Gå til innhold

ANMELDELSE: Resident Evil 7: Biohazard


Anbefalte innlegg

Håper i det minste dere setter en anmelder av VR delen til en som ikke har spilt det før, men overrasket over prioriteringen.

 

Min andre playthrough ved å samle alt av documents, dokker & coins på normal tok meg 3 timer og 56 minutter, men dog VR delen ble satt som 12 timer, men ble noen pauser her og der med kaffe vel å merke så tiden lå vel sikkert på 10 timer omtrent., Normal det også.

 

så å sette av 14-16 timer på spillet for å anmelde begge to med VR først synes jeg personlig er dårlig, men vi har alle forskjellige meninger uansett..

 

Så om noen synes jeg syter og klager så er det helt greit, står for alt jeg sier uansett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper i det minste dere setter en anmelder av VR delen til en som ikke har spilt det før, men overrasket over prioriteringen.

 

Min andre playthrough ved å samle alt av documents, dokker & coins på normal tok meg 3 timer og 56 minutter, men dog VR delen ble satt som 12 timer, men ble noen pauser her og der med kaffe vel å merke så tiden lå vel sikkert på 10 timer omtrent., Normal det også.

 

så å sette av 14-16 timer på spillet for å anmelde begge to med VR først synes jeg personlig er dårlig, men vi har alle forskjellige meninger uansett..

 

Så om noen synes jeg syter og klager så er det helt greit, står for alt jeg sier uansett. :)

men ble noen pauser her og der med kaffe vel å merke.

 

Grei unnskyldning. Var vel heller det at du måtte roe ned blodpumpa :p

Lenke til kommentar

Håper i det minste dere setter en anmelder av VR delen til en som ikke har spilt det før, men overrasket over prioriteringen.

 

Min andre playthrough ved å samle alt av documents, dokker & coins på normal tok meg 3 timer og 56 minutter, men dog VR delen ble satt som 12 timer, men ble noen pauser her og der med kaffe vel å merke så tiden lå vel sikkert på 10 timer omtrent., Normal det også.

 

så å sette av 14-16 timer på spillet for å anmelde begge to med VR først synes jeg personlig er dårlig, men vi har alle forskjellige meninger uansett..

 

Så om noen synes jeg syter og klager så er det helt greit, står for alt jeg sier uansett. :)

 

Fin og forståelig tilbakemelding dette her, vampyrica. Takk for innspillene.

 

VR-moduser har slengt et par skrutrekkere inn i anmeldermaskineriet her på huset. Vi har ikke råd til å spandere VR-utstyr på på anmeldere, og det er ikke alltid vi har et kit lett tilgjengelig for utlån. Derfor har vi ikke greid å finne en form der alt kan prøves ut. Vi må sondere VR litt til for å se hvordan det utvikler seg, og om det blir mer allment må vi endre rutinene.

 

Samtidig fikk vi inn RE7 litt sent på kontoret, og vi antok at de fleste kom til å spille spillet uten VR, og valgte å prioritere den delen i dette tilfellet for å kunne få ut anmeldelsen før helgen.

 

Det er en annen anmelder som er satt til å prøve VR-modusen, men planen er å gjøre en egen artikkel om den, uten en ny karakter. Jeg tror det blir den riktige måten å løse dette på her, så får vi se neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra anmeldelse. Helt i tråd med det jeg selv føler om dette spillet. Ett lite "minus" er at den ene av bosskampene er ekstremt vanskelig, selv om man spiller på normal vanskelighetsgrad.

Jeg liker utfordringer, men her holdt jeg nesten på å gi opp og bare legge spillet på hylla. Tror jeg nesten hadde over 20 forsøk.

Lenke til kommentar

 

9/10 faktisk...

Spillet tar rundt 4-5 timer å gjennomføre noe som er altfor kort for et spill til 500,-

Og på toppen av det virker slutten meget amputert.. Så det krever nok at man kjøper begge de kommende DLC'ene for å få med seg hele historien...

Nei, Gamer.no nå må dere virkelig ta dere sammen, slutt å gi halv-ferdige spill 9/10 Isåfall bør dere utvide skalaen til å gå opp til 20 så vi faktisk får karakterer som passer til hva man kjøper...

Men dette problemet går jo igjen hos de fleste spill-"aviser" pøser ut 9'ere og 10'ere på løpende bånd.

 

Du kan jo forsøke å spille gjennom det på 4 timer :D

Lol, allerede gjort det på under 4 timer. 2 1/2 time med gameplay er ikke imponerende

Lenke til kommentar

 

9/10 faktisk...

Spillet tar rundt 4-5 timer å gjennomføre noe som er altfor kort for et spill til 500,-

Og på toppen av det virker slutten meget amputert.. Så det krever nok at man kjøper begge de kommende DLC'ene for å få med seg hele historien...

Nei, Gamer.no nå må dere virkelig ta dere sammen, slutt å gi halv-ferdige spill 9/10 Isåfall bør dere utvide skalaen til å gå opp til 20 så vi faktisk får karakterer som passer til hva man kjøper...

Men dette problemet går jo igjen hos de fleste spill-"aviser" pøser ut 9'ere og 10'ere på løpende bånd.

 

Om tid: Snittiden for å gjennomføre Resident Evil 7 virker å ligge på 8-9 timer på en vanlig gjennomspilling. Det er i tråd med de beste innslagene resten av serien og de fleste spill av denne typen. (http://i.imgur.com/sDTeOUG.png - HowLongToBeat.com). Hva du synes 500 kroner bør gi av verdi/tid er selvfølgelig helt opp til deg, men spilletiden her et ingen overraskelse.

 

Om karakterer: Vi ligger faktisk noen få hakk lavere enn de fleste generelt sett. Våre karakterer er 65% av gangene lavere enn snittet (http://i.imgur.com/tA11IAl.png - Metacritic). At snittet overall ligger over 5, skyldes at det er mye åpenbar møkk våre anmeldere ikke gidder å ta i – derfor blir snittet totalt rundt 7.

 

Om at vi må ta oss sammen: Nei, det må vi ikke. Anmelder forklarer godt hvorfor dette spillet fortjener en 9-er. Og andre anmeldelser med 9 eller 10 forklarer også godt sin posisjon. At du er uenig er greit, og helt legitimt. Ser at du er misfornøyd med slutten, og det er også helt innafor, men vår anmelder er tydeligvis ikke enig.

 

Om spill-"aviser": Er det den typiske greia der man slenger hermetegn rundt et ord som for å si «såkalte» for å rakke ned på det og kle av verdighet, som vi for eksempel har sett med "spilljournalist"?

Følte du deg en smule truffet kanskje?

Hermetegn rundt ordet "aviser" er rett og slett bare pga mangelen på et bedre ord :)

 

Dog finner jeg det interessant at en skribent fra gamer.no følte at han måtte forsvare artikkelen og karakteren... Oh well.

Lenke til kommentar

 

 

9/10 faktisk...

Spillet tar rundt 4-5 timer å gjennomføre noe som er altfor kort for et spill til 500,-

Og på toppen av det virker slutten meget amputert.. Så det krever nok at man kjøper begge de kommende DLC'ene for å få med seg hele historien...

Nei, Gamer.no nå må dere virkelig ta dere sammen, slutt å gi halv-ferdige spill 9/10 Isåfall bør dere utvide skalaen til å gå opp til 20 så vi faktisk får karakterer som passer til hva man kjøper...

Men dette problemet går jo igjen hos de fleste spill-"aviser" pøser ut 9'ere og 10'ere på løpende bånd.

 

Om tid: Snittiden for å gjennomføre Resident Evil 7 virker å ligge på 8-9 timer på en vanlig gjennomspilling. Det er i tråd med de beste innslagene resten av serien og de fleste spill av denne typen. (http://i.imgur.com/sDTeOUG.png - HowLongToBeat.com). Hva du synes 500 kroner bør gi av verdi/tid er selvfølgelig helt opp til deg, men spilletiden her et ingen overraskelse.

 

Om karakterer: Vi ligger faktisk noen få hakk lavere enn de fleste generelt sett. Våre karakterer er 65% av gangene lavere enn snittet (http://i.imgur.com/tA11IAl.png - Metacritic). At snittet overall ligger over 5, skyldes at det er mye åpenbar møkk våre anmeldere ikke gidder å ta i – derfor blir snittet totalt rundt 7.

 

Om at vi må ta oss sammen: Nei, det må vi ikke. Anmelder forklarer godt hvorfor dette spillet fortjener en 9-er. Og andre anmeldelser med 9 eller 10 forklarer også godt sin posisjon. At du er uenig er greit, og helt legitimt. Ser at du er misfornøyd med slutten, og det er også helt innafor, men vår anmelder er tydeligvis ikke enig.

 

Om spill-"aviser": Er det den typiske greia der man slenger hermetegn rundt et ord som for å si «såkalte» for å rakke ned på det og kle av verdighet, som vi for eksempel har sett med "spilljournalist"?

Følte du deg en smule truffet kanskje?

Hermetegn rundt ordet "aviser" er rett og slett bare pga mangelen på et bedre ord :)

 

Dog finner jeg det interessant at en skribent fra gamer.no følte at han måtte forsvare artikkelen og karakteren... Oh well.

Jeg er redaksjonssjefen for sida. Å bry meg om det som skjer daglig, og å stå til ansvar for det vi publiserer her, er en del av jobben min. Håper at du vil ha noen som faktisk bryr seg om nettstedet til å gjøre den jobben.

 

At du synes det er rart at jeg, eller noen andre, kommenterer kritikken skjønner jeg ikke helt. Var det ikke det du ville? Hva var ellers poenget? Bare å slenge ut en "hey, ta dere sammen!"-kommentar og håpe at vi ikke brydde oss?

 

Og 'spillside', 'spillnettsted' etc. går det helt fint å bruke og er rimelig vanlige ord. Føler meg ikke "truffet", men jeg kunne ikke vite at du ikke hadde disse typiske ordene i vokabularet ditt, så derfor virket det som typisk tørr kritikk som nevnt over. Beklager for det. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for hyggelig tilbake melding.

 

Forstår hva du mener med kostnader, men likevel litt synd. Er vel først nå VR har kommet med noe ordentlig, men brukerbasen på VR er relativt høy til å ikke ta den delen med.

 

Men skal en som ikke har testet spillet før ville jeg tatt anmeldelsen med en karakter selv om jeg ville vært enig eller ei med score for det blir så 2 forskjellige spill på en måte.

 

Men ja, skal innrømme jeg svettet litt av og til og passet med en kaffe og røyk. :) har opplevd mangt og mye i livet, sett bortimot alt av horror og spilt de fleste og kan lett si at et par scener var helt vanvittige som jeg aldri har opplevd maken til.

 

Hatt et par dager pause fra spilling nå, så blir å gjøre unna madhouse så jeg er klar for neste dlc. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

9/10 faktisk...

Spillet tar rundt 4-5 timer å gjennomføre noe som er altfor kort for et spill til 500,-

Og på toppen av det virker slutten meget amputert.. Så det krever nok at man kjøper begge de kommende DLC'ene for å få med seg hele historien...

Nei, Gamer.no nå må dere virkelig ta dere sammen, slutt å gi halv-ferdige spill 9/10 Isåfall bør dere utvide skalaen til å gå opp til 20 så vi faktisk får karakterer som passer til hva man kjøper...

Men dette problemet går jo igjen hos de fleste spill-"aviser" pøser ut 9'ere og 10'ere på løpende bånd.

Om tid: Snittiden for å gjennomføre Resident Evil 7 virker å ligge på 8-9 timer på en vanlig gjennomspilling. Det er i tråd med de beste innslagene resten av serien og de fleste spill av denne typen. (http://i.imgur.com/sDTeOUG.png - HowLongToBeat.com). Hva du synes 500 kroner bør gi av verdi/tid er selvfølgelig helt opp til deg, men spilletiden her et ingen overraskelse.

 

Om karakterer: Vi ligger faktisk noen få hakk lavere enn de fleste generelt sett. Våre karakterer er 65% av gangene lavere enn snittet (http://i.imgur.com/tA11IAl.png - Metacritic). At snittet overall ligger over 5, skyldes at det er mye åpenbar møkk våre anmeldere ikke gidder å ta i – derfor blir snittet totalt rundt 7.

 

Om at vi må ta oss sammen: Nei, det må vi ikke. Anmelder forklarer godt hvorfor dette spillet fortjener en 9-er. Og andre anmeldelser med 9 eller 10 forklarer også godt sin posisjon. At du er uenig er greit, og helt legitimt. Ser at du er misfornøyd med slutten, og det er også helt innafor, men vår anmelder er tydeligvis ikke enig.

 

Om spill-"aviser": Er det den typiske greia der man slenger hermetegn rundt et ord som for å si «såkalte» for å rakke ned på det og kle av verdighet, som vi for eksempel har sett med "spilljournalist"?

Følte du deg en smule truffet kanskje?

Hermetegn rundt ordet "aviser" er rett og slett bare pga mangelen på et bedre ord :)

 

Dog finner jeg det interessant at en skribent fra gamer.no følte at han måtte forsvare artikkelen og karakteren... Oh well.

Jeg er redaksjonssjefen for sida. Å bry meg om det som skjer daglig, og å stå til ansvar for det vi publiserer her, er en del av jobben min. Håper at du vil ha noen som faktisk bryr seg om nettstedet til å gjøre den jobben.

 

At du synes det er rart at jeg, eller noen andre, kommenterer kritikken skjønner jeg ikke helt. Var det ikke det du ville? Hva var ellers poenget? Bare å slenge ut en "hey, ta dere sammen!"-kommentar og håpe at vi ikke brydde oss?

 

Og 'spillside', 'spillnettsted' etc. går det helt fint å bruke og er rimelig vanlige ord. Føler meg ikke "truffet", men jeg kunne ikke vite at du ikke hadde disse typiske ordene i vokabularet ditt, så derfor virket det som typisk tørr kritikk som nevnt over. Beklager for det. :)

 

Med de passiv-aggressive svarene dine, Audun er det lett å mistolke deg for en som ble en smule triggered :)

Hva er egentlig typisk tørr kritikk? Er det når noen av leserne deres er uenig med anmeldelsene deres? Fordi det er slik det virker sånn som du velger å ordlegge deg.

Takk for personangrepet forresten det bekrefter bare at du ikke er i stand til å ta en saklig diskusjon :)

 

Ha en hyggelig dag videre.

Lenke til kommentar

Må bare passivt takke @Larzen for VR-opplevelsen av RE7. Passivt fordi Larzen og jeg har gjennom disse 13 årene på dette forumet har hatt ganske sammenfallende smak, og etter å ha lurka rundt, og lest alle hans kommentarer bestemte jeg meg for å kjøpe VR og PSPRO.

 

Dette er desidert den nest beste spill-opplevelsen i mitt liv. Der Bloodborne burde få allslags priser i mine øyne, kommer RE7 VR tett oppå. Herregud folkens, dere er nødt å prøve dette i en eller annen form. 10/10. 5/5. 100/100. Jeg er helt målløs. Helt sinnsvakt bra greier. Jeg var så immersed her om dagen at etter frysninger ned ryggraden, måtte jeg rett og slett bare kutte ut for kvelden. Og jeg har slitt med sub-par horrorspill som var min favorittsjanger.

The future is NOW folkens! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er Playstation VR kontra mobil VR sånn som Samsung Gear osv? Samsung Gear blir jeg direkte svimmel av og dårlig + svett av å ha på meg brillene. Ekstrem varme pga mobilen. Også viktig at bildet er tydelig. Samsung Gear er litt ok men litt diffus i bilde syns jeg. Ikke noe jeg vil spille med.

Lenke til kommentar

Må bare passivt takke @Larzen for VR-opplevelsen av RE7. Passivt fordi Larzen og jeg har gjennom disse 13 årene på dette forumet har hatt ganske sammenfallende smak, og etter å ha lurka rundt, og lest alle hans kommentarer bestemte jeg meg for å kjøpe VR og PSPRO.

 

 

Topp at du er fornøyd! Når du er ferdig med RE7 så er det ikke lenge til Paranormal Activity The Lost Soul kommer... :p Skal ifølge utviklerne komme nå veeeldig snart til PSVR,Rift og Vive.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter å ha lest en god del kommentarer her sitter jeg igjen med et inntrykk: altfor mange sutrer over karakteren anmelderen setter. Istedenfor å komme med gode argumenter, blir det til at enkelte nærmeste går til personangrep. Det er vel en del umodne tenåringer her i tråden?

 

En anmeldelse er subjektiv og basert på de inntrykkene anmelderen gjør seg. Vi leser anmeldelser fordi vi ønsker å få tilgang andre tanker og meninger om noe vi selv har interesse av. Når karakteren er satt så vil vel ikke anmelderen endre denne fordi noen umodne individer ikke er enige? Møt argumenter med argumenter. Skriv en anmeldelse selv og gjør rede for hvorfor du mener at spillet bør få høyere eller lavere karakter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nydelig spill, selv om jeg måtte gi opp. Jeg elsker skumle, blodige, ekle og morbide filmer, men det er noe annet å være i situasjonen selv (som man er i spill) som ble too much for meg. Holder meg til Resident Evil 4 akkurat nå, kjempekjekt spill. :) (Har bare ps4 og jeg er litt skeptisk til de andre remaster'rne, burde jeg?)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ble litt skuffet over dette spillet. Jeg digger Residen Evil og særlig de nyere spillene. Så frem til å blåse skallen av monster - men følte vel egentlig at det var jeg som fikk mest bank. synes også at spillet er vel scriptet som gjør at man ikke føler noen mestring eller kontroll. Grei creepy steming - ganske kule lydeffekter på 7.1 setup også.

 

Legger det vekk nå etter et par-tre timers spilling, men vil nok prøve en gang senere, kanskje. Har ingen kommentar til karakteren spillet, fikk, da dette liksom ikke passer for meg.

 

Irriterende altså, jeg la vel nærmere 100 timer i Revelations 2 for ikke så alt for lenge siden, elsket det, og har gledet meg veldig til dette spillet.

 

Men trenger litt horror spilling, kanskje skulle plukke frem Dead Space 1-3, de er vel mulig å spille på Xbone nå, tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg forbinder RE med komplisert og ofte veldig vanskelig gåteløsning krydret med skrekk og litt action. Er gåtene her vanskelige eller er store piler og hint som ødelegger moroa med å faktisk finne løsningen selv? I spillserier som dette (og tomb raider) var gåteløsningen med en god historie og litt action det som tiltrakk meg. Det elementet har vært fullstendig fraværende i RE siden code veronica X.

Nei ikke så vanskelig de gåtene er. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...