Gå til innhold

Breath of the Wild-oppdatering forbedrer bildefrekvensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo ganske så ille før oppdateringen ja. Veldig greit å se at ting faller på plass for oss som ikke hoppet på ved lansering :)

I samme setning skriver du at du har opplevd det samt ikke kjøpt Switch, baserer du det at det var "ille" på rykter eller egen erfaring?.

 

Jeg har spilt siden lansering å har på ingen måte tenkt på at det har vært noe galt. Problemet er mye mer synelig i Fast RMX, der spillet forutsetter at det ikke kan være høye fps dropp, noe det dessverre er til tider.

Endret av simalarion
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det var jo ganske så ille før oppdateringen ja. Veldig greit å se at ting faller på plass for oss som ikke hoppet på ved lansering :)

I samme setning skriver du at du har opplevd det samt ikke kjøpt Switch, baserer du det at det var "ille" på rykter eller egen erfaring?.

 

Jeg har spilt siden lansering å har på ingen måte tenkt på at det har vært noe galt. Problemet er mye mer synelig i Fast RMX, der spillet forutsetter at det ikke kan være høye fps dropp, noe det dessverre er til tider.

Han skreiv at han "ikke har hoppet på ved lansering", Så kanskje han/hun har kjøpt det etter lansering, og kanskje tilogmed til WiiU? Ser ingen steder hvor det står at han/hun IKKE har kjøpt spillet.

Lenke til kommentar

Det ligger jo en før og etter sammenligning i artikkelen, og i docket modus skal jo spillet ha hatt ganske ujevn bildeflyt basert på tilbakemeldinger fra omtaler og folk her inne :)

 

Og jeg har enda ikke sett verdien av å kjøpe konsollen nei, derfor er det gledelig å se at ting forbedres underveis og barnesykdommer lukes ut før kjøp.

Lenke til kommentar

 

 

Det var jo ganske så ille før oppdateringen ja. Veldig greit å se at ting faller på plass for oss som ikke hoppet på ved lansering :)

I samme setning skriver du at du har opplevd det samt ikke kjøpt Switch, baserer du det at det var "ille" på rykter eller egen erfaring?.

 

Jeg har spilt siden lansering å har på ingen måte tenkt på at det har vært noe galt. Problemet er mye mer synelig i Fast RMX, der spillet forutsetter at det ikke kan være høye fps dropp, noe det dessverre er til tider.

Han skreiv at han "ikke har hoppet på ved lansering", Så kanskje han/hun har kjøpt det etter lansering, og kanskje tilogmed til WiiU? Ser ingen steder hvor det står at han/hun IKKE har kjøpt spillet.

 

Beklager for litt krast innlegg @simalarion . Er ikke helt på topp idag, pga angst. :)

Lenke til kommentar

Fantastisk spill, og verdt å kjøpe konsollen bare for dette spillet, men at Nintendo ikke klarer å fetle ut et spill/hw som går i 1080p med 60 fps i 2017 er bare patetisk.

 

Jada, Nintendo velger alltid hw et par hakk bak konkurrentene, men dette blir for mye - altfor mye.

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Har fremdeles ganske store FPS drops når jeg slåss med de store blå moblinene, det er ett eller annet som skjer når de "toppler", altså faller etter to slag med slegge, så FPS går ned til nesten hakking. Men det er kun akkurat da.

 

Vet ikke om det er en "epic slowdown" effekt, men det er merkelig hvertfall.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fantastisk spill, og verdt å kjøpe konsollen bare for dette spillet, men at Nintendo ikke klarer å fetle ut et spill/hw som går i 1080p med 60 fps i 2017 er bare patetisk.

 

For å være ærlig så er det vel ikke sååå mange spill til de konkurrerende konsollene som ruller i native 1080p og stabil 60fps heller, hvis man ser bort fra de nye oppgraderte konsollene. Men er enig i at Zelda-spillet burde kunne kjørt bedre ved launch, selv om det er langt på vei fiksa helt nå.

 

Når maskinen er såpass liten så forventer man vel ikke et grafisk beist av en konsoll. Da ville den enten ikke vært håndholdt, eller langt dyrere. Hvis teknisk imponerende grafikk er et krav man har, er det jo PS4, Xbox One og PC som gjelder.

 

Er spent på hva som skjer i årene som kommer med Switch og hva utviklerne klarer å få ut av den grafisk, men synes aldri det har vært noe problem med "nedgraderingen" av grafikk i forhold til PS4.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill, og verdt å kjøpe konsollen bare for dette spillet, men at Nintendo ikke klarer å fetle ut et spill/hw som går i 1080p med 60 fps i 2017 er bare patetisk.

 

Jada, Nintendo velger alltid hw et par hakk bak konkurrentene, men dette blir for mye - altfor mye.

 

Men tenker man på den som håndholdt maskin så er det jo ganske imponerende.

 

Målgruppen til Nintendo er ikke bare core gamers, men folk på farten som vil spille litt på bussen eller mens de svinser rundt hjemme.

 

Forstår at enkelte er skuffet over ytelse hvis man skal sammenligne med PS4 og XOne, men som 3. generasjon med "under powered" hw så trodde jeg Nin hadde etablert at de ikke konkurrerer om ytelse men andre konsepter og skal fylle segmenter de andre ikke har klart.

 

WiiU var inne på det og jeg likte ideen om at man kan spille på pad uten TV, men rekkevidde og funksjonaliteten ble for dårlig. Her er Switch perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fantastisk spill, og verdt å kjøpe konsollen bare for dette spillet, men at Nintendo ikke klarer å fetle ut et spill/hw som går i 1080p med 60 fps i 2017 er bare patetisk.

 

Jada, Nintendo velger alltid hw et par hakk bak konkurrentene, men dette blir for mye - altfor mye.

Men tenker man på den som håndholdt maskin så er det jo ganske imponerende.

 

Målgruppen til Nintendo er ikke bare core gamers, men folk på farten som vil spille litt på bussen eller mens de svinser rundt hjemme.

 

Forstår at enkelte er skuffet over ytelse hvis man skal sammenligne med PS4 og XOne, men som 3. generasjon med "under powered" hw så trodde jeg Nin hadde etablert at de ikke konkurrerer om ytelse men andre konsepter og skal fylle segmenter de andre ikke har klart.

 

WiiU var inne på det og jeg likte ideen om at man kan spille på pad uten TV, men rekkevidde og funksjonaliteten ble for dårlig. Her er Switch perfekt.

 

Prøv å forstå Nintendo`s målgruppe for flere her tenker bare på ytelse, i så måte burde ikke de personene tenke på konsoller i det hele tatt for også ps\xbox er utgått hardware fra Release om dagen, en mid-range PC med steam er lett bedre en dagens konsoller om deres eneste kritiere er ytelse\oppløsning osv.

 

Nintendo konsentrerer seg om ny-skapning å spill-glede for hele familien, IKKE ytelse å det er de også tydelig på, så det er i så måte meningsløst å kritisere dem for det for det er gjort med fullt overlegg. Breath of the Wild har SpillGlede, det er ikke som Crytek -> Crysis1 som er\var laget hovedsakelig for å se heftig ut å tøye grafiske grenser Maks, jeg synes også dette er tøft men jeg klarer også å se forskjellen på målgruppen.

 

Så å ikke like Nintendo på et punkt som skal være der i utgangspunktet viser bare at du ikke er i deres målgruppe, ikke noe annet.

 

Om ikke Grafikk\effekter er alt for deg men spillglede er viktigere kan raskt Nintendo bli et veldig godt valg, jeg synes videre "Zelda Breath of the Wild" for utrolig flotte effekter ut av Switch, så jeg tenker oftere på hvor bra å stemningsfullt spillet faktisk er en å tenke at det mangler noe som helst.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...