Gå til innhold

Spesielt god pris, eller er det en hake?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har snoket litt rundt etter ny stasjonær gaming pc en stund nå, og føler jeg stort sett har god kontroll på hva som rører seg av priser på ting.

 

Derfor hever jeg øyenbrynene svakt når jeg ser denne fra Multicom:

 

http://www.multicom.no/multicom-mini-i738k-gaming-pc/cat-p/c/p10636253

 

GTX1080 (FE, så vidt jeg kan se)

i7 7700K

16 GB

256 SSD

2 TB

 

16 999,-

 

Er ikke det en veldig god pris, sammenlignet med omtrent alt annet som finnes? Så vidt jeg kan se er det knapt en ferdigbygget å se under 20 000 med 1080, og selv uten OS virker maskinen til Multicom som et røverkjøp 3000,- under tilsvarende, selv internt hos Multicom.

 

Er det en hake her jeg ikke ser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir tilnærmet lik pris i komponenter i forhold til hvilke som er i denne fra Multicom.

 

PrisEKSEMPEL fra Komplett (anbefaler ikke alle disse delene):

 

-+
7.299,007.299,00
 
-+
799,00799,00
 
876549.jpg
BitFenix Nova Midi Tower

Black, ATX, mATX, Mini-ITX

Varenr: 876549
Ikke på lager. 100+ stk. Ubekreftet 22.jan.2017
-+
479,00479,00
 
Totalt: 16.823,00
Endret av C64C
Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett har du uansett om du har bygd pcn selv eller ikke.

^this!

 

Ja, om den er ferdigbygd eller ei så er det 5 års reklamasjonsrett.

 

Fordelen med å bygge selv er at du kan velge alle delene selv, samtidig som dersom en komponent ryker (f.eks skjermkort) så trenger du ikke å sende inn hele maskinen, men kun det aktuelle skjermkortet.

 

Oppgraderer du noe (f.eks skjermkort) så kan du ikke selge det gamle uten å miste garantien da maskinen ikke kan tukles med AFAIK.

Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett har du uansett om du har bygd pcn selv eller ikke.

Joa, men om f.eks. sokkelen er utgått ved reklamasjonstidspunktet på hovedkort kan ikke butikken bare sende et hovedkort som ikke passer den gamle prosessoren som erstatning. Da må nok selger finne seg i å bytte ut et fungerende hovedkort (og kanskje fungerende minnebrikker) i samme slengen.

Lenke til kommentar

Jeg solgte og bygde en pc til en kompis, delene var kjøpt der dem var billigst. Dog i hovedsak hos komplett group. Mildt sagt gikk vannkjølingen til helvete, alt kortsluttet. Komplett dekket alt, nye deler osv, og det etter att garantien på vannkjølingen hadde gått ut. Dvs att jeg fikk den nye serien skjermkort ifra AMD osv kostnadsfritt. Dem byttet også delene jeg ikke hadde kvittering på som hadde kortsluttet grunnet feilen.

 

Jeg tror det var en strips som hadde over 3 år grunnet vibrasjene ifra pumpen lagd en sprekk i tubene. Men hvem vet, muligens produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...