Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg er gravid. Kjæresten er IKKE klar.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Trådstarter sitter med et valg som kan ødelegge resten av livet til kjæresten sin. Og han har ingenting han skulle ha sagt. Det er slikt som gjør at jeg har absolutt null sympati for singlemødre som ikke vet hvem barnefaren er. Det godter meg, faktisk. Fordi det betyr at en mann slapp unna terroren en kvinne kan utsette en mann for.

 

 

Ytringsfrihet er noe av det beste vi har i vårt samfunn. Jeg ser at det ikke er så mange kvinner i denne tråden ettersom du ville ha fått så hatten passet med en slik uttalelse.

Men jeg tenker at du senere i livet vil skifte mening, og det er jo lov.

 

Jeg er litt spent på hva du tenker om barnets rettigheter etter at det er født. Er det avhengig av kjønn? Mener du at jentebarn har færre rettigheter enn guttebarn?

Jeg lurer også på om det finnes andre livsområder der du kan fraskrive deg ansvaret til en kvinne.

Endret av Skandinav
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Dere er mer enn gamle nok til å bli foreldre.

Alder er et tall. Den henger ikke nødvendigvis sammen med modenhet og omsorgsevne.
Tror du din kverulering er til hjelp for TS?
Tror du bare de som er enige med deg har rett til å uttale seg?

Det er kun de med konstruktive svar som bør uttale seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dere er mer enn gamle nok til å bli foreldre.

Alder er et tall. Den henger ikke nødvendigvis sammen med modenhet og omsorgsevne.
Tror du din kverulering er til hjelp for TS?
Tror du bare de som er enige med deg har rett til å uttale seg?

Det er kun de med konstruktive svar som bør uttale seg.

 

 

Da er vel ikke svarene til hekomo noe problem?

Lenke til kommentar

 

 

Trådstarter sitter med et valg som kan ødelegge resten av livet til kjæresten sin. Og han har ingenting han skulle ha sagt. Det er slikt som gjør at jeg har absolutt null sympati for singlemødre som ikke vet hvem barnefaren er. Det godter meg, faktisk. Fordi det betyr at en mann slapp unna terroren en kvinne kan utsette en mann for.

 

 

Ytringsfrihet er noe av det beste vi har i vårt samfunn. Jeg ser at det ikke er så mange kvinner i denne tråden ettersom du ville ha fått så hatten passet med en slik uttalelse.

Men jeg tenker at du senere i livet vil skifte mening, og det er jo lov.

 

Jeg er litt spent på hva du tenker om barnets rettigheter etter at det er født. Er det avhengig av kjønn? Mener du at jentebarn har færre rettigheter enn guttebarn?

Jeg lurer også på om det finnes andre livsområder der du kan fraskrive deg ansvaret til en kvinne.

 

 

Selvfølgelig ville jeg "fått så hatten passet", kvinner har alle rettigheter. De vil jo naturlig beholde de.

Hvorfor skulle jeg endret mening senere i livet? Selvfølgelig er det en mulighet, men hvorfor nevner du spesifikt det?

 

Barnet burde aldri blitt født, dersom ikke begge vil ha det. Det blir for meg en idiotisk samtale å ha, ettersom barnet burde ha blitt abortert umiddelbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...] kvinner har alle rettigheter.

 

Det er menn som har alle rettigheter, kvinner har bare noen av de samme rettighetene, men:

Det er din rettighet å ikke gi fra deg din sæd til noe som du vet kan gi konsekvenser du ikke vil ha.

Det er også din moralske plikt til deg selv, å ikke gi fra deg din sæd hvis du ikke er sikker på at den blir brukt til et formål som kan gi konsekvenser du ikke er beredt å ta.

Forbeholdt ufrivillig sædavgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

[...] kvinner har alle rettigheter.

 

Det er menn som har alle rettigheter, kvinner har bare noen av de samme rettighetene, men:

Det er din rettighet å ikke gi fra deg din sæd til noe som du vet kan gi konsekvenser du ikke vil ha.

 

Like fullt må menn betale bidrag til barn etter å ha blitt voldtatt av kvinner.

Lenke til kommentar

 

 

[...] kvinner har alle rettigheter.

 

Det er menn som har alle rettigheter, kvinner har bare noen av de samme rettighetene, men:

Det er din rettighet å ikke gi fra deg din sæd til noe som du vet kan gi konsekvenser du ikke vil ha.

 

Like fullt må menn betale bidrag til barn etter å ha blitt voldtatt av kvinner.

 

Denne synes jeg du skal dokumentere. 

Lenke til kommentar

 

Trengs ikke, da barnebidrag er nettopp dette - et bidrag til barnet. Ikke til moren. Tanken er at barnet ikke skal bli skadelidende uansett.

 

Er det noen som ikke er enig i det? Det har heller ikke noe med denne tråden å gjøre.

 

 

Jo, det fikk med ett noe med tråden å gjøre gjennom diverse innlegg ang. rettigheter og plikter.

Lenke til kommentar

Oi, glemte helt å sjekke tråden. Mye forskjellige meninger her, men takk for svar!!

 

Venter enda på testen, har tatt flere da de viser både positiv og negativ. 

Hele vår tid sammen har han vært SUPERFORSIKTIG og kjempenervøs hver gang vi har hatt sex.. Dette har før ødelagt litt stemning da han alltid skal sjekke 10 ganger om alt er som det skal. Liker godt at han er så forsiktig slik at det ikke skal skje uhell, men dette sier litt om hvor lite klar han er.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, glemte helt å sjekke tråden. Mye forskjellige meninger her, men takk for svar!!

 

Venter enda på testen, har tatt flere da de viser både positiv og negativ. 

 

Hele vår tid sammen har han vært SUPERFORSIKTIG og kjempenervøs hver gang vi har hatt sex.. Dette har før ødelagt litt stemning da han alltid skal sjekke 10 ganger om alt er som det skal. Liker godt at han er så forsiktig slik at det ikke skal skje uhell, men dette sier litt om hvor lite klar han er....

 

Seriøst?? Han er ikke klar? Hva med deg selv? Ubeskyttet sex blir aldri sikker sex, du har også DITT ansvar som kvinne. Å si at han skal hoppe av i svingen er ikke å ta ansvar. Du virker svært umoden.

 

 

 

Anonymous poster hash: ca263...0d8

Lenke til kommentar

Når man har sex og bruker prevensjon anser jeg det som en felles avtale/plan at det ikke skal bli noe barn ut av det.

Skulle noe galt skje og prevensjonen feile, så mener jeg jenta burde ha respekt nok for partneren til at hun kvitter seg med graviditeten.

 

Hadde ei jente valgt å beholde et barn etter sex med meg hadde jeg aldri tilgitt henne. Og jeg kunne ihvertfall aldri tenkt meg å videreført et forhold hvor motparten utelukkende tenker på seg selv.

 

 

Det å få barn er en veldig stor greie, og ikke noe man skal ta lett på.

Er man ikke helt sikker på at man ønsker barn så burde man la være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis dette er helt ferskt, så kan det hende han stresser så mye fordi han begynner å tenke om hvordan han skal klare dette?
Jeg vet at jeg stormet rundt med tusenvis av tanker i hodet, når temaet kom opp for meg (permanent bopel, god forsørgingevne, osv).
Det er vel relativt tidlig i stadiet, så la han samle seg sammen litt og snakk om det.

 

Når jeg var 24, så var ikke akkurat "SHIT! Fåkke festa mer med gutta!" den største bekymringen min.

Lenke til kommentar

 

 

Trengs ikke, da barnebidrag er nettopp dette - et bidrag til barnet. Ikke til moren. Tanken er at barnet ikke skal bli skadelidende uansett.

 

Er det noen som ikke er enig i det? Det har heller ikke noe med denne tråden å gjøre.

 

 

Jo, det fikk med ett noe med tråden å gjøre gjennom diverse innlegg ang. rettigheter og plikter.

 

Men kan du dokumentere at en mann som er voldtatt må betale barnebidrag.

Lenke til kommentar

 

 

 

Trengs ikke, da barnebidrag er nettopp dette - et bidrag til barnet. Ikke til moren. Tanken er at barnet ikke skal bli skadelidende uansett.

 

Er det noen som ikke er enig i det? Det har heller ikke noe med denne tråden å gjøre.

 

 

Jo, det fikk med ett noe med tråden å gjøre gjennom diverse innlegg ang. rettigheter og plikter.

 

Men kan du dokumentere at en mann som er voldtatt må betale barnebidrag.

 

 

Som sagt; måten barnet er unnfanget på er uten betydning, barnebidrag skal betales uansett. Du kan lese mer om ordningen her.

 

Du kan også se blant annet dette innlegget, og tråden forøvrig.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

 

 

 

Men kan du dokumentere at en mann som er voldtatt må betale barnebidrag.

 

 

Som sagt; måten barnet er unnfanget på er uten betydning, barnebidrag skal betales uansett. Du kan lese mer om ordningen her.

 

Du kan også se blant annet dette innlegget, og tråden forøvrig.

 

Leste det og ingenting tilsier at hvis en mann blir voldtatt av en kvinne, så må han betale barnebidrag.

Altså kan du ikke dokumentere det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...