Gå til innhold

Til kristne


per777

Anbefalte innlegg

Svar til Marius # 10

 

For å gjenta meg selv:

 

Det skjer masse når troen forsvinner. Bibelen blir latterlig og kristne blir lettlurte og enfoldige. 

 

Hvis dere lot andre være i fred - så hadde du ikke hørt et pip fra de fleste ateister.

 

Feilen dere gjør er å legge eget og andres vannvidd til grunn for den innflytelse dere har i samfunnet. 

 

Så lenge dere har stor innflytelse over meg - vil jeg bekjempe dere med ord.

 

hva slags innflytelse har jeg over deg, annett enn å irritere deg med Guds ord på et debattforum? jeg ringer ikke hjem til folk og holder ikke på sånn, og Jesus kom ikke til verden for å dømme den heller.. for min del kan du gjøre hva du vil, det er ditt liv... det står forresten at Gud ga mennesket fri vilje.

 

Fri vilje er den største løgnen i bibelen. Hvis gud er slik han stort sett blir beskrevet så er det umulig for ham å skape fri vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av nysgjerrighet, hvilke regler fra EU liker du ikke?

 

 

Jeg er ganske liberal av meg ... dvs så lenge du ikke skader andre kan du forsåvidt gjøre hva du vil tenker jeg, at en kirke lager regler de syns passer er en ting men noe annet er staten, konsekvensene av det blir til syvende og sist mellom deg og Gud. Jfr grunnloven er og norge en suveren stat, ikke et lydrike under EU som lar folk utenfor norge sitte og lage regler som rammer folk her.

 

Så alt fra innstramning av våpenlovene år 2000 til EU's innblanding i statkraft hvor de f.eks tvang norge til å delprivatisere vannkraften ting jeg reagerer på, vannkraften burde vært på folkets hender som har bygd og betalt det ned og de burde levert strøm til hva det koster å produsere det.

 

Jeg liker mye ved USA, og USA har en grunnlov inspirert av kristendommen der fri vilje er sentralt og den er skrevet for å verne om individuell frihet, retten til privatliv etc så friheter ikke kan frarøves minoritetene av en majoritet, men mye av det gamle USA som i sin tid var grunnlagt av kristne pilegrimmer, har forvitret bort siste åra, og USA likner i dag mer og mer på europa. Topptungt, sentralstyrt og ateistisk/"humanistisk" med mye regler og store enheter. Obama kalte den eldre hvite kristne generasjonen som "bitter clingers" som klamrer seg til sine bibler og våpen, jeg minner på endel måter kanskje litt om dem. Ikke at jeg er bitter, men jeg føler den trygge kristne vestlige sivilisasjonen jeg husker fra jeg var liten mer eller mindre har forvitret bort. Folk tok vare på hverandre og vi hadde velferd, men individuell frihet, retten til privatliv etc sto og sentralt. Jeg husker debatten raste da de første bank-kortene kom fordi "storebror" kunne overvåke kjøpene våre. Det er en sunn skepsis, synes jeg.

 

Dette er personlige meninger, jeg prøver ikke å tilpasse det jeg tenker fordi det står ditt eller datt i bibelen, men ytrer ærlig det jeg tenker og føler er riktig selv om kristen tro også er en del av meg, lurer du på hva Gud tenker tror er at han antageligvis hadde tenkt det samme fordi han ga jo tross alt mennesket fri vilje og det inkluderer friheten til å trosse ham og ikke tro. Kristendom er i motsetning til islam ikke lovisk, vi er frie sier bibelen, av tro er vi frelst og ikke gjerninger, det er med andre ord ikke noe du MÅ gjøre, ting som sharialover skal mao. ikke være et tema i kristne land. Å ikke synde, handler om troende mennesker og ikke noe jeg vil lovfeste. Politikk er i det heletatt egentlig ikke noe som angår meg som kristen så lenge jeg kan praktisere troa mi, men når urimelige lover forsurer mitt privatliv må jeg da ha rett til å reagere?

 

Jeg synes det er ille at jeg skal forbys å ta verv bare fordi jeg er kristen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Fri vilje er den største løgnen i bibelen. Hvis gud er slik han stort sett blir beskrevet så er det umulig for ham å skape fri vilje.

 

 

så du har ikke fri vilje?

 

og hvis ditt opphav ikke er av en skaper, hvor kommer du fra? ble du bare til fra en tilfeldig kollisjon av atomer og molekyler? hvis det er tilfelle, og evolusjon (den sterkestes rett) ligger bak alt, fra hvordan du ser ut til moralen din, hva har det seg at du føler dårlig samvittighet hvis du f.eks stjeler? ville det ikke gitt deg et evolusjonært fortrinn å raske til deg det du kan, så du fikk parret deg med flest mulig så du kan føre genene dine videre og dermed vinne darwin-prisen? dette mener du selvfølgelig ikke, så hvorfor ikke?

 

Bibelen sier Gud skapte mennesket, og at rett og galt, godt og ondt, er skrevet i hjertet vårt. Dette går tilbake til historien om Adam og Eva da menneske og Gud skilte lag og menneskene følte skam, etter å ha spist av "kunnskapens tre".

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

så du har ikke fri vilje?

Har du fri vilje? Kan du fly akkurat nå?

 

Dette med fri vilje er et mantra som kristne gjentar fordi de så gjerne skal ha det til at det å tro på gud er opp til enhver, man kan velge fritt liksom, med sin "frie" vilje.. Vi er fri til å velge hva vi vil, men i virkelighetn gjør vi ikke det, vi tror bare at vi gjør det. Vi velger på bakgrunn av erfaring og tillæring, ikke fordi vi står fritt til å velge hva vi vil velge.. Står det et glass med sjokolade  og et glass med rottegift VELGER du ikke rottegiften, de velger sjokoladen, selvsagt. (selv om du måtte tro at du om kristen kan drikke gift uten å ta skade av det, slik bibelen påstår. Hadde enda kristne gjort det ville vi om kort tid være helt fri fra kristne og deres stupide overtro...)

 

Ellers er du fri til å velge whiskey eller øl for eksempel, men du velger alikevel hva du liker best i den situajonen du er i, altså på bakgrunn av til læring og erfaring... 

 

Så viljen er ikke så fri allikevel når det kommer til stykket... 

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

 

 

så du har ikke fri vilje?

Har du fri vilje? Kan du fly akkurat nå?

 

Dette med fri vilje er et mantra som kristne gjentar fordi de så gjerne skal ha det til at det å tro på gud er opp til enhver, man kan velge fritt liksom, med sin "frie" vilje.. Vi er fri til å velge hva vi vil, men i virkelighetn gjør vi ikke det, vi tror bare at vi gjør det. Vi velger på bakgrunn av erfaring og tillæring, ikke fordi vi står fritt til å velge hva vi vil velge.. Står det et glass med sjokolade  og et glass med rottegift VELGER du ikke rottegiften, de velger sjokoladen, selvsagt. (selv om du måtte tro at du om kristen kan drikke gift uten å ta skade av det, slik bibelen påstår. Hadde enda kristne gjort det ville vi om kort tid være helt fri fra kristne og deres stupide overtro...)

 

Ellers er du fri til å velge whiskey eller øl for eksempel, men du velger alikevel hva du liker best i den situajonen du er i, altså på bakgrunn av til læring og erfaring... 

 

Så viljen er ikke så fri allikevel når det kommer til stykket... 

 

 

Gud (i den kristne læren) tvinger deg ikke til noe, du kan ta egne valg utifra de forutsetningene du har, det er fri vilje. Fri vilje er ikke å fly til planeten pluto og bygge deg et slott der, så nå blander du fri vilje med det å gjøre deg selv til gud. Var det tvang inne i bildet, hadde han tvunget deg til å høre hele denne sangen her:

 

 

Andre eksempler på tvang, er å nekte deg noe å forsvare familien din med hvis de blir utsatt for skade av en overgriper så du per def er forsvarsløs, å tvinge deg til å avstå fra narkotika eller å tvinge deg til å gifte deg med en kvinne og være trofast livet ut, som er Guds ønske men ikke noe jeg eller Gud vil lovfeste. Guds rike er ikke av denne verden. Kristendommen sier A er Guds ønske og perfekte plan for ditt liv, men om du likevel gjør B, så har du nåde i Jesus, for igjennom Jesus forsonte Gud seg med verden. Alle avviker vi fra Guds ønsker i varierende grad, men uansett hva du gjør så har du nåde i Jesus for han gjorde Guds vilje for oss og gikk uskyldig i døden for vår skyld og opphevet dødens makt over oss, for konsekvensen av å ikke gjøre Guds perfekte vilje - som ikke noe menneske untatt den messias Gud sendte klarte - var nettopp døden. Vi er derfor ikke forsont med Gud igjennom gjerninger, men igjennom tro, da hele forsoningen er Guds eget verk og er ikke opptil oss. Her kommer historien om Adam og Eva inn, der mennesket i begynnelsen av skapelsesberetningen ignorerte Guds advarsel og hørte på satan istedet. Da mennesket gikk fra universets skaper og kilden til alt liv og valgte å ta råd fra satan kom en forbannelse over denne verden da Gud beskrives som en sjalu Gud (Gud er kjærlighet og kjærlighetens bakside er gjerne sjalusi), og vi lever i dag i en fallen verden der satan, til Jesu tid, var denne verdens fyrste, vi snakker derfor om før og etter Jesu tid. Etter Jesu tid er satan fortsatt en formidabel motstander med grep om sinnet til de aller fleste, men han er ikke lenger hersker her, vi kan få forsoning med Gud igjennom Jesus. Og synd kan såklart ha konsekvenser for våre liv, men vi har nåde igjennom tro og kun det. Og om du velger å ta imot den nåden eller ikke er helt opptil deg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Jo fordi Jehovas vitner er ikke av verden. Mange Jehovas vitner sitter fengsel i Nazi Tyskland for hitler hater Jehovas vitner. Han nevner bibelstudentene ( Jehovas vitner ) på talen i Nurberg

 

 

frimurere også... men jøder var hovedmålet den gangen, ikke kristne (opptil da var jo Tyskland et kristent land og pussig nok Martin Luthers hjemland hvis du kjenner til ham, jeg har lurt på om dette har noe med ham å gjøre). Men resultatet, etter at Hitlers regime ble knust, ble jo et postmoderne europa hvor massene i stor grad forlot kristendommen.

 

 

Jehovas vitner nekter å hilse flagget og sa ikke heil hitler. Derfor be de sendt til fangeleir. Det er kristenheten som står bak, katolikker hater jo Jehovas vitner og samarbeidet med nazister. Men noen kristendommen Jehovas vitner overlevde og begynte igjen å forkynne om sanne kristendommen og Gudsrike himmelske Jehova Gud og Sønnen Jesus.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...