Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox fiberkabel


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har nettop fått lagt inn fiber, men FMG boksen står ikke helt optimalt til. Ville gjerne ha flyttet denne opp en etasje. Har funnet ut at jeg trenger en sc-sc simplex kabel (?) Skal gå fra det passive fiber adapteret og inn i FMG boksen. Hvor får jeg tak i dette? Skulle gjerne vært rundt 10 meter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har linket til masse forskjellige typer kabler. Vil være helt sikker på hvilken type jeg trenger før jeg bestiller. :)

Den siste det ble linket til fra ebay, noen som vet om den vil fungere? 

Siste på ebay bør fungere, den andre må du nok ha TP link MC220L + TL-SM321B.

 

Er foresten enig med ChrisCo.

Nå vet vi ikke hvor langt det er fra ISP til deg, hvis altibox FMG kun har 10 KM rekkevidde.

Kan det bli problemer, er vel heller ikke lurt med for mange skjøtekabeler heller.

Lenke til kommentar

En god grunnregel er å aldri høre på vaset LMH1 lirer av seg om nettverk.

 

Du trenger ferdigterminert fiber. Foss A/S og Fiberworks er to norske levrandører som leverer kjapt. Det er uansett såpass billig at du ikke sparer vesentlig på å bestille fra ebay. 2m snorer fra Foss koster rundt en hundrelapp f.eks. 

 

I tillegg trenger du skjøtestykker. Det som er viktig er om eksisterende plugg er grønn eller blå. Er den blå skal du ha SC/UPC. Er den grønn skal du ha SC/APC. Du må kjøpe rett type. I tillegg skal du garantert ha singelmodus fiber.

 

Om du vil tre den gjennom rør kan du kjøpe LC-SC adapter, siden LC er en god del mindre, og mulig å få gjennom et 16mm rør.

 

Distanse er ikke viktig med mindre du er ekstremt på grensa i linkbudsjettet. Det tviler jeg på at er tilfellet. Det er ikke slik at optikk med 10km rekkevidde magisk slutter å fungere på 10001m. I så måte er dritt på konnektorer og antall konnektorer langt viktigere enn lengde på fiber i de fleste tilfeller.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...