Gå til innhold

Flott kanal som svarer på dine spørsmål (kristendom)


Anbefalte innlegg

 

 

 

føler du at du ikke er noe å samle på, er det det som er problemet? at du er en slags nihilist ovenfor deg selv? Vel, da kan jeg fortelle deg at ifølge kristen lære, så er Jesus istand til å helberede alle skavanker og plager du har, depresjonen som gjør at du tenker sånn om deg selv etc, og at han elsker deg for den du er, så høyt at han døde i ditt sted.

 

denne verden er ofte et miserabelt sted, det er jeg helt enig i ... men om jeg ikke gleder meg til å dø, så gleder jeg meg til tiden etterpå. For jeg vet Gud er istand til å se absolutt alt jeg tenker og har behov for, og helberede meg før jeg lever evig, så den tilværelsen blir god, uavhengig av hvor ille og traumatisert jeg går ut av dette livet her.

 

de svake og nedtrådde skal løftes opp og hver tåre tørkes, det er sentralt i kristendommen, for Gud er rettferdig, jo værre du har hatt det i dette livet jo bedre blir det etter.

 

 

Men hva er forskjellen på det du er nå og det som vil være det helbredete deg etter at Gud har helbredet deg. Hva må bort og hva står du da tilbake med som er del av deg nå?

 

Forøvrig ser jeg ikke på meg selv som noe hverken sånn eller slik -- jeg forholder meg til at jeg er et vanlig menneske som er utrustet med vanlige evner og lyter, som for det meste forsøker å gjøre sitt beste, både for seg selv og for verden - men jeg ser absolutt intet i meg selv som jeg mener er verdt å skulle leve en evighet med. 

 

 

åja, dette her

 

vel, det står i himmelen er ingen smerte etc ... mye ting er ramset opp.

 

det betyr at når den dagen kommer hvor jeg forhåpentligvis hentes dit, så vil negative ting bibelen ramser opp som sinne etc, sannsynligvis forsvinne, sånn at jeg og andre bare er til glede for hverandre.. altså helberedes sjelen, og kroppen, hvis du har allergi f.eks og dette evt skulle være noe problem, blir helberedet for det. samme med depresjon, angst etc. det står hver tåre skal tørkes vekk.

 

jeg husker ikke nøyaktig hva mer det står, men Gud skapte oss og vet hva vi trenger et sted som aldri tar slutt.

 

Alternativet til dette her er som du vet å være død, og den tilstanden er også evig. Vet ikke hvor gammel du er, men jo eldre du blir, jo mer skjønner du at det livet her egentlig er veldig kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

- men jeg ser absolutt intet i meg selv som jeg mener er verdt å skulle leve en evighet med. 

X2

 

 

 

Alternativet til dette her er som du vet å være død, og den tilstanden er også evig. Vet ikke hvor gammel du er, men jo eldre du blir, jo mer skjønner du at det livet her egentlig er veldig kort.

Har faktisk ikke noe ønske om evig liv, og til eldre jeg blir til mindre tiltalende blir det. Men så har jeg alltid forstått og akseptert at for 99,99999999999999999999999999% av verdens befolkning vil ikke min død gjøre noen forskjell for dem og at verden vil hompe videre, uten meg. Hos religiøse ser det ut til å være stikk motsatt, de tror visst at hvis de ikke møter opp en dag så vil verden stanse, så viktige og betydningsfulle tror de vist at de er... For selvsagt kn ikke verden fortsette uten dem til stede i en eller annen form, selv om det ikke er noe som indikerer at noe skjer etter at vi er døde... 

 

 

Men hensyn til denne kanalen du har funnet så syntes jeg det er trist at voksne mennesker ikke har mer vett enn at de hører på folk som begynner "sannheten" sin med løgner... Da har de i min bok diskreditert seg selv i så stor grad at jeg allerede der ikke tar det de sier som noen sannhet i det hele tatt... Men trist at du ikke bryr deg mer om hva som mest sannsynlig er sant enn at du tror dette de pusher er sant---  :(

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har slitt med forvirring rundt noen spørsmål selv rundt bibelske ting, ba Gud om visdom og BANG... denne kanalen her kom opp på youtube når jeg satt i en live-cd med ubuntu mate. Trodde jeg visste om det meste på youtube men denne har jeg aldri sett før.

 

Her er det mye å grave i mht spørsmål som stadig svirrer rundt her inne. Jeg poster derfor en video om et klassisk kontroversielt spørsmål som smakebit, jeg tror ikke det er noe jeg kan komme på i denne kanalen som ikke blir besvart:

 

Jeg tror du bør vøre litt forsiktig her.

Denne forklaringen var jo enkel og for så vidt grei. Men jeg ville nok likevel gitt en litt annen forklaring.

Lenke til kommentar

 

Har slitt med forvirring rundt noen spørsmål selv rundt bibelske ting, ba Gud om visdom og BANG... denne kanalen her kom opp på youtube når jeg satt i en live-cd med ubuntu mate. Trodde jeg visste om det meste på youtube men denne har jeg aldri sett før.

 

Her er det mye å grave i mht spørsmål som stadig svirrer rundt her inne. Jeg poster derfor en video om et klassisk kontroversielt spørsmål som smakebit, jeg tror ikke det er noe jeg kan komme på i denne kanalen som ikke blir besvart:

 

Jeg tror du bør vøre litt forsiktig her.

Denne forklaringen var jo enkel og for så vidt grei. Men jeg ville nok likevel gitt en litt annen forklaring.

 

 

greit, kritikk tatt ... men jeg ser ingen grunn til å legge noe imellom mht debattene som har vært her om ulike temaer, f.eks dette. kanalen er genial da den gir deg svar på de mest ubehagelige og merkelige spørsmålene rundt kristen tro som du kan komme på og som stadig kommer opp her inne, derfor postet jeg og denne videoen.

Lenke til kommentar

 

 

Har slitt med forvirring rundt noen spørsmål selv rundt bibelske ting, ba Gud om visdom og BANG... denne kanalen her kom opp på youtube når jeg satt i en live-cd med ubuntu mate. Trodde jeg visste om det meste på youtube men denne har jeg aldri sett før.

 

Her er det mye å grave i mht spørsmål som stadig svirrer rundt her inne. Jeg poster derfor en video om et klassisk kontroversielt spørsmål som smakebit, jeg tror ikke det er noe jeg kan komme på i denne kanalen som ikke blir besvart:

 

Jeg tror du bør vøre litt forsiktig her.

Denne forklaringen var jo enkel og for så vidt grei. Men jeg ville nok likevel gitt en litt annen forklaring.

 

 

greit, kritikk tatt ... men jeg ser ingen grunn til å legge noe imellom mht debattene som har vært her om ulike temaer, f.eks dette. kanalen er genial da den gir deg svar på de mest ubehagelige og merkelige spørsmålene rundt kristen tro som du kan komme på og som stadig kommer opp her inne, derfor postet jeg og denne videoen.

 

Det kan være litt farlig å stole på slike kanaler, det er mye bedre å søke i Bibelen for å finne svarene.

For hvis du stoler på slike som disse folkene og ikke sjekker hva Bibelen sier og de du stoler på sier noe feil, så vil dette føre deg på villspor.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

føler du at du ikke er noe å samle på, er det det som er problemet? at du er en slags nihilist ovenfor deg selv? Vel, da kan jeg fortelle deg at ifølge kristen lære, så er Jesus istand til å helberede alle skavanker og plager du har, depresjonen som gjør at du tenker sånn om deg selv etc, og at han elsker deg for den du er, så høyt at han døde i ditt sted.

 

denne verden er ofte et miserabelt sted, det er jeg helt enig i ... men om jeg ikke gleder meg til å dø, så gleder jeg meg til tiden etterpå. For jeg vet Gud er istand til å se absolutt alt jeg tenker og har behov for, og helberede meg før jeg lever evig, så den tilværelsen blir god, uavhengig av hvor ille og traumatisert jeg går ut av dette livet her.

 

de svake og nedtrådde skal løftes opp og hver tåre tørkes, det er sentralt i kristendommen, for Gud er rettferdig, jo værre du har hatt det i dette livet jo bedre blir det etter.

 

 

Men hva er forskjellen på det du er nå og det som vil være det helbredete deg etter at Gud har helbredet deg. Hva må bort og hva står du da tilbake med som er del av deg nå?

 

Forøvrig ser jeg ikke på meg selv som noe hverken sånn eller slik -- jeg forholder meg til at jeg er et vanlig menneske som er utrustet med vanlige evner og lyter, som for det meste forsøker å gjøre sitt beste, både for seg selv og for verden - men jeg ser absolutt intet i meg selv som jeg mener er verdt å skulle leve en evighet med. 

 

 

åja, dette her

 

vel, det står i himmelen er ingen smerte etc ... mye ting er ramset opp.

 

Javel, men smerte er to ting, den fysiske og den vi selv lager som da er den psykologiske. Og siden kroppen ligger igjen etter deg her på jorden betyr vel det at der er fravær av alt som heter fysisk smerte siden den er forbundet med ens biologiske kropp - og psykologisk smerte er bundet opp til biologisk sansing og minne, så da gjenstår kun smerte fra ens egne tanker, og siden man vel vet man er død betyr vel det at man også slipper smerten man forbinder med minnet man har samlet opp ved å ha vært et biologisk vesen. 

 

Men siden vi alle vel er summen av alt vi har opplevd, både godt og vondt, og så dette vonde fjernes, betyr ikke det at det en da forbinder med "seg selv" også fjernes, og da blir vel intet tilbake, ikke sant!?

 

 

 

det betyr at når den dagen kommer hvor jeg forhåpentligvis hentes dit, så vil negative ting bibelen ramser opp som sinne etc, sannsynligvis forsvinne, sånn at jeg og andre bare er til glede for hverandre.. altså helberedes sjelen, og kroppen, hvis du har allergi f.eks og dette evt skulle være noe problem, blir helberedet for det. samme med depresjon, angst etc. det står hver tåre skal tørkes vekk.

 

Javel, altså alt av smerte er bort eller fjernet, og dermed summen av det man kaller ens selv, så hva blir da konkret tilbake tror du?

 

Eller tror du at du ender opp med en fysisk kropp som ikke forholder seg til det vi forstår som fysisk? Hva er i så fall den kroppen lagd av, altså hvilke elementer osv?

 

 

 

jeg husker ikke nøyaktig hva mer det står, men Gud skapte oss og vet hva vi trenger et sted som aldri tar slutt.

 

 

Hvis du ikke husker nøyaktig det som påstås å være en sannhet eller veldig viktig, hvor viktig kan det nå egentlig være for deg da?

 

 

 

Alternativet til dette her er som du vet å være død, og den tilstanden er også evig. Vet ikke hvor gammel du er, men jo eldre du blir, jo mer skjønner du at det livet her egentlig er veldig kort.

 

Hva jeg vet er så og si intet, sett i den kontekst at alt man vet er basert på noe som har vært, og dermed også passert og ikke egnet for virkeligheten som skjer hele tiden og kalles NÅ! Det betyr også at der ikke finnes det du kaller "død", fordi det igjen er forbundet med det som har passert  - så døden eksisterer bare fordi du identifiserer deg med den, og den er dermed ikke virkelig. 

 

Hvor gammel tror du jeg er forøvrig?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Med tanke på at bibelen tolkes så sinnsykt som den gjør så vil jeg si at veldig mange kristne er på villspor. Antagelig fordi de vil rettferdiggjøre noe i sitt liv og leter etter noe som kan passe hvis man vrir det til det ugjenkjennelige.

Riktig, mange kristne er på villspor.

 

Bibelen skal ikke "tolkes" men forstås, og forståelsen kommer fra Gud. Men du må være tålmodig, for d forstår ikke alt første gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Med tanke på at bibelen tolkes så sinnsykt som den gjør så vil jeg si at veldig mange kristne er på villspor. Antagelig fordi de vil rettferdiggjøre noe i sitt liv og leter etter noe som kan passe hvis man vrir det til det ugjenkjennelige.

Riktig, mange kristne er på villspor.

 

Bibelen skal ikke "tolkes" men forstås, og forståelsen kommer fra Gud. Men du må være tålmodig, for d forstår ikke alt første gang.

 

 

Hvordan kan en tanke forstå noe som er av metafysisk opphav? Jeg tror det å forstå har med kognitiv tenking og sansing å gjøre, som igjen er en forklarlig biologisk psykologisk prosess. 

Lenke til kommentar

 

Det kan være litt farlig å stole på slike kanaler, det er mye bedre å søke i Bibelen for å finne svarene.

For hvis du stoler på slike som disse folkene og ikke sjekker hva Bibelen sier og de du stoler på sier noe feil, så vil dette føre deg på villspor.

 

 

altså, nå handler ikke "apologetics" om å følge Gud, det er for ikke-troende, f.eks er denne kanalen her full av folk som gjør narr av kristen tro og sier mye tull som rett og slett ikke er sant. Det er i sånne settinger helt på sin plass å poste videoer, ja til og med litt friske videoer, om emnet, istedet for tørre bibelvers, fordi den gjengen vi kverulerer med aldri vil gidde å sette seg ned og lese en bibel de på forhånd har bestemt seg for er en eventyrbok. Du må sannsynliggjøre at det i bibelen faktisk er sant før de i det heletatt kommer dit. Derfor er ikke disse videoene kanskje rettet mot folk som alt er kristne og sikre i sin tro, men mot ikke-troende.

 

Du bør såklart lese bibelen sjøl som endel av din helliggjørelse, men Gud er GOD, dvs dummer du deg ut mht noe, så tilgis du, og du trenger ikke være noe balansekunstner, ha IQ som albert einstein og holde tunga rett i munnen for å være kristen, alle kan være kristne, fra små barn til professorer til rike og fattige, du kan være et  geni eller dum som et brød, det spiller overhodet ingen rolle, for forsoningen er det Gud som har stått for, det er ikke opptil oss, annet enn å tro.

 

Men for å komme til det skrittet å tro, så er det mange hinder å hoppe over, som du ser på dette forumet, og da er disse videoene perfekt. Jeg synes kirka vår snakker alt for lite om ting som dette her, ting folk går og lurer på, og alt for mye om småkoselige familieting etc, iof ikke noe galt i det for folk som alt er kristne, men akkuratt faget "apologetikk" som er mer mot tvilere og ikketroende synes jeg det er for lite av i norge. Kanskje noe jeg kunne engasjert meg i for jeg liker sånt, derfor bruker jeg og dette forumet som en liten test. For jeg vet det jeg tror på er sant, så uansett hvilket spørsmål jeg blir stilt vet jeg at det finnes et godt kristent svar på det. Om jeg ikke vet det, er det fordi jeg er dum, og da må jeg lese mer så jeg lærer.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Med tanke på at bibelen tolkes så sinnsykt som den gjør så vil jeg si at veldig mange kristne er på villspor. Antagelig fordi de vil rettferdiggjøre noe i sitt liv og leter etter noe som kan passe hvis man vrir det til det ugjenkjennelige.

Riktig, mange kristne er på villspor.

 

Bibelen skal ikke "tolkes" men forstås, og forståelsen kommer fra Gud. Men du må være tålmodig, for d forstår ikke alt første gang.

 

 

Hvordan kan en tanke forstå noe som er av metafysisk opphav? Jeg tror det å forstå har med kognitiv tenking og sansing å gjøre, som igjen er en forklarlig biologisk psykologisk prosess. 

 

 

min reise inn i kristendommen var lang, jeg stilte spørsmål ... vi snakker om at universet ble til, big bang etc, fra et ikke noe kræsjet ikke noe inn i ikke noe, som så ble til dinosaurer og mennesker som så fant opp datamaskinen så vi sitter her og chatter, konsepter som død, rom, tid og evighet. Sånne enkle ting gikk jeg og grublet på, prøvde å forkare med vitenskap uten å få noe godt svar. I tillegg så jeg mønster i samfunnet, økonomi og politikk, litt mer håndfaste ting, som ga meg en VELDIG sterk følelse av at "noe" styrte ting, dvs verden over, og dette klarer alle å se (avisene spyr ut det samme med den samme vinklingen etc, det er ikke spesielt vanskelig å se, heller ikke at bank og finanssystemet vi har i dag er globalt, er ikke så lenge siden verden hadde helt forskjellige typer systemer som gull/sølvmynter et sted, talleysticks et annet etc, nå bruker alle gjeldspenger), det drev meg inn i diverse konspirasjonsteorier og mye rart på jakt etter sannheten. Tok en stund før jeg skjønte at det jeg kunne se istedet var djevelen, Gud må du nesten se på andre måter, f.eks ved å spørre deg hvordan universet ble til, hvordan naturen fungerer etc, mye av apologetics går jo på dette. Uansett, jo mer research jeg gjorde, jo mer pekte ting i retning bibelen. Man sier ofte at alle veier fører til Rom, men for meg ble det alle veier fører til Jesus.

 

Og for å legge til, det var som jeg gikk igjennom en "liste" over aktuelle forklaringer på virkeligheten jeg levde i, men enten var det blindspor eller så kjente jeg igjen ting der som pekte en viss retning, så tilslutt sto jeg igjen med kristendommen, og det var da ting her tok fullstendig av (som nevnt i andre innlegg)

 

Kan forresten anbefale Ravi Zacharias også, som er en fin fyr å lytte på for folk som er nysjerrige på kristendom men har mange spørsmål om ting i bibelen de synes er merkelig (som ikke er noen ukjent sak). Han er på youtube og har videoer om alle tenkelige emner.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For meg er det et gedigent blindspor å falle for fristelsen som ligger i å tro på hva ens person mener er den ultimate sannheten hvis den sannheten ligger på det metafysiske planet, men forøvrig er det både interessant og hyggelig å høre om andre menneskers søken og erfaringer i så måte

 

:)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kolliderer troen på evolusjon og kristendom?

 

Nei. St Augustin lanserte faktisk evolusjonsteorien utifra sin tolkning av bibelen for ca 1600 år siden:

 

http://www.godofevolution.com/quotes-from-st-augustine-on-genesis/

 

Det han sa, var kort og godt at evolusjon var innbakt i skapelsen. Dvs Gud designet verden med sikte på evolusjon/utvikling, og det må jo ligge et ønske bak om en utvikling for verden er ikke statisk. Bibelen er jo og en profetisk bok, og skriftene peker på ting som vil skje fram i tid, og forskjellige "tidsaldre" som vil preges av forskjellige ting. Vi vet det er profetier og Gud som forteller om ting fram i tid, fordi vi kan se det i skriftene og mye av det klart og tydelig står i bibelen og har allerede skjedd.

 

Men det er viktig å merke seg at store deler av vitenskapsmiljøet aktivt motarbeider ideen om en Gud, og kanskje til og med engasjerer seg i vitenskap i et ønske om å forkaste Gud. F.eks lanserte vitenskapen en "konkurrerende" teori til bibelens syn på skapelsen i et forsøk på å motarbeide Gud, med tanken om at universet var statisk og evig, det ble motbevist av Albert Einstein med fler som viste til "big bang", og jo mer vitenskapen oppdager, jo mer ser det ut som vitenskapen nærmer seg bibelen igjen, etter mange årtier hvor de tenkte at man ikke trengte Gud. Jo mer man vet, jo dummere skjønner at man er, er det et ordtak som heter.

 

Du har kristne i alle grener av etablert vitenskap, og drivende innen vitenskapen. Moderne vitenskap oppsto faktisk i et kristent europa. Kristendom er ikke anti-vitenskapelig, men vitenskap lanserer teorier og de teoriene trenger ikke være rett, kristne har ofte bibelen som rettesnor når de analyserer ting, fordi de opplever Gud, og det de opplever stemmer med skriftene.

 

Jeg er nøytral, det er ikke et tema jeg mener noe spesielt om. For meg kan både evolusjonsteorien og kreasjonisme være mulig, jeg vet rett og slett ikke. Jeg kan ta kreasjonister i forsvar mot hovererende ateister som gjør narr av dem, fordi jeg vet disse ateistene rett og slett er dumme, de er skråsikre på noe som ikke er sant, og prøver å gjøre narr av en teori det er fult mulig kan stemme, for DE er akkuratt like dumme som deg eller meg når det kommer til temaet kreasjonisme, vi snakker ikke om professorer og rakettforskere som egasjerer seg så sterkt i disse debattene.

 

Men kristen er jeg, fordi jeg opplever ting vitenskapen ikke har noe forklaring på for om vi ser på verden fra et ateistisk ståsted så stemmer det rett og slett ikke. Bibelen derimot, stemmer med det jeg opplever.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Kolliderer troen på evolusjon og kristendom?

 

De som tror på evolusjonsteorien mener at nå er bevist. De tror at evolusjonen er en kjensgjerning eller et faktum, noe hvis virkelighet er fastslått gjennom iakttagelse eller ved fullgyldig vitnebyrd. Men er den det ?

 

La oss nevne noen eksempler på kjensgjerninger. Før i tiden trodde folk at jorden var flat. Nå er det fastslått at den har form som en kule. Det er et faktum. Før i tiden trodde folk at jorden var universets sentrum, som himmellegemene roterte omkring. Nå vet vi med sikkerhet at jorden går i bane omkring solen. Dette er også faktum. Mange forhold som en gang var omdiskuterte teorier, er blitt fastslått ved hjelp av beviser som et faktum, en kjensgjerning, virkelighet, sannhet.

Lenke til kommentar

Hvorfor kaster Gud folk til helvete? Nå ble vel Lucifer i Johannes Åpenbaring (sammen med sine engler) kastet ut av himmelen og ned på jorden. Er helvete ett annet sted enn på jorden? Hvorfor tro på en himmel og helvete når vi sitter godt i det allerede?

 

Du har vel alt akseptert at du skal dø en gang? Spørsmålet er hva som skjer etter det. 

 

En gang lang tilbake i tid, så var døden en konsekvens av at Adam og Eva "koblet av" fra Gud, den evige livgivende skaperkraften. De lot seg overtale av satan til å spise av kunnskapens tre, hvor de lærte forskjellen på godt og ondt. Hadde de bare gjort godt etter det hadde alt vært greit, problemet var at de fortsatte å gjøre det onde, for i vår natur klarer vi ikke å bare gjøre godt. Dermed ble de urene ovenfor Gud, og de gjorde satan til sin Gud. 

 

Dermed forlangte Gud et offer. Gamle testamentet forteller om hvordan menneskene prøvde å blidgjøre Gud men ikke klarte det. Gud måtte forsone seg med oss på sin egen måte, og det var det Jesus gjorde. Ved tro på ham er vi tilgitt, det er en innrømmelse av at vi har syndet ovenfor en hellig Gud. Det er og i den nye pakt (NT) Gud kaller seg selv FAR og oss GUDS BARN. Det viser at forholdet mellom oss og den Gud som skapte universet og de første menneskene, er gjennopprettet. Jesus blir derfor ofte kalt "den siste Adam", og det var Guds kjærlighet som gjenopprettet forholdet mellom Gud og menneske. Rettferdighet ved loven klarer ingen.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kaster Gud folk til helvete? Nå ble vel Lucifer i Johannes Åpenbaring (sammen med sine engler) kastet ut av himmelen og ned på jorden. Er helvete ett annet sted enn på jorden? Hvorfor tro på en himmel og helvete når vi sitter godt i det allerede?

 

Du har vel alt akseptert at du skal dø en gang? Spørsmålet er hva som skjer etter det.

Har for lengst akseptert min tid her på jorden er tilmålt. Døden er like naturlig som fødsel. Hva som skjer etter døden får hver enkelt avgjøre men av jord er en kommet og av jord skal en atter gjenoppstå. En kan legge mye i de ordene.

 

Men hvorfor valgte Gud jorden som åsted å plassere Lucifer, midt blant Guds barn? Poenget mitt er at mennesket er allerede i helvete med de prøvelser og fristelser som finnes, og døden er en befrielse fra helvete den dagen det skjer?

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor kaster Gud folk til helvete? Nå ble vel Lucifer i Johannes Åpenbaring (sammen med sine engler) kastet ut av himmelen og ned på jorden. Er helvete ett annet sted enn på jorden? Hvorfor tro på en himmel og helvete når vi sitter godt i det allerede?

Du har vel alt akseptert at du skal dø en gang? Spørsmålet er hva som skjer etter det.

Har for lengst akseptert min tid her på jorden er tilmålt. Døden er like naturlig som fødsel. Hva som skjer etter døden får hver enkelt avgjøre men av jord er en kommet og av jord skal en atter gjenoppstå. En kan legge mye i de ordene.

 

Men hvorfor valgte Gud jorden som åsted å plassere Lucifer, midt blant Guds barn? Poenget mitt er at mennesket er allerede i helvete med de prøvelser og fristelser som finnes, og døden er en befrielse fra helvete den dagen det skjer?

 

 

Det går nok på den frie vilje. Hvis vi ikke hadde kunnet velge, hadde vi vært roboter. Men valg har konsekvenser.

 

Det står også litt i bibelen om det du nevner her, ang det å elske denne verden vs det å føle seg fremmed i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...