Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

takk.. tror jeg skjønte litt av det. Så forskjellen ligger i at hvis man bytter shell så bytter man alle ikonenen, mens med en icon pack så er det fortsatt en del ikoner som ikke blir byttet. For meg ser det allikevel enklere ut med en iconpack enn å bytte skallet. Kjipt at det ikke fulgte med opus.

 

Vet du forresten hvordan man kan gjøre om en bakgrunn som er for y'z dock til objectdock. Hva er forskjellen mellom de to programmene, hvilket er best?

Shell erstatting er veldig enkelt. Gjort på 10-20 sekunder, uten ekstra programmer.. Men dersom du erstatter den så vil du få opp advarsler fra Windows File Protection om at en systemfil er erstattet. Da trykker du bare Avbryt og Ja.. Som oftest bare ved oppstart.. dette er vel det eneste dumme med det.

ikon pakker er også veldig enkelt, men har ikke fullt de samme mulighetene. Velg det som passer deg best selfølgelig ;)

 

Angående Y'z Dock og Object Dock så vet jeg egentlig ikke hvordan du bruker samme bakgrunn. Hvem som er best... vanskelig å si, Y'z Dock er ganske enkel i omfang og har ikke så alfor mange instillinger.. Har ikke brukt OD, men det har vel litt flere ting som du kan gjøre :ermm:

Det er kanskje lurt å ta en kopi av den filen du erstatter? Slik at hvis man vil gå tilbake til tidligere skall så kan man bare erstatte tilbake? Er dette måten å gjøre det på?

 

magnus

 

edit: leste readme til replacer.. programmet lager jo en backup..

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit2: Burre, du er glad i værmeldinger ser jeg.. hehe. Skal bli meterolog eller. Hehe ;)

hehe... hehe..... he heeee.....

 

nei langtidsvarselet slås lett av og på, med den lille knappen på dagens varsel. gjør meg ingenting at den er der, blir bare som en liten animert del av selve desktopen. faktisk så har jeg sammenlignet litt med NRK og TV2, og denne stemmer oftere. :)

Lenke til kommentar
Hvordan Orker mange av dere å ha de Ultra Klumsete "fancy" desktop'ene?

 

Men klart stilig da, bare ikke så praktisk.

eh? Det er ufattelig mye mer praktisk enn standard windows, da man kan sette det opp nøyaktig som man vil ha det selv. hva som kan kalles praktisk er jo også veldig individuelt, min egen desktop er perfekt for meg, spesielt for det praktiske.

 

Objectdock er også suverent praktisk, kommer direkte til det du vil åpne, sliper å lete i start-menyen, eller legge alle vinduer ned for å komme til ikonet.

Lenke til kommentar

Når man bruker XP's standard Quicklaunch (med store ikoner) : går det an å forandre ikonet til "Show Desktop" der?

 

Det har liksom ikke det valget i Egenskaper, slik som alle andre programmer der, sikkert fordi det er en "Windows Explorer Command" og ikke et eget program.

 

Men det HAR jo et standardikon, så det må vel kunne endres et sted..?

Lenke til kommentar
Hvordan Orker mange av dere å ha de Ultra Klumsete "fancy" desktop'ene?

 

Men klart stilig da, bare ikke så praktisk.

eh? Det er ufattelig mye mer praktisk enn standard windows, da man kan sette det opp nøyaktig som man vil ha det selv. hva som kan kalles praktisk er jo også veldig individuelt, min egen desktop er perfekt for meg, spesielt for det praktiske.

 

Objectdock er også suverent praktisk, kommer direkte til det du vil åpne, sliper å lete i start-menyen, eller legge alle vinduer ned for å komme til ikonet.

Sikkert sant, kommer jo ann på hva man gjør det til ja...

 

Men at det er slit å legge ned alle vinduene for å komme til ikona er jeg ikke med på. Det er 1 klikk det så er desktoppen ren.

 

Ser poenget ditt, men ser også hvor utrolig uryddig mange har her. Men det er vel en vanesak da.

Lenke til kommentar

driver å legger inn HmmXP VS for alt av mulige programmer etc nå.

blir morro når jeg er ferdig. kvitta meg med Y'z Dock forresten.. eneste praktiske grunnen til at jeg hadde det kjørende var vær funksjonen :)

 

\edit\

 

hvordan tar jeg vekk papirkurv fra desktop? noen som vet? :roll:

Endret av techern
Lenke til kommentar
takker så meget :)

forresten, en liten ting til jeg lurer på. som er angående skins til winamp.

har winamp v 2.91, lasta ned hmmxp skin som er en wsz fil eller noe slikt.

når jeg legger den i skins mappa finner ikke winamp den. what to do? :scared:

Tror ikke Winamp 2.91 støtter den filtypen. Last ned Winamp 5 istedet, den støtter alle skins for Winamp 2.x og Winamp 3.x. Den har og den klassiske skinnen dersom du vil ha Windamp 2.x utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...