Gå til innhold

Til kristne


per777

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kva forkynnelse® hører dykk på ? Eg synst dette er bra forkynnelse ! http://forkynn.no/andersen.html

 

sikkert bra, men jeg bruker først og fremst bibelen ... alt annet er "på siden" av. det står du ikke trenger noen annen "utdannelse" enn bibelen. bruk bibelen som en "lykt"

 

bare husk å ikke få det for deg at du er gud. jeg merket f.eks etter jeg ble kristen og har hatt mye paranoia (666, dyrets merke f.eks) så så jeg 666 over alt... postadresser, bilnummer, score i dataspill etc, jeg har et bankid kort her jeg nettopp bestilte som begynner på 666... det er djevelen, og han tester deg, et av feilsporene er å tro at du skaper virkeligheten... vi skaper ingenting, alt kommer fra Gud (eller motstanderen vår, djevelen). min vei inn i kristenlivet var ikke lett og det er endel fallgruver, men etterhvert, sier andre kristne meg ivertfall som har gått igjennom litt av det samme, så ser du mer og mer av det gode.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

bare husk å ikke få det for deg at du er gud. jeg merket f.eks etter jeg ble kristen og har hatt mye paranoia (666, dyrets merke f.eks) så så jeg 666 over alt... postadresser, bilnummer, score i dataspill etc, jeg har et bankid kort her jeg nettopp bestilte som begynner på 666... det er djevelen, og han tester deg, et av feilsporene er å tro at du skaper virkeligheten... 

 

Det er også et psykologisk fenomen vi kaller for Apofeni, og/eller Baader-Meinhof fenomenet. :)

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

bare husk å ikke få det for deg at du er gud. jeg merket f.eks etter jeg ble kristen og har hatt mye paranoia (666, dyrets merke f.eks) så så jeg 666 over alt... postadresser, bilnummer, score i dataspill etc, jeg har et bankid kort her jeg nettopp bestilte som begynner på 666... det er djevelen, og han tester deg, et av feilsporene er å tro at du skaper virkeligheten... 

 

Det er også et psykologisk fenomen vi kaller for Apofeni. :)

 

 

å inbille deg at du er gal er også et av triksene djevelen prøver på for å avspore troa di, men dette er veldig konkret og enkelt .... telefonnummer på 666, postadresser på 666 osv har ikke noe med galskap å gjøre, det kan sjekkes og verifiseres. men det usynlige skaper det synlige, står det i bibelen, og blir du testet så kan du oppleve mye rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke meningen å fremstille det som galskap. Dette skjer med alle.

 

Jeg har hatt dette med artister, og andre funfacts som jeg finner igjen. Jeg tviler på at Gud ønsker å teste meg på eksistensen av dyret Vombat, eller Bee Gees.

 

det du snakker om er vel heller deja vu, men alle kan oppleve Gud eller demonisk aktivitet i varierende grad uten at de er klar over det, testing i bibelsk forstand er litt mer dramatisk og det er ikke tvil om hva det er som foregår.... det viktige å holde fast på da er troa og vissheten om at vi lever i en fallen verden og at det gode er fra Gud. Gud tester sine barn står det. Det kan og være bagasje fra fortiden som utløser det virker det som på meg, djevelen prøver å få deg under loven igjen, og da er det viktig å holde fast på at vi er tilgitt og at Jesus tok på seg alt.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Det er ikke Deja Vu. Det er hva jeg skrev over, og er noe som skjer med alle, kristne eller ei. Hva du vil trekke ut av dette skal jeg ikke gå for mye inn i, i håp om å ikke spore av tråden. Du er ikke den eneste som ser nummer over alt, er hva jeg prøver å si. :)

 

det er ikke bare det... det var et lite eksempel.... det er ikke jeg som trekker ting ut av det, det er du som trekker ting ut av det jeg sier. men et populært utrykk på sånne milde rariteter, er deja vu. jeg hadde dette før når jeg var ateist også, jeg ble ikke kristen før i en alder av 37 år, jeg har mao. levd en stund som ateist, men med en svak følelse av at det kanskje er noe i det som står i bibelen, for jeg har altid lurt på hva som foregår der ute i den store verden for mye av det har jeg lagt merke til minner om endel ting som står i bibelen, men det står så mye annet der jeg ikke fikk til å stemme at jeg avfeide det til virkeligheten min ble snudd på hodet. Og hadde det vært testing i bibelsk forstand, hadde det vært så sterkt at du hadde skjønt det.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Imponerende! Jeg lyttet litt her og der.

Neimen ikke rart at de som søker styrke i sin tro føler seg belønnet*.

 

* Skrev egentlig "bondefanget", men ombestemte meg.

 

hvorfor surmule og hva med å bruke tid på å "konvertere" buddhister og muslimer istedet? hvorfor plager det deg at folk er spesifikt kristne? 

 

vi kristne blir bedt om å gjøre det gode og fokusere på det himmelske, jeg var kanskje dum som brakte opp mine utfordringer her. jeg opplever utfordringer men får oppmuntring også, og jeg vet er forsont med Gud og jeg vet at jeg har seiret over døden. Alle prøvelser er til det gode, og jeg har funnet en ro og mening med livet jeg ikke hadde før pga det Jesus gjorde. Det å lære å fokusere på det gode og stole på Gud er en del av det å bli kristen. De som har vært kristne i mange år virker som svever rundt på en sky, der er ikke jeg enda men dit vil jeg.

 

Det at jeg har en klikk ateister her som kaster seg på alle nesten tråder jeg skriver i relatert til min tro og oppfører seg veldig nedring og blir provosert av det jeg skriver (sannsynligvis blir de ekstra opprørt siden jeg er ganske nyfrelst, det er da dette står på som værst), lar jeg stå som bevis for realiteten i dette sitatet her fra bibelen (Johannes 15:18-19):

 

18Når verden hater dere, da skal dere vite at den har hatet meg før dere. 19Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt dere av verden, derfor hater verden dere.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Imponerende! Jeg lyttet litt her og der.

Neimen ikke rart at de som søker styrke i sin tro føler seg belønnet*.

 

* Skrev egentlig "bondefanget", men ombestemte meg.

 

hvorfor surmule og hva med å bruke tid på å "konvertere" buddhister og muslimer istedet? hvorfor plager det deg at folk er spesifikt kristne? 

 

vi kristne blir bedt om å gjøre det gode og fokusere på det himmelske, jeg var kanskje dum som brakte opp mine utfordringer her. jeg opplever utfordringer men får oppmuntring også, og jeg vet er forsont med Gud og jeg vet at jeg har seiret over døden. Alle prøvelser er til det gode, og jeg har funnet en ro og mening med livet jeg ikke hadde før pga det Jesus gjorde. Det å lære å fokusere på det gode og stole på Gud er en del av det å bli kristen. De som har vært kristne i mange år virker som svever rundt på en sky, der er ikke jeg enda men dit vil jeg.

 

Det at jeg har en klikk ateister her som kaster seg på alle nesten tråder jeg skriver i relatert til min tro og oppfører seg veldig nedring og blir provosert av det jeg skriver (sannsynligvis blir de ekstra opprørt siden jeg er ganske nyfrelst, det er da dette står på som værst), lar jeg stå som bevis for realiteten i dette sitatet her fra bibelen (Johannes 15:18-19):

 

18Når verden hater dere, da skal dere vite at den har hatet meg før dere. 19Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt dere av verden, derfor hater verden dere.

 

 

Når verden hater dere ( Jehovas vitner ), da skal dere vite at den ( russland ) hater meg før dere. Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt ( Jehovas vitner ) av verden, derfor hater verden dere ( Jehovas vitner.

Lenke til kommentar

 

 

Imponerende! Jeg lyttet litt her og der.

Neimen ikke rart at de som søker styrke i sin tro føler seg belønnet*.

 

* Skrev egentlig "bondefanget", men ombestemte meg.

 

hvorfor surmule og hva med å bruke tid på å "konvertere" buddhister og muslimer istedet? hvorfor plager det deg at folk er spesifikt kristne? 

 

vi kristne blir bedt om å gjøre det gode og fokusere på det himmelske, jeg var kanskje dum som brakte opp mine utfordringer her. jeg opplever utfordringer men får oppmuntring også, og jeg vet er forsont med Gud og jeg vet at jeg har seiret over døden. Alle prøvelser er til det gode, og jeg har funnet en ro og mening med livet jeg ikke hadde før pga det Jesus gjorde. Det å lære å fokusere på det gode og stole på Gud er en del av det å bli kristen. De som har vært kristne i mange år virker som svever rundt på en sky, der er ikke jeg enda men dit vil jeg.

 

Det at jeg har en klikk ateister her som kaster seg på alle nesten tråder jeg skriver i relatert til min tro og oppfører seg veldig nedring og blir provosert av det jeg skriver (sannsynligvis blir de ekstra opprørt siden jeg er ganske nyfrelst, det er da dette står på som værst), lar jeg stå som bevis for realiteten i dette sitatet her fra bibelen (Johannes 15:18-19):

 

18Når verden hater dere, da skal dere vite at den har hatet meg før dere. 19Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt dere av verden, derfor hater verden dere.

 

 

Når verden hater dere ( Jehovas vitner ), da skal dere vite at den ( russland ) hater meg før dere. Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt ( Jehovas vitner ) av verden, derfor hater verden dere ( Jehovas vitner.

 

 

problemet er at det står ikke jehovas vitner i bibelteksten.. dette la du til selv.. og russland har ikke noe med dette å gjøre, det går nok mer på verden generelt. Jesus ble til og med hatet av sitt eget folk, med unntak av de som trodde ham. Guds pakt skulle følge Abrahams sønn Isaak ifølge bibelen, og det er på det treet der både jøder, Jesus og kristne sitter. Og få har vel blitt forfulgt mer og hardere enn ekte kristne og jøder, fra katakombene i Rom, til nazityskland og dagens forfølgelser av kristne i midtøsten og marxistiske land.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Svar til Marius # 10

 

For å gjenta meg selv:

 

Det skjer masse når troen forsvinner. Bibelen blir latterlig og kristne blir lettlurte og enfoldige. 

 

Hvis dere lot andre være i fred - så hadde du ikke hørt et pip fra de fleste ateister.

 

Feilen dere gjør er å legge eget og andres vannvidd til grunn for den innflytelse dere har i samfunnet. 

 

Så lenge dere har stor innflytelse over meg - vil jeg bekjempe dere med ord.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

Svar til Marius # 10

 

For å gjenta meg selv:

 

Det skjer masse når troen forsvinner. Bibelen blir latterlig og kristne blir lettlurte og enfoldige. 

 

Hvis dere lot andre være i fred - så hadde du ikke hørt et pip fra de fleste ateister.

 

Feilen dere gjør er å legge eget og andres vannvidd til grunn for den innflytelse dere har i samfunnet. 

 

Så lenge dere har stor innflytelse over meg - vil jeg bekjempe dere med ord.

 

hva slags innflytelse har jeg over deg, annett enn å irritere deg med Guds ord på et debattforum? jeg ringer ikke hjem til folk og holder ikke på sånn, og Jesus kom ikke til verden for å dømme den heller.. for min del kan du gjøre hva du vil, det er ditt liv... det står forresten at Gud ga mennesket fri vilje.

Lenke til kommentar

 

 

 

Imponerende! Jeg lyttet litt her og der.

Neimen ikke rart at de som søker styrke i sin tro føler seg belønnet*.

 

* Skrev egentlig "bondefanget", men ombestemte meg.

 

hvorfor surmule og hva med å bruke tid på å "konvertere" buddhister og muslimer istedet? hvorfor plager det deg at folk er spesifikt kristne? 

 

vi kristne blir bedt om å gjøre det gode og fokusere på det himmelske, jeg var kanskje dum som brakte opp mine utfordringer her. jeg opplever utfordringer men får oppmuntring også, og jeg vet er forsont med Gud og jeg vet at jeg har seiret over døden. Alle prøvelser er til det gode, og jeg har funnet en ro og mening med livet jeg ikke hadde før pga det Jesus gjorde. Det å lære å fokusere på det gode og stole på Gud er en del av det å bli kristen. De som har vært kristne i mange år virker som svever rundt på en sky, der er ikke jeg enda men dit vil jeg.

 

Det at jeg har en klikk ateister her som kaster seg på alle nesten tråder jeg skriver i relatert til min tro og oppfører seg veldig nedring og blir provosert av det jeg skriver (sannsynligvis blir de ekstra opprørt siden jeg er ganske nyfrelst, det er da dette står på som værst), lar jeg stå som bevis for realiteten i dette sitatet her fra bibelen (Johannes 15:18-19):

 

18Når verden hater dere, da skal dere vite at den har hatet meg før dere. 19Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt dere av verden, derfor hater verden dere.

 

 

Når verden hater dere ( Jehovas vitner ), da skal dere vite at den ( russland ) hater meg før dere. Var dere av verden, da ville verden elske sitt eget. Men fordi dere ikke er av verden, men jeg har utvalgt ( Jehovas vitner ) av verden, derfor hater verden dere ( Jehovas vitner.

 

 

problemet er at det står ikke jehovas vitner i bibelteksten.. dette la du til selv.. og russland har ikke noe med dette å gjøre, det går nok mer på verden generelt. Jesus ble til og med hatet av sitt eget folk, med unntak av de som trodde ham. Guds pakt skulle følge Abrahams sønn Isaak ifølge bibelen, og det er på det treet der både jøder, Jesus og kristne sitter. Og få har vel blitt forfulgt mer og hardere enn ekte kristne og jøder, fra katakombene i Rom, til nazityskland og dagens forfølgelser av kristne i midtøsten og marxistiske land.

 

 

Jo fordi Jehovas vitner er ikke av verden. Mange Jehovas vitner sitter fengsel i Nazi Tyskland for hitler hater Jehovas vitner. Han nevner bibelstudentene ( Jehovas vitner ) på talen i Nurberg

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

 

Jo fordi Jehovas vitner er ikke av verden. Mange Jehovas vitner sitter fengsel i Nazi Tyskland for hitler hater Jehovas vitner. Han nevner bibelstudentene ( Jehovas vitner ) på talen i Nurberg

 

 

frimurere også... men jøder var hovedmålet den gangen, ikke kristne (opptil da var jo Tyskland et kristent land og pussig nok Martin Luthers hjemland hvis du kjenner til ham, jeg har lurt på om dette har noe med ham å gjøre). Men resultatet, etter at Hitlers regime ble knust, ble jo et postmoderne europa hvor massene i stor grad forlot kristendommen.

Lenke til kommentar

 

Svar til Marius # 10

 

For å gjenta meg selv:

 

Det skjer masse når troen forsvinner. Bibelen blir latterlig og kristne blir lettlurte og enfoldige. 

 

Hvis dere lot andre være i fred - så hadde du ikke hørt et pip fra de fleste ateister.

 

Feilen dere gjør er å legge eget og andres vannvidd til grunn for den innflytelse dere har i samfunnet. 

 

Så lenge dere har stor innflytelse over meg - vil jeg bekjempe dere med ord.

 

hva slags innflytelse har jeg over deg, annett enn å irritere deg med Guds ord på et debattforum? jeg ringer ikke hjem til folk og holder ikke på sånn, og Jesus kom ikke til verden for å dømme den heller.. for min del kan du gjøre hva du vil, det er ditt liv... det står forresten at Gud ga mennesket fri vilje.

 

Ok, med te-skjer.

 

Jeg tror ikke du har noen myndighet over meg, men politikere, dep, forvaltning,  admin, o.dyl. har det. Både på statlig og kommunalt nivå. Og gjett om de fryder seg når de sitter på vippen. De har makt, men er som giftig ugress!

 

Min holdning er at religiøse skal ekskluderes fra beslutninger som berører andre.

 

OT, Skulle ønske å holde Buddhisme utenfor, men det ville være diskriminerende. 

Lenke til kommentar

Ok, med te-skjer.

 

Jeg tror ikke du har noen myndighet over meg, men politikere, dep, forvaltning,  admin, o.dyl. har det. Både på statlig og kommunalt nivå. Og gjett om de fryder seg når de sitter på vippen. De har makt, men er som giftig ugress!

 

Min holdning er at religiøse skal ekskluderes fra beslutninger som berører andre.

 

OT, Skulle ønske å holde Buddhisme utenfor, men det ville være diskriminerende. 

 

 

ok, men det er da flere ateistiske land du kan søke asyl i hvis, ivertfall historisk, protestantiske nordeuropeiske land eller USA ikke frister. jeg synes det er urettferdig om jeg skal få forbud mot å ytre meg om ting i norge... jeg liker f.eks ikke EU, for jeg synes norge får tredd alt for mange regler nedover hodet.

Lenke til kommentar

 

Ok, med te-skjer.

 

Jeg tror ikke du har noen myndighet over meg, men politikere, dep, forvaltning, admin, o.dyl. har det. Både på statlig og kommunalt nivå. Og gjett om de fryder seg når de sitter på vippen. De har makt, men er som giftig ugress!

 

Min holdning er at religiøse skal ekskluderes fra beslutninger som berører andre.

 

OT, Skulle ønske å holde Buddhisme utenfor, men det ville være diskriminerende.

 

ok, men det er da flere ateistiske land du kan søke asyl i hvis, ivertfall historisk, protestantiske nordeuropeiske land eller USA ikke frister. jeg synes det er urettferdig om jeg skal få forbud mot å ytre meg om ting i norge... jeg liker f.eks ikke EU, for jeg synes norge får tredd alt for mange regler nedover hodet.

Av nysgjerrighet, hvilke regler fra EU liker du ikke?

Lenke til kommentar

 

 

 jeg synes det er urettferdig om jeg skal få forbud mot å ytre meg om ting i norge... 

Var det dette du leste ut av det?

 

Det jeg så var at du ikke skal blande din overtro inn i bestemmelser for andre. Hva du selv vil leve etter er knekkende likegyldig, bare hold det tullet for deg selv uten å blande inn andre.... 

 

Snart vil kanskje verden deles i to deler, eliten som er interessert i sannhet og fremskritt og den endre delen blir da religiøse som elsker å krangle og sloss mens de måler penis lengden til guden sin og skyr alt som smaker av sannhet og fakta. Vet hvilken gruppe jeg helt vil tilhøre... Religion er tyvbremsen på fremskrittet og kommer alltid til å være det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...