Gå til innhold

Bør Norge ta imot 10.000 ekstra asylsøkere?


  

25 stemmer

  1. 1. Bør vi ta imot 10.000 ekstra asylsøkere?

    • Ja, dette er et godt forslag!
      2
    • Nei!
      22
    • Usikker, dette må jeg tenke mer på!
      1


Anbefalte innlegg

Overhodet ikke. Vi burde snarere kaste ut 100.000. Folk som har fått opphold på meeeget tvilsomt grunnlag bare fordi de angivelig kommer ifra et land det er konflikt i. Dessuten er det de samme folka som tar med seg krigen sin hit. Det kan ikke forklares med annet enn at problemet er kulturelt. Og det finnes dermed en smitteeffekt. Asylsøkere burde behandles like skeptisk som om de kom med Ebola.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke lenge før Sylvi Listhaug tar av seg korset i protest.

 

Der er liksom greit med store ord om "den kristne humane kulturarven" bare det ikke koster penger. :roll:

 

Men husk hva Bibelen sier: "hvert år skal du gi en tiende av alt det som vokser på marken din" (dvs. 1/10 av statsbudsjettet) :mrgreen:

Lenke til kommentar

 

Ja.

Lurer på hva som får folk til å ønske slutt på staten norge. Selvhat? den hvite skammen?

 

 

Rungende nei, bør heller kaste ut 10000.

 

Jævla rasist! Og hvor har du fra at jeg er hvit? Eneste vi bør kaste ut fra Norge er Sylvi Listhaug.

Endret av neeeeii
Lenke til kommentar

Jeg merker meg at det ikke sies noe om finansieringen av dette, og jeg skulle ønske journalistene våget å stille spørsmål om dette. Hadde vi hatt et fond med øremerkede midler til å ta imot flyktninger hadde det økonomiske aspektet ved saken forduftet, men slik tilfellet er nå må jo pengene til denne relokaliseringen enten hentes fra andre budsjettposter, eller så må man spe på økonomien med høyere skatter, flere avgifter eller lignende. Så vidt meg bekjent har ikke Krfu gått inn for økte skatter eller avgifter? Isåfall hadde det vært fint om de kunne presisere hvor pengene skal komme fra. Denne typen spørsmål stilles ofte i andre saker hvor det er snakk om å øke pengebruken innen enkelte budsjettposter, eller ved snakk om skatteletter og lignende, så hvorfor ikke i denne saken? Å ta imot flyktninger koster mye penger, og det kan ikke være slik at vi ikke skal kunne snakke om penger i saker hvor det er snakk om store lidelser og plikt til å hjelpe osv. 

 

Nå er det heller tvilsomt om de får gjennomslag for dette på Krfs landsmøte, men om de skulle få det er jeg veldig interessert i å se hvordan Arbeiderpartiet reagerer. De vet utmerket godt at om de er uklare i spørsmålet, vil sannsynligvis en del av velgermassen flytte seg over til Høyre/Frp ved valget.

 

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg ønsker ikke at vi tar imot ytterligere 10.000 flyktninger. Jeg forstår at situasjonen i Hellas og Italia er kritisk, og at disse landene ville ha vært overlykkelige om vi gjorde det, men jeg tenker først og fremst at det sender helt feil signaler til de som er på flukt og de som vurderer flukt. Så lenge vi fortsetter å ta imot alle som krysser Middelhavet, vil strømmen fortsette, og denne situasjonen er en som kun gavner de som har ressurser nok til å sette på flukt. Hvor mange mennesker lever ikke i nød her i verden? Skal vi forsøke å hjelpe en liten minoritet som setter kursen mot Europa, eller skal vi forsøke å finne løsninger som kan hjelpe flere? Og hva skjer neste gang det bryter ut en krig i Midtøsten eller i Afrika - skal vi også da ta imot en million flyktninger eller mer (i Europa, altså, ikke bare Norge)? Og neste gang etter det? 

Lenke til kommentar

Jævla rasist! Og hvor har du fra at jeg er hvit? Eneste vi bør kaste ut fra Norge er Sylvi Listhaug.

 

Long live the queen!

 

Og bør vi ta imot 10000 ? Absolutt ikke.

 

Vi burde redusere kvoten og kaste ut langt flere enn 10000 av de som allerede er her.

Endret av geita_
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...