Gå til innhold

RYKTE: XPS 15 blir en skikkelig MacBook Pro-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at det er et større savn mot premium maskiner som klarer å -begrense- seg til GTX 1050 og Kaby Lake i7 Quad Core, slik at de ikke bråker som et udyr, og har lang batteritid - enn motsatt. :)

 

Du får helt grei spillytelse på et GTX 1050 også. Håper at siden de nå velger å moderere seg på skjermkortet, så blir prisen deretter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men bare 13"-ern vel? Har ikke fått med meg at de selger 15"-ern med Linux ennå. Nå går det uansett ganske greit å installere selv, da...

 

EDIT: Glemte det nesten, men det er nok viktig å huske at 15"-ern kommer med Nvidia-grafikk og optimus, som er mer rot i Linux enn man kanskje skulle ønske. (det fungerer, det er ikke det, men man må kjøre hvert program man vil ha Nvidia-grafikk under "optirun"-kommandoen)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

 

Stikkord.

 

Batteritid.

 

Razer har ræva batteritid, fordi optimus er fraværende med Pascal. 1050 hjelper på akkurat dette.

Lenke til kommentar

 

Hvem snakker om Windows?

Selvfølgelig er det Windows 10 på den, hva er du prøver å påstå, at det skal være linux på den? hva faen

 

 

Svaret hans var vel kun en direkte respons på innlegget over som hevdet at Windows aldri kunne bli en «killer» av noe som helst, artikkelen handler tross alt utelukkende om maskinvare og ikke operativsystem.

 

Når vi likevel er inne på det så får du det her til å høres ut som om Linux er noe helt borti natta fjernt for Dell, så for å opplyse litt så selger faktisk Dell en rekke maskiner som leveres med Linux. Dell drar god nytte av og bidrar generelt mye til Linux, dem har et godt samarbeid med både Red Hat, SUSE og Canonical. Dell er også blant de første maskinvareprodusenter som tar i bruk fwupd (Firmware Update Daemon). Jeg tror likevel ikke at vi skal ha altfor høye forventninger i akkurat dette tilfellet, men vi kan være rimelig trygge på at Linux vil være å se på disse maskinene selv om dem kanskje ikke kommer fiks ferdig levert ut av esken med et godt operativsystem som respekterer forbrukerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

Dell lager Alienware for entusiastspilling, hadde de laga XPS med 1060 så hadde den kannibalisert Alienware-salget. Jeg tror også XPSene blir i tynneste laget til å kjøle ned 1060 som utvikler langt mer varme enn 1050. Om vi er heldige kan vi få en utgave av XPS med 1050ti :)

 

Ja men dell xps er perfekt siden den er nøytral! Pc man kan spille på og ta med på forelesning

 

Å sitte med en feit masse neonlys alienware pc på skolen.. da er jeg sosialt tilbakestående...

 

hvis razer klarer å putte 1060 i en tynnere laptop enn dell xps 15 burde dell og klare det

 

Jepp, men siden Dell kjøpte Alienware har de nedprioritert dette desverre :( Vurdert Multicom sine P651 med 1060? 25 mm tykk, kult design og (sitter med storebroren som er 29 mm tykk). Kundeservicen hos dell, mulighet for biosoppdateringer via exe-fil etc er dog gode grunner for å velge dem når de har ting man vil ha!

Lenke til kommentar

 

 

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

Dell lager Alienware for entusiastspilling, hadde de laga XPS med 1060 så hadde den kannibalisert Alienware-salget. Jeg tror også XPSene blir i tynneste laget til å kjøle ned 1060 som utvikler langt mer varme enn 1050. Om vi er heldige kan vi få en utgave av XPS med 1050ti :)

 

Ja men dell xps er perfekt siden den er nøytral! Pc man kan spille på og ta med på forelesning

 

Å sitte med en feit masse neonlys alienware pc på skolen.. da er jeg sosialt tilbakestående...

 

hvis razer klarer å putte 1060 i en tynnere laptop enn dell xps 15 burde dell og klare det

 

 

Tror faktisk du hadde fått mer oppmerksomhet per idag, RGB is back!§!!!!¤"#%&¤/&% :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

Dell lager Alienware for entusiastspilling, hadde de laga XPS med 1060 så hadde den kannibalisert Alienware-salget. Jeg tror også XPSene blir i tynneste laget til å kjøle ned 1060 som utvikler langt mer varme enn 1050. Om vi er heldige kan vi få en utgave av XPS med 1050ti :)

 

Ja men dell xps er perfekt siden den er nøytral! Pc man kan spille på og ta med på forelesning

 

Å sitte med en feit masse neonlys alienware pc på skolen.. da er jeg sosialt tilbakestående...

 

hvis razer klarer å putte 1060 i en tynnere laptop enn dell xps 15 burde dell og klare det

 

Jepp, men siden Dell kjøpte Alienware har de nedprioritert dette desverre :( Vurdert Multicom sine P651 med 1060? 25 mm tykk, kult design og (sitter med storebroren som er 29 mm tykk). Kundeservicen hos dell, mulighet for biosoppdateringer via exe-fil etc er dog gode grunner for å velge dem når de har ting man vil ha!

 

Dette er ikke sant. Alienware prioriterer å få laptoper så tynne de kan samtidig som de beholder kjøleløsninger som er forholdsvis stille og mer effektive enn i tynne laptoper som Razer Blade. De vil ikke lage laptopene tynnere med mindre de kan ha like gode eller bedre kjøleløsninger enn de som eksisterer for nåværende modeller fra Alienware.

 

Hilsen en "Dell Rockstar" som har snakket direkte med ingeniørene om tankene bak den nye Alienware-serien :)

Lenke til kommentar

Jeg sa da ikke noe om at Alienware ikke var tynne? Men se f.eks på kjøleløsninga til 13 R3 med 1060, der har de bygd på en ekstra klump bak og skjermen er vell strengt tatt stor nok til å få inn en 14" ;) Har sansen for Alienware jeg, fikk en venn av meg til å kjøpe en toppspekka 17 en tid tilbake og har hatt dell-pcer selv, men pascalserien til alienware ble litt for dyre for min smak denne gangen :)

Lenke til kommentar

Men bare 13"-ern vel? Har ikke fått med meg at de selger 15"-ern med Linux ennå. Nå går det uansett ganske greit å installere selv, da...

 

EDIT: Glemte det nesten, men det er nok viktig å huske at 15"-ern kommer med Nvidia-grafikk og optimus, som er mer rot i Linux enn man kanskje skulle ønske. (det fungerer, det er ikke det, men man må kjøre hvert program man vil ha Nvidia-grafikk under "optirun"-kommandoen)

Mulig du har rett. Dell sine norske sider endres på tilfeldige punkt, og litt tilfeldig hva som er der, men om det ikke finnes i USA er det nok ikke her heller.

Lenke til kommentar

 

XPS serien har for lenge siden parkert eple maskinene. forskjellen blir bare enda større med Kaby lake

 

For gamere og svette nerder kanskje, folk som faktisk gjør noe produktivt vil jo selvfølgelig kjøpe macbook pro. Men de vil nok hoppe over denne generasjonens mac og vente til de slutter med dette køddet med å ta vekk USB osv.

Ja, Mac har jo i alle år dominert i alle bedrifter blant profesjonelle. Ikke sant? Du er velkommen tilbake til virkeligheten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

 

Både 1060 og 1070 krever alt for mye strøm til at det skal være aktuelt i det hele tatt for den bransjen XPS 15 er skapt for. Velger du kraftigere skjermkort velger du samtidig bort batteritiden og du skaper mer varme. XPS-maskinene er jo ikke akkurat skapt for spilling, og dermed må de ta slike ting i betraktning. Forstår deg godt i det du sier om at det er vanskelig å finne maskiner med nøytralt utseende og god spillytelse, men valget Dell har tatt er langt fra patetisk, det er egentlig helt på sin plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

XPS serien har for lenge siden parkert eple maskinene. forskjellen blir bare enda større med Kaby lake

 

For gamere og svette nerder kanskje, folk som faktisk gjør noe produktivt vil jo selvfølgelig kjøpe macbook pro. Men de vil nok hoppe over denne generasjonens mac og vente til de slutter med dette køddet med å ta vekk USB osv.

Så du mener at for å være produktiv så må man kjøpe mac?

Vennligst begrunn..

 

Neinei, jeg mener at man må være produktiv for ha nytte av mac, og man må være gamer for å ha nytte av windows

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Altså ikke 1060? Patetisk.. Fy jeg ble skuffet.. Lyst på dell XPS 15 lenge, men har ventet på pascal

Hvis Razer klarer å putte 1060 i en mindre Laptop en dell XPs 15 og en 1080 i en razer blade pro

 

Så klarer ikke dell å putte en 1060 engang?

 

1050 er dårlig.

 

Håper de lar oss kunne velge 1060-1070 på 4k modellen

Dell lager Alienware for entusiastspilling, hadde de laga XPS med 1060 så hadde den kannibalisert Alienware-salget. Jeg tror også XPSene blir i tynneste laget til å kjøle ned 1060 som utvikler langt mer varme enn 1050. Om vi er heldige kan vi få en utgave av XPS med 1050ti :)

 

Ja men dell xps er perfekt siden den er nøytral! Pc man kan spille på og ta med på forelesning

 

Å sitte med en feit masse neonlys alienware pc på skolen.. da er jeg sosialt tilbakestående...

 

hvis razer klarer å putte 1060 i en tynnere laptop enn dell xps 15 burde dell og klare det

 

Jepp, men siden Dell kjøpte Alienware har de nedprioritert dette desverre :( Vurdert Multicom sine P651 med 1060? 25 mm tykk, kult design og (sitter med storebroren som er 29 mm tykk). Kundeservicen hos dell, mulighet for biosoppdateringer via exe-fil etc er dog gode grunner for å velge dem når de har ting man vil ha!

 

Dette er ikke sant. Alienware prioriterer å få laptoper så tynne de kan samtidig som de beholder kjøleløsninger som er forholdsvis stille og mer effektive enn i tynne laptoper som Razer Blade. De vil ikke lage laptopene tynnere med mindre de kan ha like gode eller bedre kjøleløsninger enn de som eksisterer for nåværende modeller fra Alienware.

 

Hilsen en "Dell Rockstar" som har snakket direkte med ingeniørene om tankene bak den nye Alienware-serien :)

Jeg returnerte min AW17... bråkte mer enn den gamle varmepumpa jeg installerte i 2006. Blir XPX med 1050 istedenfor... holder til Civ6;)

Lenke til kommentar

Gi meg en laptop som ikke kaster bort store deler av skjermflaten på en svær, fæl logo, bare for å bruke billigere 16:9-paneler. Skjermforholdet alene er nok for meg til å velge Macbook over samtlige andre bærbare jeg har sett på.

 

Er ikke det en litt underlig ting å si i en tråd om XPS, et av maskinene med minst ramme rundt skjermen? (og apple har inntil for kort tid siden vært noen av de som kaster bort mest plass på ramme?), eller misforstår jeg deg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...