Gå til innhold

Crytek stenger de fleste av studioene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

Endret av Gunfreak
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle gjerne håpet crysis\ Crysis warhead og Crysis 2 får en oppdatering.

Inkludert Farcry 1-2 for disse har såpass dårlig optimalisering\bildekvalitet at de er 9 år gamle.

 

For på den tiden var de spillene særlig crysis så krevende man måtte ha råeste 2 kjerne cpu og ATI Radeon 9800 Pro eller GT 8800.

 

I dag klarer GTX 1060 eller eldre spillet på maks og GTX 1080 gir ikke bedre bildekvalitet\ytelse i 4k.

Så veldig synd ellers skulle jeg gjerne spillet det mere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

 

Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

 

Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg.

Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket.

 

Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

 

Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg.

Network problemene hadde ikke blitt løst av å bruke Undredal Engine. Det Star Citizen gjør er så banebrytende på så mange måter at ingen spillmotor hadde passet noe bedre enn den andre. Uansett hvilken de hadde valgt så måtte de ha gjort store modifikasjoner for å gjøre spillmotoren til noe som ville jobbe for dem og ikke mot dem i Star Citizen.

 

Det var flaks å bruke Cryengine faktisk ettersom mange av kjerneutviklerne fra Crytek hoppet over til CIG for et par år siden, noe som gjorde at Procedural Planets er noe som kommer før release enn etter release, som egentlig var planen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

 

Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg.

Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket.

 

Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer.

Cryengine har aldri hatt støtte for 64-bit koordinatsystem som tillater Solsystemer i 1:1 skala (selv om det ikke er planen). 64-bit og en haug med andre endringer for å tillate denne storskalaen, kom etter over ett år med hardt arbeid fra CIG og Frankfurt studioet deres, bestående av mange kjerneutviklere av Cryengine som hoppet fra Crytek og til CIG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Network problemene hadde ikke blitt løst av å bruke Undredal Engine. Det Star Citizen gjør er så banebrytende på så mange måter at ingen spillmotor hadde passet noe bedre enn den andre. Uansett hvilken de hadde valgt så måtte de ha gjort store modifikasjoner for å gjøre spillmotoren til noe som ville jobbe for dem og ikke mot dem i Star Citizen.

 

Det var flaks å bruke Cryengine faktisk ettersom mange av kjerneutviklerne fra Crytek hoppet over til CIG for et par år siden, noe som gjorde at Procedural Planets er noe som kommer før release enn etter release, som egentlig var planen.

 

 

 

 

Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket.

 

Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer.

Takker for korreksjonen, det visste jeg ikke. Som jeg forstod problemet er at cryengine er avhengig av å kontinuerlig oppdatere all informasjon mellom alle klientene uansett endringer for alle "entities". For å trekke en analogi, I dwarf fortress kan du spille med "Temperature" det gjør at hvert eneste "Object" i spillet må konstant bruke CPU for å oppdatere temperatur informasjonen til et objekt selv om det bare sitter stille. Slår du av dette øker du FPS'en med 30-40. Dette er problemet i Star Citizen som de enda ikke har fikset, hver enste ting fra en blomsterpotte til en missile må oppdateres mellom alle klientene som sprenger nettverket. Det er også dette som er årsaken til at vi har det utrolig begrensede "instance" systemet pga veldig begrenset antall player før en "server/instance" er for overbelastet. Men Chris Roberts har sagt at slutt produktet vil til slutt ikke ha instancing på samme steder, for håpe det lar seg løse.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang i tiden dro crytek grafikken opp flere hakk. Ps4 ville sikkert hattt ps2 grafikk i dag. Om ikke crytek viste at man kan lage fin grafikk.

 

Deres motor vil også brukes i to store spill. Det ene er et romskip spillet. Som jeg personlig ikke bryr meg om. Men som nå er verdens raskest voksende religion. Og Kingdom come.

 

Star citizen er grunnen til at å kickstarte er bortkastetede penger.

Lenke til kommentar

Star Citizen slutter visst å bruke Cryengine til fordel for Amazon Lumberyard, så dette kan gå hardt ut over Crytek.

 

https://80.lv/articles/star-citizen-leaves-cryengine-for-amazon-lumberyard/

De sluttet med det sent 2015. Lumberyard er bare en "gaffel" så integreringen av star engine gikk på 1-2 dager. Er faktisk allerede i bruk. Men er ikke slik at dem kastet alt ut å startet på nytt med lumberyard

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Star Citizen slutter visst å bruke Cryengine til fordel for Amazon Lumberyard, så dette kan gå hardt ut over Crytek.

 

https://80.lv/articles/star-citizen-leaves-cryengine-for-amazon-lumberyard/

Amazon Lumberyard ER Cryengine, bare med små modifiseringer for at den skal funke bedre med Amazon sitt server system.

 

Det er en grunn til at det ikke tokk så lang tid å implementere den :)

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...