Gå til innhold

Lakkering av cd-rom front


Anbefalte innlegg

Har fattet interesse for case modding, og har skjært ut ei rute i sidedøra på kabinettet mitt. Regner med å få i glass i nærmeste framtid.

Har vurdert lakkering, men har sett at mange har da ofte sort kabinett men hvite fronter på cd/dvd rom.

Har noen vært borti lakkering av slike fronter?

Må selvsagt sprøyte med tynne strøk og maskere jack inngang osv..

 

Men tør ikke å bevege meg utpå for tynn is enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lakkerte nettopp en dvd-rom-front med biltemas vinyllakk, noe som fungerte utmerket. Den ser helt proff ut (mye bedre enn fronten til brenneren, som er svart fra fabrikk). Vinyllakk er laget for å påføres plast og denslags, så det sitter fint uten grunning. Jeg vasket delene godt og tørket dem før jeg sprayet mange tynne lag med noen minutters mellomrom. Og ja, det er lurt å ta av dekslene før du sprayer på dem.. ;)

Lenke til kommentar

Da er det jo bare å begynne!

Faren min er billakkerer så det med lakkeringen går nok glatt.. lurte bare på hvordan andre har gjort det:)

 

Blå leds er nok på vei, sammen med vinduet jeg monterte i går skal det på kalde katoder og litt snacks !

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

jeg tenkte på og lakkere dem.. hvor kan jeg skaffe lakkering ? og vilken farge passer best til Lian Li PC75 (sort versjon)? jeg skal ha dem så like kabinett fargen som mulig..

 

og mens jeg er i gang.. kan noen si meg hvordan jeg innstalere FKS. blå leds i dvd brennern/spillern min ?

(eller gi meg en url til en guid lr noe :))

Lenke til kommentar
Jeg har dvd-rom og cd-brenner i min svarte boks, og jeg bare tok av frontene og spraya de med 3 lag. Det funker fett.

 

Se bare her:

 

http://www.home.no/traskas/images/front2.JPG

Det der var skummelt likt kabinettet mitt. *grøsse* :p

Hehe, du vil ikke si det at du og falt for "dragon slayer" compucase ci69u6b

Såklart jeg måtte ha "dragonslayer" :D

Cd-rommene & floppy'en er lakkert svart og plassert likens som deg, likens med sound controllen. Skifta ut power led til blå også.

Skulle hatt kamera nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...