Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun klarer ikke å innse at det er slutt


Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg tenkt på forholdet vårt, og kommet fram til at jeg ønsker å gjøre det slutt og være singel en periode. Men hun prøver på død og liv å overtale meg til å bli.

 

Hun sender flere meldinger om dagen hvor hun sier at det er dårlig gjort å forlate henne på denne måten fordi ting virket så bra mellom oss. Det er håpløst å skrive grunnen til at jeg gjør det slutt fordi hun argumenterer i mot på alt jeg sier. I går spurte hun om jeg har rotet med en annen, som jeg OVERHODET ikke har gjort.

 

Hun har et barn som har bursdag om et par uker, og hun sier at hun må avlyse bursdagen hvis jeg gjør det slutt, fordi hun ikke klarer å gjøre klar en hel bursdag alene (kommer ganske mange unger).

 

Hun ringte meg i går og gråt i telefonen fordi hun har det skikkelig dritt fortiden pga. alt dette her, og det gjorde vondt å høre på dette (selv om hun sier at jeg ikke bryr meg).

 

I dag på morningen fikk jeg melding: "Jeg vil ikke at det skal være slutt".

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å blokkere henne da vi har vært sammen i over 1 år, og jeg er ikke noe sur på henne. Jeg hater å se henne lei seg. Men de siste dagene har jeg vært utrolig sliten pga. at hun har argumentert for hvorfor jeg bør bli, og at jeg i det minste bør gi det en sjanse til.

 

Hva bør jeg gjøre? Jeg er helt utslitt av dette her!

 

Anonymous poster hash: fc870...6c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, selv om det ikke var primærintensjonen din har du såret henne - så hvis du fortsatt er glad i henne og ønsker å ha et vennskap må du vel nesten tåle litt. Hvis du likevel skal kutte kontakten med henne snart, kan du kanskje like gjerne gjøre det med en gang?

Lenke til kommentar

Det dummeste du kan gjøre er å gå tilbake til forholdet fordi du har dårlig samvittighet. Det vil funke dårlig.

 

Du skriver at du vil være singel en periode, betyr det at du bare vil pule fra deg og sjekke hvordan fisken i havet er? Tenker du at du tar henne tilbake (hun tar deg tilbake) hvis du ikke finner noe bedre?

 

Du trenger ikke legge ut i det vide og brede om grunnen til at du gjør det slutt. Du vil ikke være sammen med henne fordi du ikke har de samme følelsene(?) og det er det. Hun fortjener ikke en spesiell grunn, altså "noe stort", for at du gjør det slutt. At hun trenger en forklaring som er "bedre" enn den du kan gi er ikke ditt problem.

 

At hun argumenterer mot grunnene du gir er idiotisk og gjør deg antagelig ikke mer interresert å fortsette forholdet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Hun fortjener ikke en spesiell grunn, altså "noe stort", for at du gjør det slutt. At hun trenger en forklaring som er "bedre" enn den du kan gi er ikke ditt problem.

Nei, hun har ikke krav på noe stort og skjellsettende, da det kanskje ikke finnes - det hun derimot definitivt fortjener etter et års forpliktelse er ærlighet - hva den faktiske grunnen er. Så blir det opp til henne om hun synes grunnen er god eller ikke, men hun har gjort seg fortjent til å høre den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun godtar jo ikke grunnen. Hun fortjener ikke løgn. Å nevne at hun fortjener en grunn og sannheten når det er det TS har gitt henne gir ikke mening.

 

Uansett så er det ikke slik at jenter fortjener en grunn for at gutten slår opp. Hvis det er ei skikkelig hurpe som ikke er medmenneskelig så fortjener hun vel ikke medmenneskelighet tilbake?

 

PS; Medmenneskelighet er en ting fra fortiden. Like utdødd som dinosaurene.

Lenke til kommentar

 

Uansett så er det ikke slik at jenter fortjener en grunn for at gutten slår opp.

Medmenneskelighet er en ting fra fortiden

Alle, uavhengig av kjønn fortjener en ærlig forklaring på en brå livsendring. Om så sannheten er "fordi du var utro din tispe", så er det hvertfall ærlig.

Hun har stått ved TS' side i over et år, antagelig vært trofast mot ham - da fortjener hun en grunn. Nå ser jeg at TS har gitt henne sine grunner, så denne isolerte saken er grei, men det du skriver i sitatet her er fortsatt ugreit, og stort sett søppel.

Lenke til kommentar

Hun er såret. Hun har følelser for han enda. Ta tiden til hjelp, la hun sutre litt i starten, er ikke verre enn å ignorere henne. Når hun får det litt på avstand ser sikkert hun og at det var det rette.

 

Virker jo ikke som hun er "skikkelig hurtpe" på beskrivelsen... Virker heller som ei som er forelsket og lei seg for hun mister noen hun liker...

 

PS: Er vell sånne som deg som er med på å drepe medmenneskelighet med slike holdninger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett så er det ikke slik at jenter fortjener en grunn for at gutten slår opp.

Medmenneskelighet er en ting fra fortiden

Alle, uavhengig av kjønn fortjener en ærlig forklaring på en brå livsendring. Om så sannheten er "fordi du var utro din tispe", så er det hvertfall ærlig.

Hun har stått ved TS' side i over et år, antagelig vært trofast mot ham - da fortjener hun en grunn. Nå ser jeg at TS har gitt henne sine grunner, så denne isolerte saken er grei, men det du skriver i sitatet her er fortsatt ugreit, og stort sett søppel.

 

Din mening VS min mening. Det du skriver er fortsatt ugreit og stort sett søppel....

Lenke til kommentar

 

Uansett så er det ikke slik at jenter fortjener en grunn for at gutten slår opp.

Medmenneskelighet er en ting fra fortiden

Alle, uavhengig av kjønn fortjener en ærlig forklaring på en brå livsendring. Om så sannheten er "fordi du var utro din tispe", så er det hvertfall ærlig.

Hun har stått ved TS' side i over et år, antagelig vært trofast mot ham - da fortjener hun en grunn. Nå ser jeg at TS har gitt henne sine grunner, så denne isolerte saken er grei, men det du skriver i sitatet her er fortsatt ugreit, og stort sett søppel.

 

Din mening VS min mening. Det du skriver er fortsatt ugreit og stort sett søppel....

 

Vil tørre å påstå at din mening har en lavere samfunnsnyttig verdi enn min. Du må selvfølgelig gjerne beholde meningen din, du vil bare ikke finne særlig mange mennesker som liker deg om du ytrer den.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å blokkere henne da vi har vært sammen i over 1 år, og jeg er ikke noe sur på henne. Jeg hater å se henne lei seg. Men de siste dagene har jeg vært utrolig sliten pga. at hun har argumentert for hvorfor jeg bør bli, og at jeg i det minste bør gi det en sjanse til.

 

Hva bør jeg gjøre? Jeg er helt utslitt av dette her!

 

Anonymous poster hash: fc870...6c5

Jeg mener ærlig talt at blokkering ikke er så dumt. Dere er nødt til å få forholdet på avstand fremover for å kunne gå videre. Det er virkelig for både ditt og hennes beste. Dere har virkelig ingenting å snakke om nå fremover. Dere blir ikke "bare venner" automatisk rett etter at forholdet tar slutt. Det funker ikke slik. Ta opp kontakten om et år om du ønsker å bare være venner. Da er det langt mindre følelser inne i bildet.

Lenke til kommentar

TS, du skal ikke behøve å forklare deg, det bør være nok å gi klar og tydelig beskjed om at "jeg har ikke slike følelser for deg lenger og velger derfor å avslutte dette forholdet. Dette er grunnen og dette er slik det blir. Lykke til videre." Utover dette ville jeg ikke svart på meldinger  osv, det tror jeg bare er med på å hale ut prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...