Gå til innhold

Komplett har avviklet flere «pick-up-points»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Kanskje Komplett burde komme med en lagerbutikk som NetonNet har?

 

Jepp, en lagerbutikk i Trondheim eller lengre nord hadde vært flott for oss nordlendinger med tanke på leveringstid i disse trakter.

Lenke til kommentar

Liker pickup pointen i oslo men noen ganger er den treg, de skriver at vare som blir bestilt før 9 skal leveres samme dag men er ikke alltid de klarer det også syns jeg frakt til pickup point burde vært gratis, er riktignok det når man bestiller over 1000 men er ikke så ofte jeg gjør det. Har mer tro på lagerbutikker hvor man kunne hatt nettbrett ved inngangen slik at man kan velge hva man skal ha og så ha en kortleser ved siden hvor man kan betale med engang og egen app slik at man kan bestille rett før man drar ned slik at varen er klar når man kommer.

Lenke til kommentar

Pick-up-point'et i Kristiansand var hovedårsaken til at jeg lenge brukte Komplett for all relevant handel... Rask og rimelig levering er alfa og omega.

 

Nå som frakten er like rask/treg som hos konkurrentene, er det pris som gjelder, og da må ofte Komplett vike for billigere leverandører.

 

Har forsøkt gratis-frakten via PostNord, men den er alt annet enn rask, sist gang tok det en uke fra bestilling til den kunne hentes. Sandefjord-Kristiansand bør ikke ta en uke...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det var synd, en av hovedgrunnene til å bruke Komplett for min del har alltid vært å kunne bestille før klokken 9 og plukke opp på Lørenskog på vei hjem fra jobb samme dag.

 

Akkurat det samme gjør jeg, og dette er grunnen til at jeg som regel alltid bruker Komplett.

Hvis jeg skal begynne å bruke posten, så er det jo ikke noe poeng å holde seg til Komplett lengre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det var synd, en av hovedgrunnene til å bruke Komplett for min del har alltid vært å kunne bestille før klokken 9 og plukke opp på Lørenskog på vei hjem fra jobb samme dag.

 

Virkelig synd :/ Har brukt Lørenskog utallige ganger. Er det ikke komplett som eier Jernia uansett? De bør jo ikke tape noe spesielt på å ha disse?

Lenke til kommentar

Dette var triste nyheter.

Som flere allerede har nevnt, nå som fordelen med kjapp leveringstid forsvinner kommer jeg og flere jeg kjenner til å handle basert på pris.

Og Komplett er som kjent ikke alltid billigste leverandør. Skal bli spennende å se om de kommer til å merke dette på bunnlinjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har hatt gratis frakt en stund nå. Er dette i sammenheng med at de skal fjerne disse punktene? Isåfall så er det greit for meg, da fri frakt er en fin ting. Vil fri frakt være en permanent greie? Føler det er noe informasjon som har gått meg hus forbi

Å tilby gratis frakt som alternativ til pickup (som har en kostnad) i forkant av utfasingen som er en fin måte å manipulere tall dithen at "flere bruker nå andre fraktalternativer enn pickup".

Pickup-point er én av et par årsaker til at jeg har valgt komplett fremfor andre i en rekke år. De har fortsatt noen punkter igjen hvis ikke andre gjør det like godt.

 

Men jeg må si at opplevelsen ved å bestille Oculus Rift fra oculus.com eller iPhone 5 (ved lansering) fra apple.com var imponerende. De kom levert på døren 1-2 dager etter bestilling av hyggelige sjåfører som ringte og avtalte tid og sted uten noe fuzz. Oculus hadde gratis frakt, Apple tok vel 100 lappen den gang.

 

De 2 siste gangene hvor jeg har forsøkt å bestille noe fra Elkjop.no eller expert.no med "collect@store" har det begge ganger blitt surr. Hos Elkjøp var det en ansatt som holdt av varen for meg i en annen butikk og rett før jeg kom dit "vi har dessverre ikke varen på lager, det var en feil i lagerbeholdningen". På expert bestilte jeg på søndag og på mandag kom det "Vi har dessverre ikke varen på lager, feil i lagersystemet". Så 4 timer senere "Vi har varen likevel, den er klargjort og kan hentes". Da var jeg allerede på vei et helt annet stod og droppet det kan man si.

 

Ellers benytter jeg "post i butikk" men posten er ikke alltid "snille" med pakker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg er ihvertfall fornøyd med hastigheten. Jeg har flere ganger bestilt på lørdag og hentet pakken i butikken på mandag. Har også kunne hentet pakken dagen etter bestilling hvis jeg har bestilt tidlig på en ukedag. Spørs sikkert hvor man bor, men her på Hadeland tar det 1-2 dager. De er milevis raskere enn alle andre nettsider jeg kjøper ting fra

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det var synd, en av hovedgrunnene til å bruke Komplett for min del har alltid vært å kunne bestille før klokken 9 og plukke opp på Lørenskog på vei hjem fra jobb samme dag.

Jepp. Metro senteret.

 

Så for min del blir det ikke mer Komplett.

 

Før hadde de en del bra ting, men utvalget av ting jeg kjøper er blitt redusert. Nå har de isteden hageutstyr, hårfønere, sminke, forsikringer, vaskemaskiner, etc... etc... . Totalt uinteressant. Billige har de aldri vært, men support (RMA) har vært ok (også det mye enklere grunnet hente-bu).

 

Sørgelig at verden har blitt slik at alle skal drive med alt og ingen blir gode på noe som helst.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Enig der. Da de reklamerte at de hadde testet vårvoks mistet jeg alt håp. Hvilke andre alternativer har vi, som er like bra? Tenker på alt av komponenter, ikke bare gpu og ferdige pc'r.

 

Hele nettbutikken får en 'europris'-følelse over seg. Er det så mye penger i å være en 'alt mulig'-butikk at de er villige til å skremme vekk de viktigste kundene sine?

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...