Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Noen har kjøpt TV i mitt navn - Diskusjon med NRK Lisens Avd.


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

og har sendt dette videre til NRK for snart 1 måned siden. Har enda ikke fått noe svar fra på dette.

 

Vil oppdatere her så fort jeg får noe svar fra NRK.

Lisensavdelingen har, i følge dem selv, en svartid på opp til seks måneder. Helt høl i huet.

 

Så smør deg med tålmodighet.

 

Ventet selv to måneder på svar en gang. Da jeg på en høflig måte spurte om de hadde mottatt min henvendelse, fikk jeg kjeft tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har jobbet som TV-selger for en del år tilbake. Kan huske vi også opplevde en lignende sak, men det ble fortsatt ikke foretatt ID-kontroll om vedkommende ikke kjøpte et abonnement. Det er igrunn merkelig praksis, i og med du får NRK-lisensen ettersendt.

 

Bra det løste seg - og det er sjeldent jeg ser folk oppdaterer posten i så lang tid!

Lenke til kommentar

Så bra at det løste seg.  :thumbup:

NRK Lisensavdeling er nok treg og byråkratisk, men det blir løst når man har riktig/god/nødvendig dokumentasjon - slik som i denne saken.

Det skumle er jo at hadde det ikke vært for at du tilfeldigvis så tråden og tilbød deg å hjelpe, så hadde han antagelig fortsatt hatt lønnstrekk - dokumentasjonen du fant er jo ikke noe han i utgangspunktet har tilgang på, da det sto på et annet navn. Kudos til deg for å spare en fremmed for masse penger og mer trøbbel!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rart at NRK bare kan fakturere og trekke lønn uten vidre. Bevisbyrden burde jo ligge hos NRK og ikke kunden. 

De hadde på sett og vis oppfylt bevisbyrden med den registreringen de hadde for hånden, men de hadde jo lest beviset sitt feil - så det horrible her er jo den lange tiden det tok å rydde opp.

Lønnstrekk skjer ikke uten videre, men alle kreditorer kan få det på deg så lenge de går gjennom relevante kanaler.

Lenke til kommentar

Flott at det løste seg.

 

Vil NRK ha nok bevis til å gå etter rett person, anmelde denne for bedrageri, og kreve etterbetalt lisens for 3 år? Jeg håper de gjør det, men tviler litt på at de tar seg bryet. Kanskje for å statuere et eksempel? Hvorfor ikke snu litt på flisa og tipse NRK sin egen redaksjon, feks FBI og få de til å spore opp skurken. Hadde jo vært greit for de å også belyse problemet.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...