Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Eller BlueCom

Anbefalte innlegg

Skrevet

NGT - 1350/512 - 498,- Etablering : 798,-

BlueCom - 720/128 - 395,- + linjeleie 75,- - Etablering 995,-

Er kunde hos BlueCom pr idag, men har flyttet. Ingen av dem tørr å love levering før jul.

Fordel til bluecom: flere public addr, har E-postene mine der.

Ngt: billigere mnd pris & etablering, mer hastighet.

Jeg ønsker å ha muligheten for DCC, Sending av filer over MSN o.l, BNC (port 80) og en Web-server. Dette har gått fint på BlueCom da jeg har hatt flere Ip'er (public).

Men hvordan er det hos NGT når flere skal ha port 80 innkommende ? BNC er ikke et must, men kjekkt å ha.

Hvordan er dette å sette opp på en Utopia Ruter? Har ikke vært borti denne før, men har jo all bakgrunn for å kunne sette meg inn i den.

Skal enten beholde BLueCom idag eller si det opp og gå for NGT. Men er i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt bluecom av den enkle grunn at jeg ikke tolererer firmaer som setter kundene så lavt at det er så å si umulig å få kontakt med de pr. tlf.

Ventetid hos nextgentel er for tiden 45-60 (sist gang jeg dessverre måtte ringe de)..

Du har nok også bare en IP hos nextgentel..

Skrevet
Jeg ville valgt bluecom av den enkle grunn at jeg ikke tolererer firmaer som setter kundene så lavt at det er så å si umulig å få kontakt med de pr. tlf.

Ventetid hos nextgentel er for tiden 45-60 (sist gang jeg dessverre måtte ringe de)..

Du har nok også bare en IP hos nextgentel..

Har ringt dem 2 ganger på rad nå. kom inn under 2 min. Ikke så galt...

Men se vekk ifra SUPPORT:.. Jeg tenker linjer og tjenester.

Skrevet (endret)

det er fordi du ringte bestilling, ikke kundeservice.. det er noe HELT annet. har selv ngt og det fungerer yppelig. åpning av porter er gjort på 1-2-3 hvis du har litt peil på data, og klarer og lese guider..

Endret av the best one
Skrevet

Har ikke erfaring med BlueCom, men jeg har hatt NGT i snart 2 år og er veldig fornøyd med produktet de leverer. Men jeg har også opplevd å få problemer med linja, og måtte derfor snakke med NGTs supportavdeling. Det var ikke et like hyggelig bekjentskap. Det ble faktisk nesten ikke noe bekjentskap i det hele tatt fordi de er pokker meg nesten umulig å få tak i. At ting ofte tar tid med NGT er min erfaring.

NGT bruker NAT til å dele linja mellom flere maskiner. Du kobler da hub/switch direkte til ruteren som du får levert fra NGT. Dette betyr at du må forwarde porter på ruteren for å få f.eks. en web-server og ftp server til å fungere. Ikke store jobben, men du skal vite hva du gjør. Hvis du får en Cisco ruter har også NGT et fint konfigurasjonsverktøy for å gjøre denne jobben (meget bra).

Du må gjøre det samme for å få sending av filer til å fungere med MSN. Men bakdelen er da at sending bare fungerer fra den maskinen du har forwarda portene til. Løsningen er å sette opp en SOCKS proxy server, noe som fungerer utmerket for meg.

Kort fortalt er jeg storfornøyd med linja mi fra NGT. Hvis du er litt datakyndig klarer du å forwarde de portene du måtte ønske. Og da er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt NGT. Men som sagt, supporten til NGT er nærmest ikke-eksisterende. Og hvis du synes bra support er viktig (av prinsipp eller andre grunner..), så kan du trygt droppe NGT (selv om jeg ikke veit om BlueCom har noe bedre)

Gjest Slettet-66d37
Skrevet

uten moms? har de lov til å si at det da koster 795? rart, tenkte på å få meg den linja..men hvis den er dyrere enn 795 vet jeg ikke!

Skrevet
Har ikke erfaring med BlueCom, men jeg har hatt NGT i snart 2 år og er veldig fornøyd med produktet de leverer. Men jeg har også opplevd å få problemer med linja, og måtte derfor snakke med NGTs supportavdeling. Det var ikke et like hyggelig bekjentskap. Det ble faktisk nesten ikke noe bekjentskap i det hele tatt fordi de er pokker meg nesten umulig å få tak i. At ting ofte tar tid med NGT er min erfaring.

NGT bruker NAT til å dele linja mellom flere maskiner. Du kobler da hub/switch direkte til ruteren som du får levert fra NGT. Dette betyr at du må forwarde porter på ruteren for å få f.eks. en web-server og ftp server til å fungere. Ikke store jobben, men du skal vite hva du gjør. Hvis du får en Cisco ruter har også NGT et fint konfigurasjonsverktøy for å gjøre denne jobben (meget bra).

Du må gjøre det samme for å få sending av filer til å fungere med MSN. Men bakdelen er da at sending bare fungerer fra den maskinen du har forwarda portene til. Løsningen er å sette opp en SOCKS proxy server, noe som fungerer utmerket for meg.

Kort fortalt er jeg storfornøyd med linja mi fra NGT. Hvis du er litt datakyndig klarer du å forwarde de portene du måtte ønske. Og da er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt NGT. Men som sagt, supporten til NGT er nærmest ikke-eksisterende. Og hvis du synes bra support er viktig (av prinsipp eller andre grunner..), så kan du trygt droppe NGT (selv om jeg ikke veit om BlueCom har noe bedre)

Funker fint med sending/motta filer gjennom MSN via de nye routerne til NGT!

Skrevet (endret)

Jeg kan melde deg inn i ownersbuy, årsmedlemskap kr 150,- og få NGT Delta 2Mbit for 598,- m/1 års binding, eller 2års binding 548,-... pluss en mengde andre skikkelig gode tilbud.

Send meg mailadr. så kan jeg sende deg litt info.

PS! Prisene er pr. mnd

Endret av SirDanceAlot
Skrevet
bluecoms pris er uten moms, vet ikke hvorfor de får lov til å reklamere med den prisen, men du må iberegne moms også.

du kødder nå :dontgetit:

Kommer jeg til å motta en svær regning etter 6mnd jeg da, dette var helt ukjent for meg.

Skrevet
Jeg kan melde deg inn i ownersbuy, årsmedlemskap kr 150,- og få NGT Delta 2Mbit for 598,- m/1 års binding, eller 2års binding 548,-... pluss en mengde andre skikkelig gode tilbud.

PS! Prisene er pr. mnd

Er medlem der ;)

QUOTE (minimum payne @ 03/12/2003 : 10:14)

bluecoms pris er uten moms, vet ikke hvorfor de får lov til å reklamere med den prisen, men du må iberegne moms også. 

du kødder nå

Kommer jeg til å motta en svær regning etter 6mnd jeg da, dette var helt ukjent for meg.

De priser med moms mener jeg.... Jeg hadde 720 for 395,- pr mnd og fått fakt som tilsvarer dette..

Skrevet

PS! Prisene er pr. mnd

Er medlem der ;)

OK... da er det ikke så mye å lure på :)

Skrevet

PS! Prisene er pr. mnd

Er medlem der ;)

QUOTE (minimum payne @ 03/12/2003 : 10:14)

du kødder nå

De priser med moms mener jeg.... Jeg hadde 720 for 395,- pr mnd og fått fakt som tilsvarer dette..

phew, det var bra. Har selv hatt bluecom i over et år, men oppgraderte linja for en liten stund siden (-->2048). Ble litt redd for at dette med momsen var noe nytt dem hadde kommet med.

Skrevet

Tull og tøys, hvor har du fått den ideen fra?

Skrevet

Fytte faan for noen Glødeskaller av noen idioter som sitter på NGT , ikke minst Ownersbuy. Skriver så stort og flott om prisene.

Først sier NGT så fint at siden man er med i Ownersbuy så er prisen det samme uanz hvor mye man binder seg. Hørtes å jævli' bra ut.

Så ringer jeg igjen, så sitter en anne lur glødeskalle og forteller at det er forskjellige priser og at hvis man bryter binding så kommer bla bla bla a noen gebyrer. Orker ikke å høre på han engang.

Om jeg har tenkt å bo iden kåken i 2 år tviler jeg på. Snakk om rør.

Fortsetter jeg med bluecom så slipper jeg binding i allefall.

Skrevet

Har hatt Bluecom i litt over et år nå, må si at jeg har fått fantastisk bra kundeservice. Jeg hadde litt problemer med sentralen min og sendte en mail... Dagen etter ringte de faktisk meg for å finne ut av problemet! Stooort pluss i min bok!

Skrevet
Fytte faan for noen Glødeskaller av noen idioter som sitter på NGT , ikke minst Ownersbuy. Skriver så stort og flott om prisene.

Først sier NGT så fint at siden man er med i Ownersbuy så er prisen det samme uanz hvor mye man binder seg. Hørtes å jævli' bra ut.

Så ringer jeg igjen, så sitter en anne lur glødeskalle og forteller at det er forskjellige priser og at hvis man bryter binding så kommer bla bla bla a noen gebyrer. Orker ikke å høre på han engang.

Om jeg har tenkt å bo iden kåken i 2 år tviler jeg på. Snakk om rør.

Fortsetter jeg med bluecom så slipper jeg binding i allefall.

Tror du skal helle litt vann på din egen glødeskalle jeg. Så ille er det slettes ikke.

Skrevet

Tror du skal helle litt vann på din egen glødeskalle jeg. Så ille er det slettes ikke.

så du mener at det er god markedsføring og så at det er lik pris uanz hvem du velger da du er medlem av ownersbuy bare for å "vinne" kunder eller hva han prøvde på, så ringer man tilbake og så får man kastet noe helt annet i tryne ?

Kan ikke si at det er en god start. Sitter å vurderer om jeg skal ringe igjen eller bare annulere oppsigelsen på BlueCom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...