Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det finnes afrikanske land som har tilsvarende levestandard som NK. Men disse er ikke lukket i like stor grad, med dødstraff for usanksjonert kontakt med omverdenen.

Men om vi da snakker om mesteparten av Europa, Asia ellers og Nord- og Sør-Amerika, så er levestandarden langt hørere.

 

Jeg er helt enig i at Nord-Korea gjør en gigantisk feil ved å isolere seg. Og politikken om Juche/selvforskynt. Hadde Nord-Korea åpnet seg for omverden ville det vært starten for å løse problemene.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at Nord-Korea gjør en gigantisk feil ved å isolere seg. Og politikken om Juche/selvforskynt. Hadde Nord-Korea åpnet seg for omverden ville det vært starten for å løse problemene.

Må nok mer til enn å bare åpne seg mer for omverdenen, men ja. Det hadde nok vært et skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar

Jo, det er helt riktig å fordømme regimet! En annen sak er hvordan man skal straffe dem. Sanksjoner rammer folket, ikke regimet. Og jeg mener ikke at det er rktig å gi befolkningen enda større lidelser. Det var nøyaktig det verden gjorde i Irak etter Golfkrigen.

 

Skal man lære av en feil eller gjenta den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...