Gå til innhold

ANMELDELSE: Mass Effect: Andromeda


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de absolutt vise bilder fra senere i spillet? Synes det er bra at de ikke røper mer en nødvendig for å lage en anmeldelse.

 

Har lest nok anmeldelser fra f.eks filmer hvor de røper slutten eller andre store plothandlinger.

Endret av FBEN
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

*Tinfoil hat on*

 

Har dere virkelig spilt gjennom hele spillet? I så fall, hvorfor prater dere bare i detalj om det innledende oppdraget, og bruker bare bilder fra de første timene av spillet? Jeg finner det veldig merkelig, for dere pleier ikke å gjøre det i andre anmeldelser.

 

*Tinfoil hat off*

Vi prøver som regel å ikke røpe ting som skjer utover i spill i anmeldelsene våre. At Øyvind kun har brukt bilder av innledningsdelene kan nok skyldes flere ting, men overnevnte kan være én av årsakene. Jeg har uansett ingen grunn til å tro at han ikke er ærlig når han sier:

 

«Like før jeg gikk inn i spillets siste del, hadde jeg rundet 35 timer med spilling. Da hadde jeg vært rimelig grundig, men det var sikkert enkelte ting jeg gikk glipp av. Jeg ser også for meg at det er mulig å kjøre gjennom spillet på langt kortere tid, hvis man utelukkende fokuserer på hovedhistorien.»

 

Takk for det. Har sluttet å lese gjennom anmeldelser generelt fordi jeg synes de ofte avslører for mye av plotet og momenter det er gøy å oppdage selv, så jeg setter pris på at dere ikke røper for mye. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

 

Veit ikkje om det der skulle vere sarkastisk eller ikkje - at seriens samfunnskritiske sider er "SJW innhold" er noko av det største tullet eg har høyrt -, men viss du faktisk meiner dette seriøst, så trur eg du har misforstått mykje av kva Mass Effect-serien eigentleg handlar om.

Vet ikke om Mass Effect men den siste Dragon Age var veldig SJW de hadde til og med Sera! :)

 

Slikt innhold i spill er veldig frastøtende for meg, så hvis Mass Effect har noe av det så blir det ikke kjøp for min del. Dessuten var det en rasist som var med på å lage det spille og jeg vil ikke gi ham penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

Problemet er at denne samfunnskritikken kommer fra et spesiell politisk ståsted og har dermed en agenda som mange er uenig med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående skjermbildene:

Ja, de er fra den første biten i spillet, altså oppdraget på Habitat 7, som jeg nok brukte til sammen fire timer på. Siden en såpass stor del av dette spillet er å se nye planeter for første gang, tenkte jeg å ikke vise så alt for mye av det i anmeldelsen.

 

Jeg brente meg litt i min sniktitt av Dark Souls 3, da enkelte mente jeg ga for mange detaljer fra spillet, så tenkte å være litt mer forsiktig denne gangen.

 

Angående "SJW":

BioWares vilje til å ta opp relevant tematikk, og kle den inn i en spennende sci-fi-drakt, har vært en av seriens aller sterkeste sider. Det skorter det litt mer på i Andromeda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

Problemet er at denne samfunnskritikken kommer fra et spesiell politisk ståsted og har dermed en agenda som mange er uenig med.

 

Er det et problem? Tror du vil oppdage at det meste av samfunnskritikk har meningsmotstandere, men har jo oppdaget at enkelte forbeholder seg retten til å boikotte absolutt alt de ikke synes er tilstrekkelig A4

Endret av C4STOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dette var som forventet, jeg visste mass effect adromeda kommer til å suge hestekukk og sa dette i mass effect adromeda fanboys tråden fro 4 måneder siden. men der ble jeg bare latterligjort, og de beskylte meg for å ha fått buskevann som barn. grunnen til jeg visste dette spillet suger er fordi historien gjennforteller seg selv + man kjenner til ea ikke sant. uansett, den som ler sist ler best

Lenke til kommentar

Det virker på meg som at dette bare er et produkt de dytter ut for å ha noe å tilby markedet mens de utvikler en ny storsatsing i det skjulte. Både at det er et nytt studio som har fått serien, og at det hintes om at de har noe annet stort i emne tyder på dette.

 

Jeg håper at dette er riktig, for dette var definitift dårligere enn forventet.... Forhåpentligvis mer bra å se frem til fra Bioware når de løfter sløret av neste storsatsning.

 

-ED-

Lenke til kommentar

 

 

Så dette er et helt poeng bedre enn Breath of the Wild? Omg. Gamer. Skjerp dere. Omg.

 

Jk.

Man skulle nesten tro folk var over fornærmelsen med BotW nå, men det sitter langt inne skjønner jeg.

Folk kan åpenbart ikke "move on with their life", nei...

Ironi er vanskelig å forstå ja?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

Problemet er at denne samfunnskritikken kommer fra et spesiell politisk ståsted og har dermed en agenda som mange er uenig med.

 

Er det et problem? Tror du vil oppdage at det meste av samfunnskritikk har meningsmotstandere, men har jo oppdaget at enkelte forbeholder seg retten til å boikotte absolutt alt de ikke synes er tilstrekkelig A4

I dag er SJWs samfunnskritikk A4, og selvfølgelig har jeg rett til å boikotte det jeg vil akkurat som BioWare har rett til å lage dårlig spill :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

Problemet er at denne samfunnskritikken kommer fra et spesiell politisk ståsted og har dermed en agenda som mange er uenig med.

 

Er det et problem? Tror du vil oppdage at det meste av samfunnskritikk har meningsmotstandere, men har jo oppdaget at enkelte forbeholder seg retten til å boikotte absolutt alt de ikke synes er tilstrekkelig A4

I dag er SJWs samfunnskritikk A4, og selvfølgelig har jeg rett til å boikotte det jeg vil akkurat som BioWare har rett til å lage dårlig spill :)

 

Det er unektelig en effektiv metode for at tankene ikke skal bli for kompliserte

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

Problemet er at denne samfunnskritikken kommer fra et spesiell politisk ståsted og har dermed en agenda som mange er uenig med.

 

Er det et problem? Tror du vil oppdage at det meste av samfunnskritikk har meningsmotstandere, men har jo oppdaget at enkelte forbeholder seg retten til å boikotte absolutt alt de ikke synes er tilstrekkelig A4
I dag er SJWs samfunnskritikk A4, og selvfølgelig har jeg rett til å boikotte det jeg vil akkurat som BioWare har rett til å lage dårlig spill :)

 

Det er unektelig en effektiv metode for at tankene ikke skal bli for kompliserte

Det er ingenting komplisert med SJW ideologien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Skinnet bedrar. Er det ett godt spill?

Om animasjonesproblemene var borte hadde det fått høyere karakterer?

 

Så lurte jeg litt på hvordan Gamer klarte å runde det på 35 timer når pcgamer brukte 60 timer på det. :) 80/100 score mot gamers 7/10. Tiden vil vise seg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Skinnet bedrar. Er det ett godt spill?

Om animasjonesproblemene var borte hadde det fått høyere karakterer?

 

Så lurte jeg litt på hvordan Gamer klarte å runde det på 35 timer når pcgamer brukte 60 timer på det. :) 80/100 score mot gamers 7/10. Tiden vil vise seg.

 

Anmelderen hos gamer rusher alltid spill.

Lenke til kommentar

Skinnet bedrar. Er det ett godt spill?

Om animasjonesproblemene var borte hadde det fått høyere karakterer?

 

Så lurte jeg litt på hvordan Gamer klarte å runde det på 35 timer når pcgamer brukte 60 timer på det. :) 80/100 score mot gamers 7/10. Tiden vil vise seg.

 

Gamespot 65 timer og 6/10, så da utjevner det seg vel ;).

 

Stor fan av ME serien, men tror jeg venter litt med denne. Dukker vel opp på salg etterhvert. Innen den tid er forhåpentligvis en del tekniske problemer også patchet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk vite her om dagen (Totalbisquit) at det er ikke folka fra ME 1-3 som har laget dette spillet. Det er et søster-studio til Bioware som har laget dette. De har for øvrig aldri laget et stort spill før heller. http://www.twitlonger.com/show/n_1spng4a

Stemmer, det er Bioware Montreal. Studio ble startet for å gjøre Mass Effect 3 Multiplayer. Og gi dem et så ambisiøst prosjekt er veldig merkelig.

Sant nok, en det er fremdeles lead writer fra ME2 og ME3 som står bak spakene her også.

Absolutt, det er ingen unnskyldning for manuset, for mange Bioware veteraner som skrev til dette spillet, men det forklarer mye om det tekniske. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...