Gå til innhold

Valve jobber med tre fullverdige VR-spill


Anbefalte innlegg

Kvalme er ikke et problem hvis spill ol. er tilpasset VR. Tar man eksisterende tradisjonelle spill og slenger på VR så er det stor sjanse for at folk blir dårlige ja selv om det er også her er en viss grad av personlig toleranse/tilpasning over tid.

https://arstechnica.com/gaming/2015/09/valve-blames-developers-for-lingering-vr-nasuea-issues/

 

Hvis du har prøvd "The Lab" av Valve så vet du at man ikke blir dårlig av VR spill som er designet for VR. Man blir ikke dårlig her :) Du kan banne på at Valve tar denne lærdommen videre i de tre spillene de nå produserer.

 

 

Fasinasjonen for VR har ikke avtatt for min del. Jeg bruker VR fortsatt hver eneste dag praktisk talt. Men det har mye med at jeg har funnet noe spill som jeg har blitt hektet på. Minecraft (Vivecraft mod) er et av dem. Jeg var tidligere gått lei Minecraft men med VR så fikk spillet en helt ny dimensjon. Jeg kan nå fysisk gå rundt konstruksjonene mine og interagere med folk via multiplayer som om de var rett ved siden av meg i virkeligheten. Jeg merker også at dette er en helt annen innlevelse fysisk på kroppen, beina sjelver og jeg svetter i hendene når jeg f.eks balanserer på blokker hundrevis av meter over bakken eller over et hav med lava. VR er mer innlevelse enn å se på en flat skjerm. Hva er det ikke å like med det? ;)

 

 

Du sier også lenger opp at VR er usosialt? Har du prøvd VR multiplayer? Eller et av de mange sosiale VR programmene (Altspace, VRchat, Rec Room) der ute? Da vet du at det ikke stemmer ;) Du har praktisk talt personer i samme rommet som deg som om de var der i vrikeligheten.

Det er bra at de har funnet ut av noen av problemene. Da gjenstår det å se om dette implementeres på tvers av utviklere av både spill og hardware.

 

Jeg skulle gjerne vært noe mer spesifikk når jeg sa usosialt. I det man tar i bruk VR som er "immersive" så lukker man ut virkeligheten, og dermed alle rundt deg. Dermed blir det usosialt, enten det gjelder venner eller familie i samme rom. Man kan være sosial uten å aktivt interagere med andre i rommet, dvs jeg kan spille på konsoll/PC i samme rom som barn/kone uten å forsvinne inn i en alternativ virkelighet. Og dét er jo nettopp poenget med VR, man skal forsvinne inn i en alternativ virkelighet.

 

Folk er forskjellige. Noen er mer dedikerte til gaming enn andre, men dette er et av de store ankepunktene for min del. Jeg er ikke interessert i et system som er så oppslukende at jeg mister "kontakt" med omverdenen. Jeg setter pris på å kunne spille, men fremdeles kunne oppfatte hva som skjer rundt meg enten det er kone/barn, eller kunne prate med en kompis i sofaen. Nå er ikke verden svart/hvit, men meg bekjent er gruppen "casual gamers" fremdeles den største. Da faller VR fort ned i roteskuffen.

 

VR er imponerende som konsept og i små sesjoner med velutviklede spill. Som permanent innretning? Meh.

 

Edit: Og interaksjon med andre i en virtuell verden er noe av det minst interessante. En gjennomsnittlig session over Xbox Live/TS/whatever er et godt eksempel på det.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vi alle skal håpe på halflife 3 i vr?=P

 

Samme her håper på et nytt Half Life spill i VR hadde vært rått. :green:

 

VR kommer til å forsvinne innen et par år. Ikke fordi det ikke har livets rett, men fordi prislappen er for høy

 

For en intelligent kommentar gitt...

 

Oculus har solgt ca 400 000 headsets.

HTC har solgt ca 400 000 headsets.

PSVR har solgt ca 1 000 000 headsets.

 

Det vil si at på det aller første året for VR har det altså blitt solgt nesten 2 millioner VR-headsets med total omsetning på over 10 milliarder kroner, kun på hardware. Det er en helt utrolig bragd!

 

Og dette mener du altså er dødfødt? Du klarer kanskje ikke å forstå hvordan teknologi utvikles og blir billigere? Husker du hva prislappen på de første 40" flatskjermene var når de kom på markedet? Og hvordan du nå kan kjøpe en til bare 3000kr?

 

Wow så mange solgte PSVR. :new_woot:  :new_woot:

 

Antall solgte er ikke nødvendigvis et tegn på fremtidig suksess. Sammenlign salgstallene med 3D-TV'er; vi kan vel ganske sikkert si at 3D i eksisterende format er dødt?

 

Jeg har selv ingen tro på VR, ihvertfall ikke i dagens form. Det er imponerende som konsept, men det er usosialt, funksjonsfattig (mtp sensorer, trådløst, input) og fremdeles lite interaktivt. Og dyrt. Det kan komme spennende produkter, men jeg tror ikke det er denne generasjonen som slår til.

 

Ikke helt det samme, men Microsoft lovte vel gull og grønne skoger med HoloLens. Nå, not so much...

Du må teste Resident evil 7 i vr, :green:  plz stikk til en butikk som du kan teste vr å Resident Evil 7 du angrer ikke på det, for det er det beste VR spillet til ps4 til nå. 

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg manglende muligheter for bevegelse virker som VRs største hemsko.

 

AtW

 

Vel, ja. Jeg ser frem til den dagen jeg kan bestille en tredemølle som tolker bevegelsene mine i RL og overfører disse til VR slik at jeg kan fysisk løpe, hoppe, sitte og ja til og med fly uten ubehag. 

 

Enten det eller at vi med bedre optikk og eller stimulering av nervene i det indre øret unngår kvalmen vi opplever med bevegelser i VR som ikke samsvarer med virkeligheten. https://www.tek.no/artikler/slik-skal-forskere-fjerne-den-plagsomme-vr-kvalmen/376613

 

 

Enn så lenge så må vi designe oss rundt problematikken med bevegelse i VR slik Valve har vist i The Lab og med romskala VR.

 

Vivecraft er også et glimrende eksempel på hvordan man kan løse bevegelse i VR hvor man kjapt bytter mellom teleport og fri bevegelse etter behov. Da kan man falle tilbake på teleport hvis den frie bevegelsen blir for voldsom. Selv tåler jeg fri bevegelse forbausende bra i dette spillet, jeg tror det kan ha noe med at jeg står når jeg spiller og rulser rundt på den plasen jeg har tilgjengelig her, noe jeg gjør i flere timer i strekk uten fnugg av ubehag. Føles også bra i og med at jeg får mosjon når jeg spiller slik :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg manglende muligheter for bevegelse virker som VRs største hemsko.

 

AtW

 

 

Hva mener du med manglende mulighet for bevegelse?

 

Gammel video men demonstrerer bevegelse i VR.

 

 

De har et gigantisk rom, og selv da er mulighetene svært innskrenket? Hvorfor finne "teleport" i omtrent samtlige VR-spill der spillverdenen er bitte litt stor? Hvordan kan jeg spille battlefield i VR? At muligheten til å bevege seg rundt i praksis er liten begrenser spillopplevelsene kraftig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Personlig synes jeg manglende muligheter for bevegelse virker som VRs største hemsko.

 

AtW

 

 

Hva mener du med manglende mulighet for bevegelse?

 

Gammel video men demonstrerer bevegelse i VR.

 

 

De har et gigantisk rom, og selv da er mulighetene svært innskrenket? Hvorfor finne "teleport" i omtrent samtlige VR-spill der spillverdenen er bitte litt stor? Hvordan kan jeg spille battlefield i VR? At muligheten til å bevege seg rundt i praksis er liten begrenser spillopplevelsene kraftig.

 

AtW

 

http://store.steampowered.com/app/496240/

Onward er kjent for å løst noe av problematikken rundt kvalme og fri bevegelse ;) Utvikleren får nå videre oppfølging til utvikling av spillet sitt hos Valve http://www.roadtovr.com/valve-takes-onward-developer-wing/

 

Teleport kan også fungere fint i førsteperson skytere, et godt eksempel er paint ball i Rec Room, hvis man designer spillet opp rundt teleport så kan det fungere veldig bra. http://store.steampowered.com/app/471710/

 

Et annet alternativ er å kombinere teleport og fri bevegelse i samme spillet slik som i Vivecraft hvor man kjapt kan veksle mellom dem slik Minecraft videoen over illustrerer.

 

 

Designer man rundt problemene så kan man løse mange av utfordringene med bevegelse i VR :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne vært noe mer spesifikk når jeg sa usosialt. I det man tar i bruk VR som er "immersive" så lukker man ut virkeligheten, og dermed alle rundt deg. Dermed blir det usosialt, enten det gjelder venner eller familie i samme rom. Man kan være sosial uten å aktivt interagere med andre i rommet, dvs jeg kan spille på konsoll/PC i samme rom som barn/kone uten å forsvinne inn i en alternativ virkelighet. Og dét er jo nettopp poenget med VR, man skal forsvinne inn i en alternativ virkelighet.

Vel, en annen gøy ting med VR å spille sammen med andre, enten at man bytter på å være i VR og de andre ser på TV skjermen eller at man spiller asymmetriske spill der en spiller er i VR og de andre spiller med håndkontrollere på TV.

 

Også noe av poenget med VR slik jeg ser det er koble mennesker sammen på tvers av avstander og at man kan oppleve ting sammen som ville vært umulig uten VR.

 

Folk er forskjellige. Noen er mer dedikerte til gaming enn andre, men dette er et av de store ankepunktene for min del. Jeg er ikke interessert i et system som er så oppslukende at jeg mister "kontakt" med omverdenen. Jeg setter pris på å kunne spille, men fremdeles kunne oppfatte hva som skjer rundt meg enten det er kone/barn, eller kunne prate med en kompis i sofaen. Nå er ikke verden svart/hvit, men meg bekjent er gruppen "casual gamers" fremdeles den største. Da faller VR fort ned i roteskuffen.

Kanskje AR er mer aktuelt for deg da ;) Om noen år så tipper jeg smarttelefonene vi bærer rundt på ender opp i briller som ser ut som briller men som kan legge lag av digitalt innhold oppå virkeligheten. Mange tenker nok i dag at det er sci-fi og noe "i hvertfall jeg aldri kommer til å gjøre" Men det blir nok som med foreldrene mine som var tidenes motstandere av datamaskiner, vi ser alle hvordan det gikk da smarttelefonen og Facebook ble allemannseie  :p

 

VR er imponerende som konsept og i små sesjoner med velutviklede spill. Som permanent innretning? Meh.

 

Edit: Og interaksjon med andre i en virtuell verden er noe av det minst interessante. En gjennomsnittlig session over Xbox Live/TS/whatever er et godt eksempel på det.

Så du ser ikke nytten eller verdien av å ha en teknologi hvor du kan kommunisere med familie venner og kolleger verden rundt som om de var fysisk tilstede i rommet med deg? 

 

Og hva om VR nå gradvis slår an og flere og flere utviklere av spill og annen underholdning slenger seg på for å produsere innhold, og for å være med på morroa så må du ha et VR sett. Kommer du ikke til å skaffe deg VR du også når alle andre gjør det?

 

Selvfølgelig er jo dette et tenkt scenario men det er ikke utelukket at det vil gå slik ;) Teknologien blir veldig kjapt bedre, billigere og mer tilgjengelig. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig synes jeg manglende muligheter for bevegelse virker som VRs største hemsko.

 

AtW

 

 

Hva mener du med manglende mulighet for bevegelse?

 

Gammel video men demonstrerer bevegelse i VR.

 

 

De har et gigantisk rom, og selv da er mulighetene svært innskrenket? Hvorfor finne "teleport" i omtrent samtlige VR-spill der spillverdenen er bitte litt stor? Hvordan kan jeg spille battlefield i VR? At muligheten til å bevege seg rundt i praksis er liten begrenser spillopplevelsene kraftig.

 

AtW

 

http://store.steampowered.com/app/496240/

Onward er kjent for å løst noe av problematikken rundt kvalme og fri bevegelse ;) Utvikleren får nå videre oppfølging til utvikling av spillet sitt hos Valve http://www.roadtovr.com/valve-takes-onward-developer-wing/

 

Teleport kan også fungere fint i førsteperson skytere, et godt eksempel er paint ball i Rec Room, hvis man designer spillet opp rundt teleport så kan det fungere veldig bra. http://store.steampowered.com/app/471710/

 

Et annet alternativ er å kombinere teleport og fri bevegelse i samme spillet slik som i Vivecraft hvor man kjapt kan veksle mellom dem slik Minecraft videoen over illustrerer.

 

 

Designer man rundt problemene så kan man løse mange av utfordringene med bevegelse i VR :)

 

 

Joa, man kan designe seg rundt det med teleport, men det er likefullt ganske suboptimalt, jeg vil si det er et ganske stort problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja teleport er deffinitivt ikke optimalt. Derfor synes jeg en kombinasjon av teleport og fri bevegelse kan være bra hvor man lett kan bytte mellom dem. Teleport for nybegynnere og fri bevegelse for mer erfarne spillere.

 

Hvis jeg som er noe sensitiv for slik slik bevegelse kan tåle time på time med fri begelse i Vivecraft stående ja da er det håp for mer tradisjonelle førsteperson skytespill også. Half Life 2 VR mod til Vive er vist under utvikling av kjente folk fra Half Life mod miljøet. Gleder meg til å teste det! https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5u0j07/half_life_2_vr_mod_with_vive_controllers_is_on/

 

Jeg testet for noen år tilbake HL2 VR sittende med gamepad på Oculus Rift DK2 og det var sykt fett men gud hvor dårlig jeg ble :p Hadde vært konge å kunne spille det uten å bli syk, tipper jeg kan det stående med begelsekontrollere i Vive.

Lenke til kommentar

Det er også interessant å merke seg kommentarene til Valve i videoen her anngående Onward og den formen for fri bevegelse.

 

35:42 ut i videoen:

 

De ble overasket over hvor bra det fungerte, at de ikke ble dårlige selv etter flere timer med spilling. Så det er håp for at vi fortsatt kan få denne type fri bevegelse også i offisielle spill fra Valve nå siden de direkte jobber med utvikleren av Onward og har erfart at det er mulig.

 

Node spiller Onward:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis VR betyr en fremskyndelse av HL3, så er jeg "all over it". Måten de lot oss henge med cliffhangeren i Episode Two grenser til kriminelt. Det skulle komme en Episode Three, men det tok lang tid før vi i det hele tatt ble informert om at denne ikke ble noe av. Hadde de bare rundet det hele av med en ekstra episode framfor den amputasjonen vi fikk servert, så tror jeg det hele hadde vært mer spiselig.
 
Resident Evil 7 i VR virker forresten ut som "gratis" lakserende middel. Må ha meg noen kalde før jeg spiller det tror jeg. ;)
 
Enceladus: Takker for linken.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ja teleport er deffinitivt ikke optimalt. Derfor synes jeg en kombinasjon av teleport og fri bevegelse kan være bra hvor man lett kan bytte mellom dem. Teleport for nybegynnere og fri bevegelse for mer erfarne spillere.

 

Hvis jeg som er noe sensitiv for slik slik bevegelse kan tåle time på time med fri begelse i Vivecraft stående ja da er det håp for mer tradisjonelle førsteperson skytespill også. Half Life 2 VR mod til Vive er vist under utvikling av kjente folk fra Half Life mod miljøet. Gleder meg til å teste det! https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5u0j07/half_life_2_vr_mod_with_vive_controllers_is_on/

 

Jeg testet for noen år tilbake HL2 VR sittende med gamepad på Oculus Rift DK2 og det var sykt fett men gud hvor dårlig jeg ble :p Hadde vært konge å kunne spille det uten å bli syk, tipper jeg kan det stående med begelsekontrollere i Vive.

 

Det har ingenting med nybegynnere og erfarne å gjøre, det er rett og slett ikke plass til fri bevegelse slik situasjonen er i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja teleport er deffinitivt ikke optimalt. Derfor synes jeg en kombinasjon av teleport og fri bevegelse kan være bra hvor man lett kan bytte mellom dem. Teleport for nybegynnere og fri bevegelse for mer erfarne spillere.

 

Hvis jeg som er noe sensitiv for slik slik bevegelse kan tåle time på time med fri begelse i Vivecraft stående ja da er det håp for mer tradisjonelle førsteperson skytespill også. Half Life 2 VR mod til Vive er vist under utvikling av kjente folk fra Half Life mod miljøet. Gleder meg til å teste det! https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5u0j07/half_life_2_vr_mod_with_vive_controllers_is_on/

 

Jeg testet for noen år tilbake HL2 VR sittende med gamepad på Oculus Rift DK2 og det var sykt fett men gud hvor dårlig jeg ble :p Hadde vært konge å kunne spille det uten å bli syk, tipper jeg kan det stående med begelsekontrollere i Vive.

 

Det har ingenting med nybegynnere og erfarne å gjøre, det er rett og slett ikke plass til fri bevegelse slik situasjonen er i dag.

 

AtW

 

Hva mener du med ikke plass? At folk ikke har plass i hjemmene sine til det?

 

Med fri bevegelse mener jeg bevegelse hvor man flytter seg fremover med trackpad på Vive og stikke på Oculus Rift. Man trenger bare nok plass til å kunne stå og strekke ut armene sine for det.

 

Jo jeg har inntrykk av at det er en hvis grad av tilvenning. Jo mer tid man har tilbragt i VR med fri bevegelse som fremkomstmetode jo bedre tåler man det. Det er selvfølgelig ikke hele sannheten og er nok mer nyansert enn som så, men det virker på meg å være noe i det både av egen erfaring og det jeg leser rundt om på nettet. Men jo det er spekulativt og basert på anekdoter så ta det med en klype salt. Basert på dette så tror jeg det kan være lurt å inkludere flere former for fremdrift i spill. Hvor man etter litt tilvenning eller avklimatisering med teleport f.eks. kan bytte til "fri bevegelse" eller bevegelse med stikke om du vil. Vrient å finne de riktige ordene i oversettelsen fra engelsk til norsk her :p

 

Oculus Rift versjonen av Minecraft har valgt å gjøre det på denne måten:

Det er en god ide, men her synes jeg Vivecraft er mer optimalt siden man bruker teleport og fri bevegelse om hverandre, at man i tillegg står har også en stor effekt på meg. Om jeg sitter blir jeg fort kvalm.

Lenke til kommentar

Som svar til Enceladus, uten å lage et langt sitattårn: Den typen du spilling du beskriver egner seg godt til å demonstrere VR, men jeg ser det ikke som aktuelt som fordypning i spill elller sosial spilling over tid. Og netttopp den entusiasmen du beskriver mener jeg skyldes at VR, på dette stadiet, er et fenomen istedet for et bedre sosialt virkemiddel/spillteknologi enn allerede tilgjengelig teknologi.

 

Og nei, jeg ser ikke på VR som god teknologi for kommunikasjon. På nåværende tidspunkt så er det i beste tilfelle noe likt Second Life; det fascinerer ikke, akkurat. Vi har allerede gode kommunikasjonskanaler gjennom telefon og video. For min del tilfører ikke VR noe i dagens form. AR er interessant (VR også), men ikke i dagens utbredelse og begge har en lang vei å gå.

 

Hvis jeg kjøper VR så er det ihvertfall ikke fordi "alle andre gjør det", men fordi teknologien er godt utarbeidet, tilgjengelig (som i hardware, funksjoner og software) og fordi den tilfører noe annet enn kvasi-spilling. For for meg er teleporting, autoaim og spill som minner om et japansk gameshow kvasi-spilling.

 

Jeg håper virkelig ikke at Valve lanserer HL3 som et eksklusivt VR spill. Det vil være et hån mot fansen.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

 

 

Ja teleport er deffinitivt ikke optimalt. Derfor synes jeg en kombinasjon av teleport og fri bevegelse kan være bra hvor man lett kan bytte mellom dem. Teleport for nybegynnere og fri bevegelse for mer erfarne spillere.

 

Hvis jeg som er noe sensitiv for slik slik bevegelse kan tåle time på time med fri begelse i Vivecraft stående ja da er det håp for mer tradisjonelle førsteperson skytespill også. Half Life 2 VR mod til Vive er vist under utvikling av kjente folk fra Half Life mod miljøet. Gleder meg til å teste det! https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5u0j07/half_life_2_vr_mod_with_vive_controllers_is_on/

 

Jeg testet for noen år tilbake HL2 VR sittende med gamepad på Oculus Rift DK2 og det var sykt fett men gud hvor dårlig jeg ble :p Hadde vært konge å kunne spille det uten å bli syk, tipper jeg kan det stående med begelsekontrollere i Vive.

 

Det har ingenting med nybegynnere og erfarne å gjøre, det er rett og slett ikke plass til fri bevegelse slik situasjonen er i dag.

 

AtW

 

Hva mener du med ikke plass? At folk ikke har plass i hjemmene sine til det?

 

Med fri bevegelse mener jeg bevegelse hvor man flytter seg fremover med trackpad på Vive og stikke på Oculus Rift. Man trenger bare nok plass til å kunne stå og strekke ut armene sine for det.

 

Jo jeg har inntrykk av at det er en hvis grad av tilvenning. Jo mer tid man har tilbragt i VR med fri bevegelse som fremkomstmetode jo bedre tåler man det. Det er selvfølgelig ikke hele sannheten og er nok mer nyansert enn som så, men det virker på meg å være noe i det både av egen erfaring og det jeg leser rundt om på nettet. Men jo det er spekulativt og basert på anekdoter så ta det med en klype salt. Basert på dette så tror jeg det kan være lurt å inkludere flere former for fremdrift i spill. Hvor man etter litt tilvenning eller avklimatisering med teleport f.eks. kan bytte til "fri bevegelse" eller bevegelse med stikke om du vil. Vrient å finne de riktige ordene i oversettelsen fra engelsk til norsk her :p

 

Oculus Rift versjonen av Minecraft har valgt å gjøre det på denne måten:

Det er en god ide, men her synes jeg Vivecraft er mer optimalt siden man bruker teleport og fri bevegelse om hverandre, at man i tillegg står har også en stor effekt på meg. Om jeg sitter blir jeg fort kvalm.

 

 

Stemmer, man har ikke plass, man kan ikke bevege seg med å gå, en vesentlig hemsko.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvis VR betyr en fremskyndelse av HL3, så er jeg "all over it". Måten de lot oss henge med cliffhangeren i Episode Two grenser til kriminelt. Det skulle komme en Episode Three, men det tok lang tid før vi i det hele tatt ble informert om at denne ikke ble noe av. Hadde de bare rundet det hele av med en ekstra episode framfor den amputasjonen vi fikk servert, så tror jeg det hele hadde vært mer spiselig.
 
Resident Evil 7 i VR virker forresten ut som "gratis" lakserende middel. Må ha meg noen kalde før jeg spiller det tror jeg. ;)
 
Enceladus: Takker for linken.

 

 

 

Jeg synes ikke Resident evil 7 er så skremmende i VR jo litt men ikke som andre som spillet det da. Les her så skjønner du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig ikke at Valve lanserer HL3 som et eksklusivt VR spill. Det vil være et hån mot fansen.

 

I oktober er det ti år siden sist vi fikk noe relatert til HL... Så Valve gjør åpenbart akkurat hva de vil. Synes alt snakket om vekst og teknologi osv. er interessant. Bare hadde aldri trodd de var den type selskap i sin tid da jeg spilte Half-Life.

 

Forbant dem i utgangspunktet med et spillselskap, men har jo vært klart lenge at spill er et biprodukt av alt det andre de drive med. Men hvis det viser seg at HL3 er et av de spillene de jobber med, så knuser jeg sparegrisen for å si det sånn. Hvis det viser seg at en faktisk er nødt for å spille det i VR. Ikke umulig de kommer til å utnytte dette for å pushe utviklingen som de snakker om.

Lenke til kommentar

At de skulle lage HL3 som et VR eksklusivt spill skjer bare ikke. Valve kommer ikke til å lage HL3 så lenge de kun kan tape på det. Ergo mest sannsynlig aldri så lenge de tjener så gode penger på Steam osv som de gjør nå. Folk vil garantert bli skuffet da hypen er så stor, at som selskap vil de kun tape anseelse, og få internettmobbens vrede rettet mot seg. Skal det komme mer HL må Valve komme opp med en motor og en ide som revolusjonerer måten fps spilles på, og det er ikke så enkelt som det en gang var.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...