Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når man først setter seg inn i ting kan man få til mye fint på desktoppen.

ikke bare i desktop men ellers i windows. (xp ihvertfall)

 

legger snart ut ett bilde av min ferdige desktop, mangler bare noen småting.

har dette nå:

 

LaunchTab 1.1

HmmXP VS

HmmXP Winamp skin

iCandy Junior Shell32 Ikoner (FOOOD)

Tatt vekk alt på skrivebord, lagt og sortert

ting jeg bruker mest inn i LaunchTab.

 

som sagt bilde kommer snart når jeg føler meg ferdig. takk til TCi for hjelp :)

 

\edit\

 

slik:

 

techerns_desktop.jpg

Endret av techern
Lenke til kommentar
Hvilke av disse programmene er gratis? Alle er jo demoversjoner. Eller; hvilke gratisprogrammer funker til å style desktopen?

Alt jeg bruker er gratis. Bruker ikke StyleXP, men patcher uxtheme.dll... (for å bruke skins). Ellers Samurize som jeg skal starte med igjen, LaunchTab, Rainlendar (kalender).. Finnes så utrolig mange programmer :)

Lenke til kommentar

Hvordan får dere til å vise riktige ikoner når man legger til snarvier i LaunchTab? Når jeg legger til f.eks. en .exe-fil fra "Programfiler"-mappen viser den bare navnet. Ikke ikonet. Går det an å velge et ikon?

 

Og en ting til. Noen som har link til HmmXP LaunchTab-skin?

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Style XP er vel ikke et gratisprogram? Fant en liste på deviantART.com som jeg driver å leter igjennom

 

Når du patcher uxtheme.dll, hvilke skins bruker du da? Funker alle, eller må du ha en spesiell type?

 

En ting til: Hvor legger du skins du vil bruke i windows? Eller hvordan tar du dem i bruk?

 

Og så tilslutt en siste ting: går det an å bruke iCandy XP uten å bruke Iconpackager (det er ikke freeware. 30 dagers demo)

 

(Beklager hvis jeg har lest dårlig igjennom tråden og ikke har fått med meg alt)

 

Mvh

 

HetrTiXc

Lenke til kommentar
Hvordan får dere til å vise riktige ikoner når man legger til snarvier i LaunchTab? Når jeg legger til f.eks. en .exe-fil fra "Programfiler"-mappen viser den bare navnet. Ikke ikonet. Går det an å velge et ikon?

 

Og en ting til. Noen som har link til HmmXP LaunchTab-skin?

For å vise rett ikon i LaunchTab så må du velge den riktige banen til *.exe filen i Command området.

 

Og her er HmmXP LaunchTab skin

 

 

 

Når du patcher uxtheme.dll, hvilke skins bruker du da? Funker alle, eller må du ha en spesiell type?

Da brukes såkalte Visual Styles. Filer som endre på *.msstyles, atlså de samme som StyleXP bruker.

En ting til: Hvor legger du skins du vil bruke i windows? Eller hvordan tar du dem i bruk?

Først må du aktivere skins, enten med StyleXp eller ved å patche uxtheme.dll (patchen finner du lett med et søk)

Filene legger du i C:\Windows\Resources\Themes\

Da kommer de opp i Skjerm Instillinger -> Utseende

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hoppsann...

 

Dette ser jo veldig interresant ut, men jeg savner en "nybegynner-guide" til alle dem som er interresert i å begynne med dette... Det er mulig det finnes en slik guide på andre websiter, men jeg har ikke tålmodighet til å lete :)

 

Og hvilke programmer bør man begynne med for å gjøre mindre modifikasjoner (lastet ned HmmXP men har ikke anelse hvordan jeg skal bruke det)

 

Har lyst på helt ikon-fri desktop og en sånn LaunchTab (slik at jeg slipper å bruke start-menyen så mye) og et kult skin til Winamp; for Winamp bruker jeg nesten hele tiden, annet utseende på start-menyen og kanskje en liten "sidebar" med litt krimskrams... Ble litt mye på en gang her nå men-men...

 

PS! Har lest gjennom ALLE innleggene i emnet...puh...

 

:)

Lenke til kommentar

StyleXP - Bytte stil på XP (startmeny og vinduer)

Winamp - mp3-spiller med mange skins

Y'z Dock - Den verdensberømte funksjonen emulert fra Mac til Windows. (Prosjektet er avsluttet. Derfor linker jeg til hvor du laster det ned. Ikke hjemmesiden.)

Y'z Toolbar - Gjør at du kan endre ikoner i explorer.exe (Ikonene som bl.a. "Frem- og tilbakeknapper i vinduer)

Y'z Shadow - Lager skygge i startmenyen og i vinduer. Kan også brukes til å gjøre vinduer/menyer gjennomsiktige. Krever en god PC.

Samurize - Se bildet jeg postet over. Man lager sin egen mod/config med alt fra info om PC til mp3-avspilling og nyheter.

LaunchTab - Det virker som du vet hva det er.

IconPackager - Man legger inn ikoner via ikon-pakker for å endre de aller fleste ikonene på en brukevennlig måte.

 

 

Her finner du alt du trenger av skins/ikoner/osv til de fleste programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...