Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gå fra samboer - har dere tips/råd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et hjerte skal knuses :(

Håper han har gjort noe ordentlig ille så han i hvertfall fortjener det. Anonymous poster hash: fab20...f6f

Man velger selv hvem man slipper inn i livet sitt. Da må man også være forberedt på noen også vil ut. Det er værre når man vil ha ut noen som ikke vil ut. Endret av christdi
Lenke til kommentar

Høres ikke som du er i et forhold hvor det bare er en dans på roser, så det høres jo ut etter hva du skriver som det er det rette å avslutte dette forholdet. Men en må jo legge til at en bare kjenner til din side av saken da, og en sak har gjerne som kjent (minst) to sider........

 

Nå er det stor forskjell fra person til person, men hvordan ville du selv at noen fortalte deg at de ville avslutte et forhold med deg da TS?

Tenk litt på at du er helt uforberedt på det som kommer......... 

Her finnes det jo ingen «pen» måte å si det på, så hvordan det må sies/gjøres kommer det nok veldig an på hvilken type person det skal sies til. Du kjenner jo personen du er i et forhold med selv, men en enkel løsning finnes nok ikke, men det finnes selvfølgelig flere feige måter å gjøre det på (hvilket jeg ikke synes noe om).

 

 

Men så lurer jeg litt på, hva har du tenkt til å gjøre når du har sagt dette til ham?

Fortsette å bo sammen i samme bolig tror jeg kan være en dårlig løsning etter en slik «beskjed», så det er noe jeg nesten ville ha forberedt litt hadde jeg vært deg. En back-up løsning for bosted om det skulle skjære seg helt, kan kanskje være en fordel uten at jeg sitter med fasiten på det..........  

Lenke til kommentar

Takk for svar, dere er flotte! 

 

 

Han bruker manipulasjon til å bryte meg ned, så han føler seg best. Og jeg føler meg som ingenting. Så han føler seg som "sjefen" i huset. Det bruker han å spøke om, men jeg har på følelsen av at han mener det selv om han ler etterpå.

 

Jeg får ikke lov til å dekorere leiligheten som jeg vil. Jeg tror ærlig talt ikke han egentlig bryr seg, for han gjør ingenting. Han vil bare bestemme! Han vil at jeg skal gjøre alt i huset, altså alt. Ikke bare det jeg synes er rettferdig at jeg gjør, men alt fra å plukke opp snusene hans som er klistret fast på veggene til å lage alle hans måltid.  

 

Han har hatt sex med meg selv om jeg ikke vil, en del ganger. Første gangen hadde jeg influensa. Da lå han rett ved siden av meg og maste, jeg sa nei gang på gang, og etter 45 minutter til han fikk viljen sin. Jeg ble sprø fordi han ikke gikk... Så jeg lå der som en kald fisk mens han styrte med sitt. Han visste jeg ikke ville det fordi jeg sa det gang på gang.

 

 

Jeg er en dårlig kjæreste, nedprioriterer han og elsker han ikke hvis jeg ikke gjør alt dette. Det sier han.
 
Men jeg lar meg ikke tråkke på lenger! Derfor jeg drar også. :) 
 


Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

selv om det er mange rette måter å gjøre slikt på, og mange feile måter også, synes jeg faktisk at du skal ta det først på telefon. Du kan gjerne også få din far til å ringe ham før eller etter. Dette fordi det er lurt at fyren vet at foreldrene dine følger med. 

 

Han høres ikke bra ut, og kanskje han til og med kan være litt farlig? 

Det at du skal bo i samme leilighet og gjerne dele seng samme natten vil IKKE føre noe bra med seg. 

 

Du har ikke et rimelig hotell i nærheten? som gjerne foreldrene dine kan spleise eller betale for bare i noen få dager? Det virker som de er villige til å hjelpe deg, stå ved din side? 

 

Hvem skal bo videre i leiligheten? hvis det er du som skal flytte, kanskje siden denne mannen ikke er helt god, at du bør finne et annet sted å bo FØR du gjør det slutt? At du faktisk bør holde på hemmeligheten til du har fått en leiekontrontrakt og innflyttingsdatoen er et få par dager unna. Nå skal ikke jeg overdrive, men på meg høres det ut som at denne mannen kommer til å gi deg et sant helvete i form av minimum psykisk press fra du sier i fra og hver eneste time fram til du har kommet for deg selv. 

 

Du får holde denne tråden oppdatert etterhvert som ting skjer, så skal vi være her for deg alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok fått høre det på den måten jeg skal fortelle han, eller over telefon. Men må tenke litt mer på hva jeg skal si, spesielt hva jeg skal begynne med.

 

I vårt forhold har vi aldri egentlig snakket så mye sammen. Vi har aldri dype samtaler, vi snakker ikke om følelser, jeg snakker ikke om mitt liv. Han interesserer seg ikke for meg, fordi hver gang jeg snakker litt om meg sier han at det er gørr kjedelig og ber meg gå. Så alt vi (han) snakker om er jobb og penger. Jeg hører som regel på og så går han når han er ferdig å snakke. Han setter jeg på rommet sitt og blir der.

 

Kommunikasjon i forholdet vårt er elendig.

 

 

Foreldrene har kommet med ideer, og en av ideene er å skaffe meg en flybillett så raskt som mulig så jeg kan reise opp igjen ganske fort. Hvis det går dårlig og han eventuelt blir voldelig eller noe sånt, så har jeg ikke annet valg om å dra ut en plass, kanskje på kafe. Vi bor jo nært sentrum. Og være der noen timer før jeg drar tilbake og ser om han er roet seg. Så må pakke ferdig en veske med det viktigste i, legge frem jakka og alt klart så jeg kan komme meg raskt ut. Hvis jeg må.

 

Så har jeg én jeg så vidt kjenner i området som jeg tenker å kontakte i dag og bare spørre om jeg kunne kommet bort til henne for en dag. Det er i alle fall en mulighet... 



Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

jeg postet akkurat et innlegg rett over her mens du postet ditt siste. 

 

Hør her! Jeg skjønner mer og mer etterhvert som du skriver. Hvis du ikke planlegger godt nå, risikerer du å sitte deg i en jævlig situasjon. Slike mannfolk finnes det flere av, og man vet ALDRI hvilket utfall som kommer. 

 

Hvis du faktisk har en mulighet til å reise hjem igjen med fly, og være hjemme et par uker til han har latt dette sige inn, så gjør du jo det. 

 

Pakk det du trenger uten at han vet det. ta med deg bagasjen på en kafe hvor det er folk. Ha flybillett klar. Ta samtalen på kafeen og ikke la han følge deg etterpå. ikke la deg lure til å være med hjem. Og jo, du får han ut av huset og ned på den kafeen om du ringer eller sender en mld om at dere må snakke sammen fordi du trenger å snakke om forholdet.

Lenke til kommentar

Takk! :)

Blir nok å oppdatere underveis.

 

Ja det nevnte de også, det med hotell. Det kan godt bli en mulighet! Han blir nok å ta leiligheten. Jeg vil ikke bo der, og spesielt i det området. De har sagt at de skal spleise på en flybillett hjem så jeg kan være hos dem til jeg finner meg leilighet og jobb, noe jeg setter utrolig pris på. 

 

Pappa spesielt planlegger mye i hodet sitt nå. Tror han ble litt redd for meg da jeg fortalte om typen. Ikke det at jeg er spesielt redd, men man vet jo ALDRI hvordan folk reagerer... Vil jo være på den sikre siden!

 

Ja tror faktisk jeg bør ta det over telefon først...



Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

med sånne folk, hadde jeg faktisk pakket det jeg trengte uten at han visste det, så reist hjem igjen, slik at jeg var ferdig der, så ringt ham og tatt hele skiten på telefon. Klart han går i kjelleren, men er han slik du beskriver, og har vært slik i flere år, hva skylder du ham da? 

 

Nå er det bare din versjon vi hører ( mange her er opptatt av det ) men slik du legger det fram så blinker iallefall flere varsellamper hos meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja der sier dere noe... 

 

Jeg vet ærlig talt ikke hans side fordi vi aldri snakker sammen. Han ønsker aldri å snakke og det er vanskelig å ta opp ting med en sånn person. Men hvis han kommer med sin historie når vi snakker sammen vet jeg ærlig talt ikke hva jeg kan stole på, for han har jo manipulert meg før. Han sier en ting og gjør noe annet. Sier at alt skal bli bra og så blir det aldri det. I det siste har han virket desperat (har sikkert lagt merke til min oppførsel) og da prøver han å være perfekt. Skriver han skal gi meg massasje når jeg kommer tilbake, lage middag til meg hver dag, ta meg med på reise, osv. Jeg vet jo hvordan det ender - ikke sånn. Det ender aldri opp sånn.

 

Uansett hva han har å si så er det for sent. Det er ting han har sagt som er utilgivelige, handlinger han har gjort som ikke kan glemmes. For meg nytter det ikke hva han sier nå.

 

Vurderer å ta det over telefon nå, jeg. Og sjekke inn på hotell når jeg kommer fram, siden jeg MÅ reise ned. Kan ikke kansellere billetten og jeg har viktige ting jeg må hente.



Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

Har tenkt over det før, ja... 

 

Dessverre kjenner jeg ingen der nede. Eneste ei jeg har truffet en gang som jeg ikke har snakket med på et halvt år. Men kan jo spørre henne. Hvis hun ikke kan så er jeg nok alene! Jeg tviler jo på at han klikker sånn, men hadde vært greit å ha noen i nærheten. Det er dårlig timing med tanke på at vi flyttet til andre siden av landet og jeg ikke kjenner noen! Hehe



Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

Han har ikke vært voldelig nei, ikke sånn at han har gått løs på meg. Han blir fort sint, men han bruker ord. Og eventuelt slår ting ved siden av seg, men aldri meg. 

 

Så jeg tviler jo på at han plutselig blir sånn. Det jeg tror blir å skje er at han prøver å bryte meg ned, ta opp tidligere problemer, skylde på meg, si fæle ting, manipulere, etc. Så det kommer nok til å bli tungt, men jeg vil jo ikke bli heller. Så må jo bare bite tenna! :) 



Anonymous poster hash: c6f92...e05
Lenke til kommentar

Foreldrene har kommet med ideer, og en av ideene er å skaffe meg en flybillett så raskt som mulig så jeg kan reise opp igjen ganske fort. Hvis det går dårlig og han eventuelt blir voldelig eller noe sånt, så har jeg ikke annet valg om å dra ut en plass, kanskje på kafe. Vi bor jo nært sentrum. Og være der noen timer før jeg drar tilbake og ser om han er roet seg. Så må pakke ferdig en veske med det viktigste i, legge frem jakka og alt klart så jeg kan komme meg raskt ut. Hvis jeg må.

 

Det som burde gjøres er at foreldre og slekt blir med ned så du får pakket alt i en omgang og de kan beskytte deg. Ta med et par sterke karer, kanskje en onkel eller fem så han ikke har noen sjanse. Gjør du det så vil det også sende et sterkt signal om at du ikke vil ha noe med ham å gjøre.

 

Dette høres ut som en fyr som kan oppsøke deg i ettertid og skape problemer. Gå til politiet med en eneste gang du føler deg truet hvis det skjer. Hvis du ringer 02800 så blir samtalen tatt opp på bånd og kan brukes som bevis senere.

 

IKKE GJØR DETTE ALENE!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det siste du har skrevet her nå, så er jeg helt enig med flere andre her, ikke gjør dette alene.

 

Nå ønsker jeg ikke å gjøre deg bekymret, men kan noe av det som er viktig for deg i leiligheten bli borte/ødelagt om du sier til ham over telefon på forhånd?

Hvor viktige ting det er vet jeg ikke noe om, men det er kanskje verdt en tanke før du sier for mye over telefonen. For materielle ting kan det kanskje ha lett for å gå ut over slik det har gjort tidligere. Sier ikke at det skjer på noen som helst måte, men det kan kanskje være noe å tenke på......?

 

Ønsker deg virkelig lykke til her TS  :)

Lenke til kommentar

Jeg er mest redd for reaksjonen hans der og da... Kanskje han blir sint og forbanna, enn om han klikker... Det er sånt jeg er redd for.

Da må du gjøre det på en måte som hindrer ham fra å skade deg på noen måte. Fluktveier, osv. i tilfelle han klikker. Kanskje gjøre det på et halvveis offentlig sted?

Lenke til kommentar

Skjerp deg TS. Snakk om å være et profesjonelt offer. Du er ei voksen dame. 

 

Si det som det er: Du har ikke følelser for han lenger. 

 

Vær forberedt på grining og vonde ord. 

 

Du høres ut som et lite barn som ikke evner til noen ting. Kast litt kaldt vann i ansiktet ditt og "act your age".

 

Brudd er og blir aldri lett, sånn er det. Bare få det gjort.

 

Du kan reise til en kompis sier du? En annen fyr med andre ord? Virker ikke suspekt og horete i det hele tatt da hehe. Men det gjør det nok lettere for din kommende eks kjæreste da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...