Gå til innhold

Har du prøvd Playerunknown's Battlegrounds?


Anbefalte innlegg

Så langt så foretrekker jeg H1Z1. Syntes at Battlegrounds rent teknisk er bedre. Det ser bedre ut, våpnene føles mer realistisk osv osv.. Men syntes spillestilen oppfordrer til alt for defensiv spillestill. I og med at våpnene er såpass sterke og du dør såpass raskt så ender jeg i 9 av 10 tilfeller opp med å dø mot noen som sitter å camper i et hjørnet osv.. Temmelig kjedelig og spillet straffer veldig folk som roamer mye og ikke spiller defensivt. H1Z1 på sin side så avgjøres det meste av spillet i rene våpendueller med andre spillere, og ikke av at folk sitter i et hjørnet å venter på at noen kommer, eller av at noen bare sitter i et vindu og sniper deg så fort du stikker hodet ditt frem. Mulig Battlegrounds er mer realistisk, men personlig så syntes jeg spillestilen den oppfordrer til blir kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er morro bortsett fra et par ting. Det hakker noe vanvittig når jeg hopper ut av flyet i et par sekunder av gangen. Også blir jeg alltid drept uten at jeg vet hvor jeg blir skutt fra. Noen tips til nybegynner? Skulle vært kill cam også

Lenke til kommentar

Det at du blir drept uten at du aner hvor du blir skutt fra er jo et resultat av at man tåler fryktelig lite, og at det er en rekke long-distance våpner i spillet og mange gode scopes. Når du dør av 1-2 skudd så er det ikke lett å orientere seg for å finne ut av hvor i allverden man blir skutt fra.

 

Opplever selv mye server delay i starten matcher. Dette har ofte en uheldig innvirkning på spillet da ofte lootable items ikke er synlige i spillet med engang, hvertfall ikke for meg. Så når jeg lander i et området med en bråte andre spillere og jeg ikke kan se loot på bakken de første 10-60 sekundene er temmelig kritisk. Det er ofte jeg leter febrilsk etter noe å beskytte meg med hvorpå jeg tilsynelatende ikke finner noe, men 30 sekunder etterpå så ligger det plutselig et våpen på bakken hvor jeg allerede har sett og hvor de tidligere ikke lå noe som helst.

 

Det er også temmelig absurd at i starten av spillet så kan folk måke på, og etter tre slag i hodet så er du død. Det er helt latterlig hvor raskt man dør i dette spillet, og knyttnever stiller på nivå med våpen tidlig i spillet så fremt til du klarer å få inn 2-3 slag. Hadde en helt idiotisk situasjon her i går hvor jeg døde av at en bokset meg i trynet 3 ganger, mens jeg plantet flere kuler i han med revolver. Hvordan han kan drepe meg på et par slag med knyttneven, mens mine 4-5 skudd med revolver ikke dreper han må jo gudene vite. Han så ikke ut til å ta skade, så teorien min er at han rett og slett sto så nærme kroppen min at spillet ikke registrerte skuddene mine som treff da han var så tett på meg at revolveren min rett og slett var inni kroppen hans og at skuddene da sikkert bli registrert som at de ble skutt ut fra ryggen hans og aldri bli registrert som faktiske treff i spillet. Det er jo fysisk umulig å bomme med alle skuddene når en person står bokstavelig talt oppi trynet ditt og dekker 80% av skjermbildet.

Lenke til kommentar

Så langt så foretrekker jeg H1Z1. Syntes at Battlegrounds rent teknisk er bedre. Det ser bedre ut, våpnene føles mer realistisk osv osv.. Men syntes spillestilen oppfordrer til alt for defensiv spillestill. I og med at våpnene er såpass sterke og du dør såpass raskt så ender jeg i 9 av 10 tilfeller opp med å dø mot noen som sitter å camper i et hjørnet osv.. Temmelig kjedelig og spillet straffer veldig folk som roamer mye og ikke spiller defensivt. H1Z1 på sin side så avgjøres det meste av spillet i rene våpendueller med andre spillere, og ikke av at folk sitter i et hjørnet å venter på at noen kommer, eller av at noen bare sitter i et vindu og sniper deg så fort du stikker hodet ditt frem. Mulig Battlegrounds er mer realistisk, men personlig så syntes jeg spillestilen den oppfordrer til blir kjedelig.

Jeg opplever ikke at folk spiller veldig defensivt. Så fort sirkelen begynner å krympe så tvinges folk til å bevege seg.

Jeg prøver bestandig å få tak i en bil tidligst mulig for å kunne kjøre avgårde til avsidesliggende områder hvor jeg får loote i fred og ro. Etter det bruker jeg å følge med på sirkelen, så jeg ikke ender opp på utsiden av den.

Lenke til kommentar

 

Så langt så foretrekker jeg H1Z1. Syntes at Battlegrounds rent teknisk er bedre. Det ser bedre ut, våpnene føles mer realistisk osv osv.. Men syntes spillestilen oppfordrer til alt for defensiv spillestill. I og med at våpnene er såpass sterke og du dør såpass raskt så ender jeg i 9 av 10 tilfeller opp med å dø mot noen som sitter å camper i et hjørnet osv.. Temmelig kjedelig og spillet straffer veldig folk som roamer mye og ikke spiller defensivt. H1Z1 på sin side så avgjøres det meste av spillet i rene våpendueller med andre spillere, og ikke av at folk sitter i et hjørnet å venter på at noen kommer, eller av at noen bare sitter i et vindu og sniper deg så fort du stikker hodet ditt frem. Mulig Battlegrounds er mer realistisk, men personlig så syntes jeg spillestilen den oppfordrer til blir kjedelig.

Jeg opplever ikke at folk spiller veldig defensivt. Så fort sirkelen begynner å krympe så tvinges folk til å bevege seg.

Jeg prøver bestandig å få tak i en bil tidligst mulig for å kunne kjøre avgårde til avsidesliggende områder hvor jeg får loote i fred og ro. Etter det bruker jeg å følge med på sirkelen, så jeg ikke ender opp på utsiden av den.

 

Enig, tror ikke jeg har blitt drept av en eneste som campe ennå, og pågrunn av at safe zonen minker ganske mye på kort tid så ende det fort med at alle er innenfor et lite område.

Lenke til kommentar

Patch kommer på torsdag. Patch notes finnes her: http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/646673219748632258

 

TL:DR;

- Generelle FPS/ytelses-fikser

- Nytt våpen (Vector SMG)

- Motorsykkel

- Ballistic mask

- 2x scope

- Crossbow er tilbake

- Den som blir gjenopplivet kan nå se Revive-baren

- Hvis man setter map-marker vil de andre på laget ditt også se markøren.

- Balansert våpnene

- Generelt fiksa en del kjente bugs

Lenke til kommentar

Patch kommer på torsdag. Patch notes finnes her: http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/646673219748632258

 

TL:DR;

- Generelle FPS/ytelses-fikser

- Nytt våpen (Vector SMG)

- Motorsykkel

- Ballistic mask

- 2x scope

- Crossbow er tilbake

- Den som blir gjenopplivet kan nå se Revive-baren

- Hvis man setter map-marker vil de andre på laget ditt også se markøren.

- Balansert våpnene

- Generelt fiksa en del kjente bugs

 

For dem som noensinne tvilte på at dem ikke leverer.... det her hadde verken H1Z1 eller DayZ fått til på 2-3 år. Helt utrolig hva dem har fått til på så kort til gjengen her. Allerede er det favorittspillet mitt og med så mye ting som kommer hver eneste uke er det utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...