Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gi F A E N i TeleHor ! ! ! ! !


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-02-28 10:28, Hondaen skrev:

Internett på kobber er ut innen 2 år anyway, i alle fall i tettbygde strøk.. så blir nok en del som leverer tilbake adsl modemene sine da ja. BKK kommer med EKTE bredbånd, 10MBIT til alle i Bergensområdet innen år 2004. De har lagt 600Km med optiske fibre siste tiden og driver på enda..

Ting kommer nok skal dere se, bøndene på landet er vel født noen år for tidlig :smile:



 

At kobber er ut innen to år tviler jeg på. Det er nemlig kun strømnettet som er bedre utbygd enn telenettet og det er en meget stor fordel. Fiber er meget dyrt å legge ut, det skal bli spennende å se hvordan de lokale aktørene som BKK gjør det økonomisk på bredbåndssatsinga.

 

Kobberet har også ekstremt god båndbredde. Du må huske at det finnes DSL teknologier som er betydelig bedre enn ADSL, VDSL som testes i Rogaland for eksempel og det stopper ikke der, VHDSL kommer etterpå... :smile:

 

Dette gjør at kobber på ingen måte står tilbake for fiber. Jeg vet ikke hva fiber har som maks hastighet, men jeg tviler på at fiber er noe spesielt bedre enn kobberet.

 

Tror Telenor kan leve godt på kobberet sitt i lang tid jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-27 21:20, borre skrev:

Quote:


On 2002-02-27 21:18, Budull skrev:

"Nå sitter jeg her snart tre måneder senere."


"Jeg bestillte tre dager før nyttårsaften."


 

Mattekunnskapene er fortsatt gode ser jeg :smile:

 

 

Hva **** mener du med gode mattekunnskaper!!?

Er du for TJUKK i HUE til å forstå at tre måneder er tre måneder!?

1.Januar

2.Februar

3.Mars

 

Jeg MENTE ikke at jeg var på NIPPEN til å sitte å vente i tre måneder, det jeg prøvde å fremheve var den forbanna lange tida telenor bruker på sine kunder!

 

Og jo TAKK, jeg vet at fra nyttår til slutten av februar er det 2 måneder!!

 

Men så kommer en eller annen paragrafrytter av en nørde-idiot som ikke har annet å gjøre på fritida enn å se etter små drittfeil på egentlig saklige innlegg.

 

Hva er så poenget med DET da?!

Lenke til kommentar

Herregud.. er ikke rart det er krig i verden.

31 åring med psyke som en på 14 ( a knulle på seg en god familie og tjene peng kan han i alle fall) og illsinte nerder som fyrer seg til 3 verdenskrig

 

Ingen som truer med å drepe dere folkens, ro dere ned.. :grin:

 

btw, fiber er overlegent kobber, både i overføring og driftssikkerhet. Opptar ingen forstyrrelser fra atmosfæriske forhold og magnetfelt rundt, svært små overføringstap. Er snakk om flere gigabit gjennom et fiber på tykkelse med et hårstrå, genialt! Me får nett sjå! Vi har en spennende framtid i møte :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 16:51, Hondaen skrev:


btw, fiber er overlegent kobber, både i overføring og driftssikkerhet. Opptar ingen forstyrrelser fra atmosfæriske forhold og magnetfelt rundt, svært små overføringstap. Er snakk om flere gigabit gjennom et fiber på tykkelse med et hårstrå, genialt! Me får nett sjå! Vi har en spennende framtid i møte :smile:


 

Jo det er greit det, men det er ikke bare bra med den utviklingen. Det går en fiber rett forbi stuevinduet mitt her. Dersom jeg var full i f a e n (det er vist sensurering her..)kunne jeg bare klippet over denne lille fiberen og hele sentraladministrasjonen til fylkeskommunen her var uten tlf og internett forbindelse. Og sentral administrasjonen leverer igjen internet og eposttjenester til alle institusjoner og skoler her i fylket... Det skal så lite til før det går galt. Og det finnes da viktigere fiberforbindelser rundt om i landet enn akkurat denne her...

 

The Edge

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TheEdge på 2002-02-28 18:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 18:37, TheEdge skrev:

Quote:


On 2002-02-28 16:51, Hondaen skrev:


btw, fiber er overlegent kobber, både i overføring og driftssikkerhet. Opptar ingen forstyrrelser fra atmosfæriske forhold og magnetfelt rundt, svært små overføringstap. Er snakk om flere gigabit gjennom et fiber på tykkelse med et hårstrå, genialt! Me får nett sjå! Vi har en spennende framtid i møte :smile:


 

Jo det er greit det, men det er ikke bare bra med den utviklingen. Det går en fiber rett forbi stuevinduet mitt her. Dersom jeg var full i f a e n (det er vist sensurering her..)kunne jeg bare klippet over denne lille fiberen og hele sentraladministrasjonen til fylkeskommunen her var uten tlf og internett forbindelse. Og sentral administrasjonen leverer igjen internet og eposttjenester til alle institusjoner og skoler her i fylket... Det skal så lite til før det går galt. Og det finnes da viktigere fiberforbindelser rundt om i landet enn akkurat denne her...

 

The Edge

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TheEdge på 2002-02-28 18:45 ]</font>

Nå er/blir jo fiberopplegget til kommunale enheter lagt opp i en "sirkel". Selv om ledningen blir kappet så går signalet andre veien til dit hvor det skal ! :smile: Signalet finner en annen vei, som det gjør med vanlig ledninger så langt det er mulig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 19:04, andyp skrev:

Her i Halden har faktisk en del husstander mulighet til å kople seg på 10 MBits linjer via strømnettet. Det er Øsftfold-Energi som styrer dette. Har ennå ikke sjekket priser osv. grunnet meget gode adsl betingelser (gratis).



 

Jeg har ikke hørt om noe overføring via strømnettet... Har du noe info om det? Jeg sitter på en lusen 704 adsl linje fra halden.net, og lengter etter Mbit'ene...

Lenke til kommentar

Telenor? Det er fint det...

Nå går fiberkabelen forbi huset mitt..Faktisk under postkassa mi. Men bredbånd kan jeg fortsatt bare drømme om. Da jeg endelig fikk tak på en tekniker ikk jeg vite følgende; "Bredbånd? hos deg? Nei det er det bare de største bedriftene og kommunale enhetene som får.Vi skal ikke utvide flere sentraler der."

Når det gjelder NexGenTels BB tilbud..Vel..De vil gjerne gi meg muligheten, Men er stoppet av TN's manglende utbygging.

Lenke til kommentar

Jeg kan inrømme at telenorADSL ikke er problemfritt ,men tenk på alle oss som sitter med ISDN og med 1000-2000 kr i internett regning hvert kvartal.

 

Jeg skulle ønske jeg hadde telenor adsl , men jeg tror nesten at BKK kommer raskere til oss , siden vi i bergen.

 

Før folk klager på at de har "bare" 384-1024kps så tenk på oss som har 64kps og 56kps. Og vi må itilleg betale 10ganger mer en dere.

Lenke til kommentar

Hm......

 

Hvorfor henge seg opp i trær når det finnes bagateller???????

 

Dessuten burde det være mulig å holde en saklig diskusjon i gang. Det er tydelig at enkelte er i forsvarspososjon her og angriper første og beste mål!

 

Når det gjelder Telenor så har jeg hatt problemer med dem. De brukte 1 mnd for lang tid på å få installert ISDN linje hos meg + en god del andre ting. Jeg benytter Tele2 som ISP og som leverandør av fast- og mobiltelefon tjenester.

Jeg vet det er mange som hater Telenor, men jeg vet også at det er mange som ikke skjønner denne kritikken. I alle fall burde det være mulig å respektere hverandres meninger.

Saklighet er en fin ting......

Lenke til kommentar

Eg venta vel litt over eit år på ADSL i bygda mi,

men det kom faktisk eit par veker før planen.

 

Deretter hadde eg tydelegvis flaks med bestillinga,

og fekk kopla meg opp vel ei veke etter.

 

All reklame tilsa ei nedlastingshastigheit på 384kbps, men eg fekk berre 278.

 

Då starta kampen for å overbevise Telenor om at det

ikkje var min PC som var problemet, men etter nokre

veker var farta oppe 319. (Dette har eg i ettertid forstått skal vere bra).

 

Der holdt det seg til November før eg fekk ein månad med 278 att.

 

Då var det ny runde med stadig nye kundebehandlarar

som i følge sin arbeidsinstruks i utgangspunktet skal legge skylda på brukarane sitt data-oppsett.

 

Med saklege argument fekk eg overbevist dei ein etter ein om at det faktisk var linjene til Telenor som var problemet, og rett før jul var eg tilbake i 319.

 

Hjå ein kamerat av meg var det ikkje så enkelt.

Alcatel Modemet har ein "LineSync" lampe som blinkar

så lenge ADSL linja ikkje er tilkopla i sentralen.

Dette er det ingen som har fortalt kundeservice på

Telenor.

Difor måtte han kvar veke han ringte og sa at han enno ikkje hadde fått linje, reinstallere programvaren på pc'en sin.

At han prøvde å forklare dei at linja inn til huset beviseleg ikkje fungerte var ikkje til særlig nytte.

 

Det er aldeles talentlaust av Telenor at dei som tek i mot klager frå kunder ikkje har peiling på så enkle men viktige ting som dette.

 

Og når eg skriv at eg har sjekka mi linjehastigheit på it-avisen, på http://www.online.no/adsl, og med ftp til ftp.online.no med same resultat får som svar at Telenor sjølvsagt ikkje kan garantere mi hastigheit til utlandet og ber meg sjekke hastigheita på http://www.online.no/adsl, det er då det svartar for meg.

 

Døvblinde folk utan hjelpemiddel bør ikkje svare på spørsmål dei ikkje har lest, og i tillegg ikkje veit noko om.

 

 

Fordelar:

Stabilt når det endeleg er i orden.

 

Ulemper:

Misvisande reklame, kompetansemangel på kundeservice,

forholdsvis dyrt.

 

Eg vil nok vurdere andre leverandørar så snart det er mogeleg.

 

mvh

 

Bent

 

 

PS! Dette vart meir som ein skule-stil, og eg trur eg gløymde poenget.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 14:27, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-02-28 10:28, Hondaen skrev:

Internett på kobber er ut innen 2 år anyway, i alle fall i tettbygde strøk.. så blir nok en del som leverer tilbake adsl modemene sine da ja. BKK kommer med EKTE bredbånd, 10MBIT til alle i Bergensområdet innen år 2004. De har lagt 600Km med optiske fibre siste tiden og driver på enda..

Ting kommer nok skal dere se, bøndene på landet er vel født noen år for tidlig :smile:



 

At kobber er ut innen to år tviler jeg på. Det er nemlig kun strømnettet som er bedre utbygd enn telenettet og det er en meget stor fordel. Fiber er meget dyrt å legge ut, det skal bli spennende å se hvordan de lokale aktørene som BKK gjør det økonomisk på bredbåndssatsinga.

 

Kobberet har også ekstremt god båndbredde. Du må huske at det finnes DSL teknologier som er betydelig bedre enn ADSL, VDSL som testes i Rogaland for eksempel og det stopper ikke der, VHDSL kommer etterpå... :smile:

 

Dette gjør at kobber på ingen måte står tilbake for fiber. Jeg vet ikke hva fiber har som maks hastighet, men jeg tviler på at fiber er noe spesielt bedre enn kobberet.

 

Tror Telenor kan leve godt på kobberet sitt i lang tid jeg.

Fiber er mye bedre enn kobber, det har ingen makshastighet (sikkert en makshastighet, men veldig høy). Fiber kan tvinnes rundt strømledninger http://bkk.no/00/01/39/4.html, så innen noen år blir det vel bredbånd på alle.

 

_________________

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra......

http://home.no/ultranet

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-03-01 12:32 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-03-01 12:33 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-03-01 12:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 12:32, JSS skrev:


Fiber er mye bedre enn kobber, det har ingen makshastighet (sikkert en makshastighet, men veldig høy). Fiber kan tvinnes rundt strømledninger
, så innen noen år blir det vel bredbånd på alle.


 

Greit nok at fiber er bedre enn kobber hvis det først ligger der. Problemet er at det koster masse og legge ut.

 

Det er godt mulig at kobber forsvinner etter en stund, men å tro at kobber er ut om 2 år er tull. Kobber er bra nok til å kunne levere bredbånd i mange mange år fremover. Innen 2 år kan det nok kanskje, men tvilsomt, bli bredbånd på alle som bor i storbyene(lol) i Norge, men jeg har ingen tro på at det blir fiber på "alle".

 

Tror kobberet kan leve til minst slutten av dette tiåret jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

On 2002-02-28 07:44, Gisle skrev:

Quote:


Jasså ,Jarle , du er født i 1984 du? Så du er 18? År?? Oj hvor stor du er blitt. Men faktisk så skal jeg si deg ting om meg som forandrer "bildert" ditt av meg. Jeg har vert på H.W sine sider mer eller mindre siden '99. Jeg er 31 år !!!! (Født i 1970!!!) Så strengt tatt kunne jeg vert FAR din!

Jeg har 6 PC'er i huset , tjener en halv million i året, har mye fritid og jobber nå og da i 14 dager i nordsjøen. Har en herlig familie og er her inne på Forum for å hisse opp slike unge "Vet-allt"-ere som dere!

Og til alle dere som tror det er "tøft" å skrive hva oppsettet på PC-rukkelet dere har hjemme!!! Se på dere selv! Hvor idiotisk går det an å bli??


Takk!


 

 

Hmm, og jeg som syntes du var patetisk da jeg trodde du var 15 år... Kan du tenke deg hvor UFATTELIG mye mer tragisk du fremstår nå?

 

[ Denne Melding var redigert av: Jarle84 på 2002-03-01 15:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-27 18:16, Gisle skrev:

Alle har et alternativt. UANSETT!!!! Ikke kom her å fortell noe ANNET!!!!!


 

Vel, når jeg skulle gå til anskaffelse av ADSL kunne ikke NGT levere, mens Telenor ikke hadde noe problemer med dette.

 

Antall telefoner frem og tilbake er mange, og historien er lang, men i korte trekk går saken ut på at Telenor forplikter seg til å bygge ut telefonnettet når jeg samtidig måtte bestille vanlig telefon (noe som NGT ikke krever). Siden Telenor er forpliktet til utbygging dersom nettet er fullt ble det bare Telenor som kunne levere også...

 

Så ja, det finnes mange eksempler hvor man ikke har alternativer til Telenor.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Greit, jenter og gutter! Jeg skal legge meg flat for noe av kritikken når det gjelder språkbruken. Beklager så mye! Hvis noen følte seg tråkket på, var ikke det meningen. Meningen var å framprovosere andre vinklinger enn "drit-på-Telenor" . Skal moderere meg heretter. :smile: Men samtidig synes jeg at det blir litt mye ensidig fokusering på Telenor, og allt dem står for. Litt for mye skittkasting og omtale. Ikke det at de ikke fortjener det i enkelte sammenhenger, men jeg synes at det heller burde være en vinkling som gjorde ting bedre. Ikke spør meg hvordan. (Det går sikkert an å diskutere). Slik det er nå, så blir enkelte kvalm bare de hører Telenor her på Forumet , mens andre fryder seg. Mange husker sikkert de endeløse diskusjonene vi hadde på http://www.delphi.com når vi hadde forumet der, mellom Pro-Intel og Pro-AMD-tilhengerene. La det ikke bli slik her nå mellom Pro-Telenor og andre.

Slik jeg har forstått det, vil ikke Telenor bygge ut en sentral før tilstrekkelig mange nok, tilknytta sentralen, har bestillt. Er det noen som hvet hvor mange?

 

 

Takk

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 19:56, Gisle skrev:

Greit, jenter og gutter! Jeg skal legge meg flat for noe av kritikken når det gjelder språkbruken. Beklager så mye! Hvis noen følte seg tråkket på, var ikke det meningen. Meningen var å framprovosere andre vinklinger enn "drit-på-Telenor" . Skal moderere meg heretter. :smile: Men samtidig synes jeg at det blir litt mye ensidig fokusering på Telenor, og allt dem står for. Litt for mye skittkasting og omtale. Ikke det at de ikke fortjener det i enkelte sammenhenger, men jeg synes at det heller burde være en vinkling som gjorde ting bedre. Ikke spør meg hvordan. (Det går sikkert an å diskutere). Slik det er nå, så blir enkelte kvalm bare de hører Telenor her på Forumet , mens andre fryder seg. Mange husker sikkert de endeløse diskusjonene vi hadde på
når vi hadde forumet der, mellom Pro-Intel og Pro-AMD-tilhengerene. La det ikke bli slik her nå mellom Pro-Telenor og andre.

Slik jeg har forstått det, vil ikke Telenor bygge ut en sentral før tilstrekkelig mange nok, tilknytta sentralen, har bestillt. Er det noen som hvet hvor mange?



Takk



 

Ca 30 stykk fikk jeg vite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...