Gå til innhold

Anti-Islamofobi lov i Canada


Anbefalte innlegg

Nå som Sverige ble neste på listen over vestlige land som fikk føle på hva flerkultur innebærer kan man jo også vise til utviklingen i andre vestlige land, da spesielt Canada.

 

Canadian parliament passes anti-Islamophobia motion

 

"The Canadian parliament has passed a landmark anti-Islamophobia and religious discrimination motion that calls on politicians to condemn anti-Islamic behaviour and rhetoric."

 

Spennende utvikling.. :)

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selverklæring gjør dem ikke liberale. Du må for all del ikke høre på hva folk sier at de er, du må se på hva de sier om ting, mener og gjør. Jeg er en liberal ekstremist nazist kapitalist sosialist kommunist blablaist...

 

Edit; Selverklært gal i hodet ;)

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skumle greier dette her. Uten å ha lest loven så er jeg redd at det åpner for å slå ned på legitim kritikk.

 

Har det noe å si om kritikken er legitim eller ei? Hvorfor i det hele lage et slikt skille? Blir like dumt som å lage et skille mellom legitim eller illegitim kritikk av Israel (eller palestinerne om du vil). Ender opp at en kamp som skulle vært ført med åpen debatt, ender opp i en rettssak, og at mange dermed ikke våger å ytre seg.

 

Enhver som støtter slike lovgivninger har fascistiske tendenser. Med det sagt, så har det vel enda ikke blitt lov, men det lover ikke godt. 

Lenke til kommentar

Nei, og denne loven åpner for å slå ned på enhver kritikk, uansett hvor saklig den måtte være. Det var det jeg mente å si. Jeg tror ikke det de forsøker å oppnå, men det er slik det blir i praksis, muslimer som da føler seg krenket grunnet kritikk av islam vil da få mulighet til å ta det videre i rettssystemet.

Blasfemilover er noe som har bred støtte blant muslimer. Har en kollega, flott fyr, er det man kan kalle en "krf-aktig" muslim, konservativ og han mener at man bør ha blasfemilover. Selv om han også er et offer av militante islam. Han mistet sin søster og en av hennes barn da en selvmordsbomber sprengte seg selv på en markedsplass i Pakistan.

 

Vi i vesten har allerede bekjempet en annen konservativ og til tider ekstremistisk makt, nemlig kristendommen, som i dag har mindre makt enn de noensinne har tatt(med unntak av USA og Irland bl.a). Hvorfor vi nå lar en ny konservativ makt får økt innflytelse i vårt samfunn er noe jeg ikke forstår. Mye av det Islam står for, står i sterk kontrast med vårt likestilte og liberale samfunn. Men det virker som det vestlige samfunnet har til dels blitt for liberale for sitt eget gode og ikke minst har glemt tidligere kamper og hvor mye tid og krefter vi brukte for å bli kvitt kristendommens klamme hender.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...