Gå til innhold

"Kina" mobiler fra Iwill osv. Erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er litt lysten til å prøve noe annet enn Samsung og Iphone.

Ser at Iwill selger en del andre merker. Noen som har noen erfaringer med disse mobilene. Mange av de har jo samme specs som "Norgesfavorittene". Og Huawei er også spennende syns jeg.

 

Jeg ble veldig interessert i Xiaomi Mix (etter at Tek.no gav den "helt rått"), eller One Plus 3T.

 

Noen som har noen tanker rundt dette? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Samsung og de "vanlige" mobilmerkene er rotfestet så godt i det norske markedet og folks vaner, så dermed tar ikke butikkene inn de mindre populære kinesiske mobilene som xiaomi, one+, meizu osv.. enda dette er knallgode mobiltelefoner som i mange tilfeller er mye bedre og billigere enn de andre vanlige merkene her til lands. 

 

Bestefaren min kjøpte seg faktisk en oneplus 3. Den fungerer veldig bra. Så lenge du får norsk meny og tastatur er det bare å prøve. Vurderer selv sterkt å kjøpe en av disse kinamobilene når jeg skal ha ny.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en One Plus 2 og er kjempefornøyd (Hadde enern også), kommer nok til å oppgradere når det kommer en One Plus 4, er litt keen på å ha hurtiglading og Nfc, samt LTE Cat6++ One Plus 3T har alt dette, men jeg regner med One Plus lanserer en ny telefon i år også så jeg sitter litt på gjerdet.

 

Jeg er av typen som ikke slenger ut tusenlapper om jeg kan få samme produkt/tjenester billigere.

 

Som Rabagast sier så ser folk seg blinde på Samsung, Sony, Iphone osv... Det er litt sånn "Saueflokken blir gjetet" 

 

Det de fleste ikke vet er at Japan var der Kina er nå for mange år siden å se hvordan de gjør det nå, med Playstation, Tv'er, biler osv...

 

Det er mye kopi dritt som kommer fra Kina men det er mye bra også og Huawei og Xiaomi er virkelig på vei opp.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Kjøpte Xiamoi Mi Mix ifra iwill.no.

Ikke fått mobilen enda(kjøpte på onsdag), men service ifra iwill.no er det IKKE noe si på. God service. Trodde jeg hadde innlogings problemer med nettsidene deres og sendte mail til de(sendt lørdags kveld), og får svar rimelig kjapt samme kveld og oppfølging mailer ifra iwill dagen derpå for å sjekke om jeg har fått det til.

Så for min del super service!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv har jeg lite erfaringer, men prøvd å lese meg opp teknisk.

Så vidt jeg forstår er IP serifisering f.eks støttsikker og vannsikker viktig, kommer vel kina mobiler dårlig ut?

NFC ser ut som mangle på mange av mobilene det kan være ulempe hvis du har ruter\nsb kort eller foretrekker mobilbetaling.

 

Dab+ radio er dårlig med.

 

Litt irrierende man ikke kan bytte batteri kunne ønske meg Project Ara som er enkelt å oppgradere alt. Kan til og med bygge mobil selv, ulempen er kanskje ikke bra hvis den faller i bakken da blir det mange deler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen erfaringer med å bestille fra Sverige til norsk adresse?

 

http://www.tabletkungen.se/oneplus-3t.html

 

Gjelder fortsatt tollregler og moms slik at det ikke blir billigere egentlig? 

Svarte....  hadde jeg sett denne før ville jeg ikke kjøpte S7 Edge, fikk den for 3300 tho.. (på spaceworld med ICE abo. meget bra tilbud spør du meg)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har lyst å kjøpe ny mobil av kinesisk produsent.

Hadde en Huawei P9 et par uker, og var både imponert og veldig godt fornøyd. Dessverre ble aldri det rigide strømstyringssystemet i EMUI venn med kalender/apper med auto-snooze, selv om jeg gjorde en rekke innstillinger, og fikk råd fra produsenten av min yndlingskalender, CalenGoo. Dermed måtte jeg med tungt hjerte sende telefonen i retur (åpent kjøp).

En annen stor kinesisk produsent er Xiaomi. Så lurer jeg på om Xiaomi Mi5s er tingen. Har lest mye positivt om den, og jeg vet Iwill.no har den på lager. 

Det meste trekker opp:
Den er pen, den har gode spesifikasjoner, kameraet er meget bra på bilder med gode og OK lysforhold, og også videokameraet tar meget bra bilder. Den har støtte for to SIM-kort. Den har USB C-kontakt. Den har et godt batteri. Prisen er attraktiv.
Noe trekker ned:
Den har ikke Gorilla Glass skjermglass. Den har ikke støtte for 800 MHz-båndet. Selv om lyden for musikkavspilling er meget god og kraftig til forsterker etc., er den ifølge gsmarena.com klart dårligere og svakere til hodetelefoner. 

Tester her: 
https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-5s/363678 
http://www.pcadvisor.co.uk/review/android-smartphones/xiaomi-mi5s-review-3651043/ 

http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_5s-review-1511.php


Tenkte jeg vill spørre noen som har erfaring med Xiaomi Mi5s. Her er spørsmålene:

1. Hvordan er menyer, språk og lokale standarder og instillingsmuligheter tilpasset Norge?
2. Hvordan er lyden i hodetelefoner?
3. Hvordan er antennemottak for telefoni, wifi og Bluetooth? Tenker på styrke/følsomhet, og evne til å holde på telefonsignaler og oppkobling til wifi og BT-enheter.
4. Hvordan er byggekvalteten? Tenker spesielt motstandsdyktighet overfor riper på deksel, skjerm og kameraglass.
5. Hvordan er kameraet med hensyn til fokuseringshastighet på stillbilder og video? 

6. Hvordan er strømstyringssystemet mht innstillinger?
7. Er Xiaomi "flinke" på oppdateringer/sikkerhetsoppdateringer?

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Ser forresten at enkelte andre telefoner fra Iwill.no har flere 4G-bånd enn 1, 3 og 7, som på ovennevnte Xiaomi-telefon.

 

For eksempel UMI Z Pro. Den har 1, 3, 7, 8 og 20. Betyr dette at den støtter 800 MHz-båndet?

 

 

EDIT:

 

Takket være gsmarena.com fant jeg ut av det med båndene.

 

1 er 2100, 3 er 1800, 7 er 2600, 8 er 900 og 20 er 800.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Ser forresten at enkelte andre telefoner fra Iwill.no har flere 4G-bånd enn 1, 3 og 7, som på ovennevnte Xiaomi-telefon.

 

For eksempel UMI Z Pro. Den har 1, 3, 7, 8 og 20. Betyr dette at den støtter 800 MHz-båndet?

 

 

EDIT:

 

Takket være gsmarena.com fant jeg ut av det med båndene.

 

1 er 2100, 3 er 1800, 7 er 2600, 8 er 900 og 20 er 800.

 

Har selv bestillt Umi Z Pro, men fra Aliepxress, kom på rundt 2100,- + eventuellt moms, selv om jeg tviler på at det blir riktig sum på momsen :)

 

Når det gjelder 4G bånd, eller LTE så er denne mye kjekkere.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks_in_Europe

 

 

 

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser forresten at enkelte andre telefoner fra Iwill.no har flere 4G-bånd enn 1, 3 og 7, som på ovennevnte Xiaomi-telefon.

 

For eksempel UMI Z Pro. Den har 1, 3, 7, 8 og 20. Betyr dette at den støtter 800 MHz-båndet?

 

 

EDIT:

 

Takket være gsmarena.com fant jeg ut av det med båndene.

 

1 er 2100, 3 er 1800, 7 er 2600, 8 er 900 og 20 er 800.

 

Har selv bestillt Umi Z Pro, men fra Aliepxress, kom på rundt 2100,- + eventuellt moms, selv om jeg tviler på at det blir riktig sum på momsen :)

 

Når det gjelder 4G bånd, eller LTE så er denne mye kjekkere.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks_in_Europe

 

 

 

 

 

 

 

Ja, UMI Z Pro skal være ennå bedre kompatibel. Lite i forhold til f.eks iPhone og Sony, som støtter masse bånd, men nok om det.

 

Håper du blir fornøyd med telefonen. Ganske spennende å ha en annen telefon enn mainstream-merkene. Og man får mer for pengene. Dette er up-and-coming-produsenter som går i Huaweis spor.

 

Kanskje du kunne lagt ut noen erfaringer med UMI Z Pro når du har tatt den i bruk. Hadde vært fint det  :) :)  

Lenke til kommentar

Skal legge ut erfaring når jeg får den ja, det blir bare en sånn midlertidig telefon, har One Plus Two fra før som jeg er knallfornøyd med, men desverre så sluttet tilbakeknappen (Eller touchen for knappen) å virke, jeg bestillte ny knapp, men da jeg hadde fått det på plass igjen så var det en knekk i skjermen som gjorde at den ikke responderte på touch i det hele tatt.

 

Hadde dessverre ikke fått skjermen hel ut i fra resten, men heldigvis så kostet ny skjerm med touch ca bare rundt 200,-  i tilegg så fikk jeg ikke den touch knappen som jeg hadde montert på skjermen av skjermen i behold, så jeg måtte bestille ny den også, ca 60,- hehe ble straks litt mer enn jeg hadde tenkt, men ikke så aller verst pris uansett, ca 320,- totalt i deler.

 

Så mens den ligger her i deler så bestillte jeg likegodt en Umi Z pro i tilegg.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Jeg har brukt en UMI super en stund, det som var mest skuffende var vel kameraet - som ga svært uklare bilder/bilder med unaturlige farger. Utenom det fungerte den helt ok i forhold til pris. Men xiaomi har langt bedre telefoner til rundt samme pris - tenker da f.eks på redmi note 3 PRO - SE.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...