Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gi F A E N i TeleHor ! ! ! ! !


Anbefalte innlegg

Nå er jeg m ø k k a l e i alle dere som d r i t e r og p i s s e r på TeleHor! Sats på NextGenTel i stedet! Send inn bestillingen til DEM! Gi f a e n i TeleHor! Alle snakker om TeleHor , for s a t a n ! Og alle syter som små d r i t t u n g e r, men INGEN trekker opp det argumentet at man kan støtte den største KONKURRENTEN til TeleHor ved å bestille hos NextGenTel! Jo feler som bestiller , jo raskere bygger de ut!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Telenor var veldig grei med meg.

Fikk hastighetsproblemer til å begynne med, vel, i over to måneder. (ADSL)

Klaget og fikk satt ned regningen fra kr 1800,- til kr 900,-.

Etterpå fikk jeg beskjed om at jeg fikk en mnd. gratis abb.

 

Hvis ikke dette er topp service, så vet ikke jeg?

 

skarsk

Lenke til kommentar

Det er tull og fjas fra ende til annen . Alle har et alternativt. UANSETT!!!! Ikke kom her å fortell noe ANNET!!!!! Der det finnes linjer, finnes det konkurrener. Om bare Telenor har en utbyggd sentral der du bor, kan også NextGenTel og andre installere. Selvfølgelig vil det ta litt tid , men du har et valg!!!!! Det har du!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-27 18:16, Gisle skrev:

Det er tull og fjas fra ende til annen . Alle har et alternativt. UANSETT!!!! Ikke kom her å fortell noe ANNET!!!!! Der det finnes linjer, finnes det konkurrener. Om bare Telenor har en utbyggd sentral der du bor, kan også NextGenTel og andre installere. Selvfølgelig vil det ta litt tid , men du har et valg!!!!! Det har du!!!!




 

Bullshit!

Det meste syting angående telenor er at de suger penger ut av eldre og bedrifter. Med andre ord trofaste kunder, de gjør hva som helst for å holde konkurrenter nede. og mest av alt de holder tilbake teknologi som andre kunne levert om det ikke hadde vært for telenor stadig skaper trøbbel og setter opp linje leien på sine linjer...

 

I Stavanger og Oslo kan man snart (nå?) få VDSL om man er blandt test kaninene, mens vi her i Ålesund Brette meg ikke har fått noe bedre alternativ enn 56.6 eller ut med penger for isdn som er hele 12kbit raskere, om man ikke vil dobble utgiftene da slik man kan få en rå hastighet på hele 128kbit/s WoW ! det vi syter over er at Pga telenor er prisene høge, ikke bare dem men dem også. De har linje leie slik at andre konkurrenter ikke skal kunne skru ned prisen mye for å konkurrere, hva skjer om NGT får mange kunder ? jo telenor skrur opp linjeleien og tjener enda mer enn dem.

 

OG DETTE ER IKKE FORBUDT VED LOV, det føles ikke riktig at sånn skal få gå ustraffet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-27 18:33,

Bullshit!

Det meste syting angående telenor er at de suger penger ut av eldre og bedrifter. Med andre ord trofaste kunder, de gjør hva som helst for å holde konkurrenter nede. og mest av alt de holder tilbake teknologi som andre kunne levert om det ikke hadde vært for telenor stadig skaper trøbbel og setter opp linje leien på sine linjer...


I Stavanger og Oslo kan man snart (nå?) få VDSL om man er blandt test kaninene, mens vi her i Ålesund Brette meg ikke har fått noe bedre alternativ enn 56.6 eller ut med penger for isdn som er hele 12kbit raskere, om man ikke vil dobble utgiftene da slik man kan få en rå hastighet på hele 128kbit/s WoW ! det vi syter over er at Pga telenor er prisene høge, ikke bare dem men dem også. De har linje leie slik at andre konkurrenter ikke skal kunne skru ned prisen mye for å konkurrere, hva skjer om NGT får mange kunder ? jo telenor skrur opp linjeleien og tjener enda mer enn dem.


OG DETTE ER IKKE FORBUDT VED LOV, det føles ikke riktig at sånn skal få gå ustraffet.


 

bor på sula og har adsl(hehe) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-27 18:16, Gisle skrev:

Det er tull og fjas fra ende til annen . Alle har et alternativt. UANSETT!!!! Ikke kom her å fortell noe ANNET!!!!! Der det finnes linjer, finnes det konkurrener. Om bare Telenor har en utbyggd sentral der du bor, kan også NextGenTel og andre installere. Selvfølgelig vil det ta litt tid , men du har et valg!!!!! Det har du!!!!




 

Alle har et alternativ.. Hvordan kan du finne på å påstå noe så borti natta?

 

Kan noen andre enn HELVETES TELE#¤$ levere isdn her jeg bor? Nei. Tele2 fakturerer meg for vanlige telefonsamtaler, jeg bruker netcom som isp, men isdn abbonementet må jeg fremdeles betale til dette SATANS STELENARR. Og så lenge TELEHOR ikke bygger ut for ADSL her kan hverken de eller andre levere dette heller, så da sitter jeg her med isdn fra dette forbannede beistet. Og trådløst bredbånd finnes det på begge sider, men bare ikke HER.....

 

Så hvilke alternativer har jeg da?

 

Om ikke vi får adsl/bredbånd med det første, får jeg i alle fall håpe at andre kan levere isdn her snart slik at jeg kan befri meg helt fra disse ufyselige telehorene...

 

TheEdge

Lenke til kommentar

Telenor var bra til å begynne med hos meg ,... men det begynte å suuge mer og mer,.. :sad: - Skaffet først og fremst Telenor ADSL først og fremst fordi det ikke var andre leverandører her for øyeblikket da,...

 

I senere tid har også NGT komt da :smile:

 

Men faktisk den siste uken har ikke Telehoren vært så galen,.. satser de på bedre tider for kundene ? - ikke vet jeg,.. men akkurat det ser jeg positivt på !

Lenke til kommentar

Gisle...

Hvis folk kunne fått Nextgentel istedet for Telenor ADSL der de bor,så hadde dem selvfølgelig valgt det istedet.

Men nå har det seg slik at i hvertfall jeg bor i Hokksund, og her har ikke Nextgentel planlagt utbygging av sentral enda.

Men hvis Telenor setter en grense ved nedlastningshastighet, så bytter jeg heller til Bluecom eller Tele2 når det blir tilgjengelig her.

(i mars tror jeg)

Ved å sette en download grense i mnd,så vil INGEN ungdommer ha ADSL fra Telenor i hvertfall.

Da kunne dem heller hatt en fastpris på ISDN i mnd,for hva skal man med en 1mbps linje hvis man har en grense for hva man kan downloade i mnd ??

SDSL er next for meg i hvertfall :smile:

Oker ikke mer tull fra Telenor nå..

Men det er jo sant som folk sier her...Telenor kommer jo bare til å sette opp linje leia,så ender det med at kundene må betale svinepriser til slutt og ende.

Synd BBB ikke kom så langt at dem begynte å bygge ut.

Litt kjipt hvis kun folk i Oslo og de større byene skal få tilgang til "bredbånd" bare.

Er ikke alle som har råd til og betale en husleie på 10-12000 i mnd for og bo der liksom.

 

Mio.

Lenke til kommentar

jeg liker ikke den modemrouter dingsen du får med fra nextgentel...

greit for de som bare skal ha en pc...da er vel den ganske bra har en del finesser.

den er kjip hvis du skal feks ha 4-8 PC-er i nettverk

nå kan det hende det er bare jeg som ikke klarte instillingene riktig eller det er bare min router

kobla hvertfall en smc barricade router på den klarer jo ikke fatte riktig ip den finner bare ipen til nextgentel.

surfing går jo fett men noen spill funker ikke og msn kan du glemme (ja har den nyeste firmware 1.42a eller noe)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-27 20:03, NoNamed skrev:

jeg liker ikke den modemrouter dingsen du får med fra nextgentel...

greit for de som bare skal ha en pc...da er vel den ganske bra har en del finesser.

den er kjip hvis du skal feks ha 4-8 PC-er i nettverk

nå kan det hende det er bare jeg som ikke klarte instillingene riktig eller det er bare min router

kobla hvertfall en smc barricade router på den klarer jo ikke fatte riktig ip den finner bare ipen til nextgentel.

surfing går jo fett men noen spill funker ikke og msn kan du glemme (ja har den nyeste firmware 1.42a eller noe)


 

:smile:

KJØPTE du en ny SMC Barricade (1600,-)for å bruke til ADSL fra NGT ?? Jaja, da driter du penger !

Hva i alle dager skulle du med den da.

Routern som følger med hos NGT har jo riktignok bare tilkobling for en pc, men hva gjør vel det ??

 

Kjøp en Hub/Switch. Få's fra ca 2-300,- og oppover.

 

Cisco routern er genial. Finnes ikke noe enklere å jobbe med/konfigurere. En SMC Barricade er beregnet på f.eks ADSL-løsninger fra Telenor, Bluecom, Web Online osv. Ikke sammen med NGT's system. De kjører et annet system.

SMC'n er egentlig en "ethernet til ethernet" router (ifølge D-link da.)

Tror ikke den funker sammen med NGT's system.

 

Altså du kan jo bruke SMC'n BAK Cisco-routern, men det blir jo SMØR på FLESK og dobbelt med konfigurering !

_________________

bangdesk.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-02-27 21:00 ]

Lenke til kommentar

Jeg bestilte ADSL fra Telenor i fjor jeg.

En dag fikk jeg beskjed om at en fyr skulle komme å installere det hos meg.(det er via tv-kabelen)

Samme dagen som han skulle komme, ringte han og sa at han hadde blitt påkjørt. Nå sitter jeg her snart tre måneder senere.

 

Jeg bestillte tre dager før nyttårsaften.

 

Men INGEN beskjed enda. Jeg sier ikke at telenor suger, men dette begynner å bli litt på kanten av hva som er god kundebehandling....

 

Audun

Lenke til kommentar

Dere er som jeg venta. Sytete! Alle dere 14 - 19 åringer farer opp av stolen som noen raketter og fyrer av deres sinne , bare noen klarer å tenne lunta! Tydligvis har jeg gjort det. Dere klarer ikke å stå imot ,eh .....!!!!

Men! Når jeg først har oppmerksomheten deres , skal jeg klabbe til spesiellt de av dere som er fyllt 18 år , og som ikke GIDDER å bruke stemmeretten deres! Ungdom som dere har bare gitt ris til egen ræv! Gå å stem på partier som VIL arbeide for å tilrettelegge for interaktivt samfunn!! Telenor er en ***** hoven "monopolist" her i landet , MEN de er ikke alene. Har dere Telenor som FORELØPIG!!!! alternativ betyr IKKE det at de er det eneste!!! Og har dere investert i ADSL fra Telenor , så vil jeg ikke høre NOE syting! Hvem i h e l v e t e av dere kan SE og HØRE og FØLE forskjellen på 550kB/sek og 640kB/sek I GJENNOMSNITT??? Ikke en j æ v e l !!

Og når det gjelder folkeskikk , er det vitterlig lov å banne her i Norge! Ytringsfrihet heter det! Og hvis det provoserer dere! Ja , så er vel det meningen da! Ikke sant?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...