Gå til innhold

RYKTE: iPhone 8 kan trolig låses opp ved å skanne ansiktet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nærmer seg vel 5 år siden jeg hadde Nexus 4, som da hadde ansiktsgjenkjenning. Så nytt og revolusjonerende er det ikke, men det er heller ikke spesielt praktisk - jeg sluttet å bruke det etter kort tid. Du må jo (selvsagt) nemlig holde telefonen på en måte som gjør at den ser ansiktet ditt. Dvs at du ikke kan ha telefonen liggende på bordet eller sofaen og trykke på-knappen for å låse opp, eller holde den nede ved magenivå som man ofte gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Det nærmer seg vel 5 år siden jeg hadde Nexus 4, som da hadde ansiktsgjenkjenning. Så nytt og revolusjonerende er det ikke, men det er heller ikke spesielt praktisk - jeg sluttet å bruke det etter kort tid. Du må jo (selvsagt) nemlig holde telefonen på en måte som gjør at den ser ansiktet ditt. Dvs at du ikke kan ha telefonen liggende på bordet eller sofaen og trykke på-knappen for å låse opp, eller holde den nede ved magenivå som man ofte gjør.

 

Nå ska det sies at denne funksjonen var lett å lure bare med ett bilde, en 3D laserscanner vil nok bli mye mer presis :) Men ser ikke helt hvordan dette vil være raskere/bedre enn en fingeravtrykksensor.

Lenke til kommentar

 

Det nærmer seg vel 5 år siden jeg hadde Nexus 4, som da hadde ansiktsgjenkjenning. Så nytt og revolusjonerende er det ikke, men det er heller ikke spesielt praktisk - jeg sluttet å bruke det etter kort tid. Du må jo (selvsagt) nemlig holde telefonen på en måte som gjør at den ser ansiktet ditt. Dvs at du ikke kan ha telefonen liggende på bordet eller sofaen og trykke på-knappen for å låse opp, eller holde den nede ved magenivå som man ofte gjør.

 

Nå ska det sies at denne funksjonen var lett å lure bare med ett bilde, en 3D laserscanner vil nok bli mye mer presis :) Men ser ikke helt hvordan dette vil være raskere/bedre enn en fingeravtrykksensor.

Tja, det eksisterte en versjon hvor man måtte blinke med øyet også. Jeg tror jeg først hadde det på en Samsung for veldig mange år siden. Det var riktignok ikke laser, men front facing kamera.

 

Man kan uansett lure laseren også, det er jo bare å bli god venn med eieren av telefonen, så mens man er på fest lurer man personen til å bli 3d-skannet. Deretter 3d-printer man en replika av eieren og ber om å låne telefonen... Vips! Et par enkle steg...

 

Når det er sagt, så er det flere typer "sikring" som har lavere nivå av sikkerhet, men det kan være der bare for å forhindre "trolling". Eksempel kan være mønsterlås som ofte er lett å gjette seg frem til, samt man kan gjerne se "fingermønster" på skjermen fra forrige opplåsing :-P

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...