke noe være tvang, og det skiller vel kanskje religiøse fra troende, troende lar folk være i fred og tro en individsak, mens religiøse prøver å presse sitt syn på andre. jeg er ikke i det for det, jeg er i det fordi jeg tror det er sant.

 

og bibelen sier Gud definerer hva godt/ondt er, ikke oss ... så står det i bibelen, må det jo være Guds ønske. Men om 2 homofile vil gifte seg, så er det deres problem, men om min kirke vier homofile, så ville jeg ikke tatt den presten så veldig seriøst, for det står jo at ekteskap er til for mann og kvinne, og å kaste velsignelse over noe bibelen sier er synd, blir jo feil, hvis man er troende.

 

Du er jo selvmotsigende her... Hvorfor poster du en tråd om noe du TROR på, og forsvarer ditt syn om du ikke vil nå ut med et budskap? Retorikken er ikke tilstede hos deg, eller noen som helst andre religiøse. Dere pusher en kollektiv psykose.

God bedring....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan takler du det å motsi guds ord for å passe inn i det moderne samfunnet?

 

Det står at gud har sagt og gjort forferdelige ting og var imot homofili, sex før eksteskap og en kvinnerolle underlegen mannens.

 

Hvordan velger man hva man skal tro, hva gjør din tolkning av bibelen riktig?

 

jeg sier ikke min tolkning av bibelen er riktig, men jeg har funnet svar der ... du må tolke og praktisere troa som du vil, jeg har ikke tenkt å tvinge deg til noen ting, bibelen sier jo faktisk at det må komme innenfra og være oppriktig, altså skal ikke noe være tvang, og det skiller vel kanskje religiøse fra troende, troende lar folk være i fred og tro en individsak, mens religiøse prøver å presse sitt syn på andre. jeg er ikke i det for det, jeg er i det fordi jeg tror det er sant.

 

og bibelen sier Gud definerer hva godt/ondt er, ikke oss ... så står det i bibelen, må det jo være Guds ønske. Men om 2 homofile vil gifte seg, så er det deres problem, men om min kirke vier homofile, så ville jeg ikke tatt den presten så veldig seriøst, for det står jo at ekteskap er til for mann og kvinne, og å kaste velsignelse over noe bibelen sier er synd, blir jo feil, hvis man er troende.

 

Du er jo selvmotsigende her... Hvorfor poster du en tråd om noe du TROR på, og forsvarer ditt syn om du ikke vil nå ut med et budskap? Retorikken er ikke tilstede hos deg, eller noen som helst andre religiøse. Dere pusher en kollektiv psykose.

God bedring....

 

 

jeg editerte og spesifiserte hvorfor jeg skrev "jeg sier ikke min tolkning av bibelen er riktig - DVS JEG KAN GODT HA FEILTOLKET TING" ... men jeg tror jeg har rett i det jeg sier, og jeg tror absolutt bibelen er riktig.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Når du skriver ("jeg tror ikke mitt syn er riktig - DVS JEG KAN GODT HA FEILTOLKET TING") så er du jo åpen for feilkilder og mulighet til å endre ditt syn på ting. Hvorfor kan du da som et oppegående menneske virkelig tro på en entitet som på ingen måter kan logisk sies å finnes? Og OM den hadde funtes så hadde den vært et rasshøl av dimensjoner selv ikke bibelen kan beskrive...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du skriver ("jeg tror ikke mitt syn er riktig - DVS JEG KAN GODT HA FEILTOLKET TING") så er du jo åpen for feilkilder og mulighet til å endre ditt syn på ting. Hvorfor kan du da som et oppegående menneske virkelig tro på en entitet som på ingen måter kan logisk sies å finnes? Og OM den hadde funtes så hadde den vært et rasshøl av dimensjoner selv ikke bibelen kan beskrive...

 

Fordi du skryter på deg kunnskap om ting du ikke har begreper om, for jeg har sett det overnaturlige selv ... Men jeg var som deg før jeg også. De som hadde sett slikt måtte enten dikte det opp eller så var de gale, det måtte være en av delene... Med et sånt utgangspunkt blir det meningsløst å diskutere, men jeg har ivertfall opplevd det jeg har opplevd, og forteller om det, derfor er jeg kristen, så får folk ta det som de vil.

 

Det er ikke sånn at jeg har noe spesielt image jeg prøver å opprettholde her, jeg er bare meg selv.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hvorfor forteller du om det hvis du ikke vil predikere dette? Hvis dette er noe som må komme innenfra så bør jo du helst holde helt kjeft? Eller er det ikke slik denne drittguden din fungerer?
Hvis gud hadde funtes så hadde han gjort alle klar over det. 

Igjen, god bedring :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet? 

 

fordi jeg har sett det er 2 sider, og det passer med bibelen, ergo forholder jeg meg ganske enkelt til den virkeligheten jeg har sett. det var ikke frykt for døden som gjorde meg kristen (hvis døden bare er som å skru av en PC)... værre er det ikke.

 

 

Du svarte ikke på det konkrete spørsmålet jeg avsluttet posten med!?!

 

Selv har jeg av og til tenkt på akkurat det spørsmålet og jeg fant ingenting hos meg selv som var verdt å leve med i evighet, selv om man fikk optimale forhold

 

:)

Lenke til kommentar

Hvorfor forteller du om det hvis du ikke vil predikere dette? Hvis dette er noe som må komme innenfra så bør jo du helst holde helt kjeft? Eller er det ikke slik denne drittguden din fungerer?

Hvis gud hadde funtes så hadde han gjort alle klar over det. 

 

Igjen, god bedring :)

 

det har han jo forsåvidt også, det er først seinere år vi har fått så mye "smarte" forklaringer som folk tilla Gud før.. dette står det jo forsåvidt også om i bibelen mht antikrists system i endetiden

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet? 

 

fordi jeg har sett det er 2 sider, og det passer med bibelen, ergo forholder jeg meg ganske enkelt til den virkeligheten jeg har sett. det var ikke frykt for døden som gjorde meg kristen (hvis døden bare er som å skru av en PC)... værre er det ikke.

 

 

Du svarte ikke på det konkrete spørsmålet jeg avsluttet posten med!?!

 

Selv har jeg av og til tenkt på akkurat det spørsmålet og jeg fant ingenting hos meg selv som var verdt å leve med i evighet, selv om man fikk optimale forhold

 

:)

 

 

vel, paradis beskrives ivertfall som et sted uten smerte, sorg osv, og at denne verden her er under en forbannelse... hvis dette her er alt i denne verden, så vil jeg ivertfall dit

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Har slitt med forvirring rundt noen spørsmål selv rundt bibelske ting, ba Gud om visdom og BANG... denne kanalen her kom opp på youtube når jeg satt i en live-cd med ubuntu mate. Trodde jeg visste om det meste på youtube men denne har jeg aldri sett før.

 

Her er det mye å grave i mht spørsmål som stadig svirrer rundt her inne. Jeg poster derfor en video om et klassisk kontroversielt spørsmål som smakebit, jeg tror ikke det er noe jeg kan komme på i denne kanalen som ikke blir besvart:

 

Man skal være ganske naiv for å falle for det der. Argumentene som brukes er bare tull. For eksempel at folk "rømmer fra Jesus hele livet", men det innebærer jo at de tror på ham men bare prøver å nekte for det. Tullingen i videoen klarer ikke å ta til seg at mange faktisk ikke tror på Jesus. Det vil si at de ikke prøver å rømme, for de har ikke noe å rømme fra. Hvorfor skulle de rømme fra noe de ikke tror på?

 

Så forutsetter han at man står fritt til å velge å tro på Gud eller ikke. Det gjør man ikke. Tro er i stor grad et resultat av oppvekst og miljø. Man tror på det foreldrene tror på. Man har altså ikke friheten tullingen legger til grunn for "valget", som altså ikke blir et reelt valg - og spesielt ikke for de som ikke tror, for de kan ikke akkurat plutselig velge å tro.

 

Så når han sier "God gives us the free will to love him or reject him", så er det et fullstendig ulogisk utsagn. For å avvise Gud må man jo tro på Gud. Hvem er det som tror på Gud og som samtidig vil avvise ham?

 

Å ikke tro på Gud er ikke en avvisning. For å avvise noe må man tro at det er noe reelt.

 

Videoen er et godt eksempel på typisk elendig kristenpropaganda som avviser fakta og virkeligheten til fordel for ulogiske fantasier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet?

 

 

fordi jeg har sett det er 2 sider, og det passer med bibelen, ergo forholder jeg meg ganske enkelt til den virkeligheten jeg har sett. det var ikke frykt for døden som gjorde meg kristen (hvis døden bare er som å skru av en PC)... værre er det ikke.

 

Du svarte ikke på det konkrete spørsmålet jeg avsluttet posten med!?!

 

Selv har jeg av og til tenkt på akkurat det spørsmålet og jeg fant ingenting hos meg selv som var verdt å leve med i evighet, selv om man fikk optimale forhold

 

:)

 

vel, paradis beskrives ivertfall som et sted uten smerte, sorg osv, og at denne verden her er under en forbannelse... hvis dette her er alt i denne verden, så vil jeg ivertfall dit

Med alle respekt å melde må jeg påpeke at du fremdeles ikke besvarer spørsmålet!?!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis man er enig i utgangspunktet som i dette tilfellet er eksistens av Gud, er det ikke særlig vanskelig å konstruere rasjonelle svar på det meste. Det samme vil gjelde hvis man stiller seg på den motsatte siden, nemlig at der eksisterer ingen Gud. 

 

Og hvis Gud er en størrelse som ligger utenfor og bortenfor vår menneskelige viten vil alle svar produsert ut fra en persons begrensede forståelse om alt være å anse som fri fantasi eller velment chit chat ..

 

Jeg har ett spørsmål til hvem som helst som tror:

 

Hva er det ved deg som er så spesielt og unikt at du kan tenke deg å leve sammen med Gud i all evighet?

 

fordi jeg har sett det er 2 sider, og det passer med bibelen, ergo forholder jeg meg ganske enkelt til den virkeligheten jeg har sett. det var ikke frykt for døden som gjorde meg kristen (hvis døden bare er som å skru av en PC)... værre er det ikke.

 

Du svarte ikke på det konkrete spørsmålet jeg avsluttet posten med!?!

 

Selv har jeg av og til tenkt på akkurat det spørsmålet og jeg fant ingenting hos meg selv som var verdt å leve med i evighet, selv om man fikk optimale forhold

 

:)

 

vel, paradis beskrives ivertfall som et sted uten smerte, sorg osv, og at denne verden her er under en forbannelse... hvis dette her er alt i denne verden, så vil jeg ivertfall dit

Med alle respekt å melde må jeg påpeke at du fremdeles ikke besvarer spørsmålet!?!

 

 

føler du at du ikke er noe å samle på, er det det som er problemet? at du er en slags nihilist ovenfor deg selv? Vel, da kan jeg fortelle deg at ifølge kristen lære, så er Jesus istand til å helberede alle skavanker og plager du har, depresjonen som gjør at du tenker sånn om deg selv etc, og at han elsker deg for den du er, så høyt at han døde i ditt sted.

 

denne verden er ofte et miserabelt sted, det er jeg helt enig i ... men om jeg ikke gleder meg til å dø, så gleder jeg meg til tiden etterpå. For jeg vet Gud er istand til å se absolutt alt jeg tenker og har behov for, og helberede meg før jeg lever evig, så den tilværelsen blir god, uavhengig av hvor ille og traumatisert jeg går ut av dette livet her.

 

de svake og nedtrådde skal løftes opp og hver tåre tørkes, det er sentralt i kristendommen, for Gud er rettferdig, jo værre du har hatt det i dette livet jo bedre blir det etter.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

føler du at du ikke er noe å samle på, er det det som er problemet? at du er en slags nihilist ovenfor deg selv? Vel, da kan jeg fortelle deg at ifølge kristen lære, så er Jesus istand til å helberede alle skavanker og plager du har, depresjonen som gjør at du tenker sånn om deg selv etc, og at han elsker deg for den du er, så høyt at han døde i ditt sted.

 

denne verden er ofte et miserabelt sted, det er jeg helt enig i ... men om jeg ikke gleder meg til å dø, så gleder jeg meg til tiden etterpå. For jeg vet Gud er istand til å se absolutt alt jeg tenker og har behov for, og helberede meg før jeg lever evig, så den tilværelsen blir god, uavhengig av hvor ille og traumatisert jeg går ut av dette livet her.

 

de svake og nedtrådde skal løftes opp og hver tåre tørkes, det er sentralt i kristendommen, for Gud er rettferdig, jo værre du har hatt det i dette livet jo bedre blir det etter.

 

 

Men hva er forskjellen på det du er nå og det som vil være det helbredete deg etter at Gud har helbredet deg. Hva må bort og hva står du da tilbake med som er del av deg nå?

 

Forøvrig ser jeg ikke på meg selv som noe hverken sånn eller slik -- jeg forholder meg til at jeg er et vanlig menneske som er utrustet med vanlige evner og lyter, som for det meste forsøker å gjøre sitt beste, både for seg selv og for verden - men jeg ser absolutt intet i meg selv som jeg mener er verdt å skulle leve en evighet med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...