Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har to spørsmål angående fiber, finner ikke så mye info om fibernett på google :wee: . Jeg har nylig bestilt bredbånd fra Get.no, det heter: S 35 / 10 Mbps og det er fiber.

 

Er ikke selve poenget med fiber at det skal være like mye ned som opp?

Og kan det hende at jeg får så dårlig upload fordi jeg sitter på trådløst?

 

 

post-194258-0-73970400-1492204682_thumb.png

 

Som dere ser på bildet, så har jeg også prøvd 4 andre speedtester, de gir alle ca det samme resultatet. 30-35 mbps ned og 1,5 til 2,5 opp.

 

Superdupert hvis noen kan gi meg litt info om dette  :)

 

 

Hei, kjapt spørsmål her. Jeg har nylig bestilt 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takker for svar. :)

Da må vente til butikken åpner, også kjøper jeg en kabel og sjekker om jeg får 35 opp og 35 ned.

 

Ifølge han jeg snakket med fra get på telefonen så skulle jeg ha like mye opp/ned siden det var fiber og at det var lagt fiber inn til denne leilighetsblokken. 

 

 

 

 
Lenke til kommentar

Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet, og det ser en jo også på de forskjellige pakkene en kan bestille fra GET.

 

post-360398-0-87388000-1492358126_thumb.png

 

Selv har jeg 80 / 15 linje, men det spriker stort i hastigheter her når en benytter trådløst, og ikke minst hvor mange som er på nettet samtidig og hva de gjør der. Nå er det kone og datter som ser på hver sin Netflix film (trådløst), en datter på nettet/Youtube (trådløst), og jeg er her på Diskusjon (også trådløst), og da har vi dette resultatet her (som jeg er godt fornøyd med, med tanke på hva som gjøres trådløst her). Tidspunktet på døgnet har også en del å si, og selvfølgelig hvor mange som er tilkoblet trådløst samtidig  og hva som gjøres over nettet.

 

post-360398-0-49850000-1492358434_thumb.png

 

Så gjorde jeg en ny test, hvor de andre gjør det samme trådløst, mens jeg har min maskin tilkoblet med kabel.

 

post-360398-0-19479100-1492358490_thumb.png 

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

 

 

 

Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet

 

Da er Get de eneste i Norge som ikke har symmetrisk hastighet på fiber... 

 

 

 

 Det ble utelatt noe vesentlig i mitt forrige innlegg,

 

Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for opp -og nedlastnings hastighet når en benytter det trådløst skulle det ha stått.

Det synes jo også på TS sine egne målinger og de jeg la ved for trådløs hastighet, men med engang en tilkobler dette via kabel så blir det tilnærmet lik hastighet på fiber.

 

Beklager feilen i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...