Gå til innhold

E-SPORT: Rocket League blir «folkets spill» i Telenorligaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

Voks opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

salty dota 2 spelar

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

Det var altså ingen avstemming, men basert på faktisk aktivitet fra community.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

Kan du ikke kjøre en Dota 2-turnering gjennom turneringssystemet, da? For å sjekke interessen? Telenorligaen har vært tydelig på at dersom det er aktivitet, er det interessant for dem.

 

Ikke kall det eSport, erru grei. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

Fant Dota 2 spilleren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

Deg om det. Selv tror jeg dette kan være kjempebra for e-sport, fordi det kan vekke en større interesse hos mannen i gata, nettopp fordi det er så enkelt og lett forståelig. Du kan mene hva du vil om Rocket League, men i motsetning til mye av det som skjer i andre e-sport-spill, så er konseptet "to lag som forsøker å få en ball i motstanderens mål" noe som de aller, aller fleste i verden har et forhold til fra før. Dermed vil steget til å følge med på e-sport bli mindre for allmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

 

Hva faen snakker du om? Har spilt lite rocket league selv, men er jo lett å skjønne at det er ett spill med høy skill ceiling, så hvorfor det ikke passer som en eSport i dine øyne vet ikke jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit at det er lettere å sette seg inn i men på verdensbasis er jo Dota 2 sinnsykt mye større en RL. På twitch nå feks er det 49 000 seere som ser dota 2 mens 1081 som ser på RL. Langrenn og RL er samme greia, kun Nordmenn som bryr seg.

 

 

Hvorfor lage Dota 2 liga når interessen blant nordmenn er mye større for Rocket League? Det er en norsk liga, hvem bryr seg om hvilket spill som er størst internasjonalt. Og den siste sammenligningen fungerer bare ikke..Norge er det klart største landet i langrenn, det samme kan ikke akkurat sies for RL.

Lenke til kommentar

Greit at det er lettere å sette seg inn i men på verdensbasis er jo Dota 2 sinnsykt mye større en RL. På twitch nå feks er det 49 000 seere som ser dota 2 mens 1081 som ser på RL. Langrenn og RL er samme greia, kun Nordmenn som bryr seg.

 

Kun nordmenn som bryr seg? Nei, men bør nordmenn bry seg om hva som er hipt og populært i utlandet for å bestemme hva vi skal ha på programmet? Det ville vært meningsløst. Her er det kun basert på hvor aktivt miljøet er i Norge og spesifikt på gamer.no. Dette er drevet frem av flere gode spillere som er med i turneringer og noen ildsjeler som har tatt seg bryet med å organisere turneringer uke etter uke i lang tid.

 

Heia Rocket League!

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv DotA 2 masse. Jeg synes det er synd at DotA 2 igjen ikke blir en del av Telenorligaen. Men jeg tar det ikke så tungt. Norge er omtrent like gode i E-Sport som de er i fotball. Det er noen få "stjerner", hvorav en brøkdel av de igjen, kan settes på samme nivå som de som aller beste i verden. Norge er vel det eneste landet i Europa som ikke har noen i proscenen til DotA. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så liten interesse for DotA. Pro scenen i CS er preget av en hel masse cheating anklager. Spillet er heller ikke hva det en gang var, og vi ser jo hvilket spill Valve virkelig satser på innen e-sport. League pro scenen er dominert av Sør-Korea. Man må utenfor pallplaseringene før man finner andre lag. I tillegg har de en meta som er fullstendig uendret (1 top, 1 mid, 1 jungle og 2 bot, samt maks 50-60% av hero poolen som blir picket) Det er det jeg mener er så positivt med DotA, pro scenen er ikke dominert av en region eller et land. I tillegg så har vel spillet den mest varierte metaen i sin sjanger, eller noe annet e-sport spill. I tillegg så må jeg bare pointe ut at DotA 2 har vel den sykeste produksjonen rundt arrangementene sine. DotA 2 har overlegent de største pengepremiene i Major turneringene sine. Noe jeg tror er grunn nok for LoL spillere til å bytte over til DotA 2. Blir litt sånn: "Hvorfor skal du kjøre Go-Kart, når du kan kjøre Formel 1?" Er i DotA 2 moneys og fame ligger. Sånn jeg har forstått det er det vel også bare Riot hostede turneringer som teller mot invite til World Championships. Slik er det ikke i DotA. Det vil si at i League så blir ikke-Riot hostede turneringer nedprioritert av spillerne. Dette er vel heller ikke bra. Noen må gjerne rette meg på dette, men hvis det er sant, så graver Riot sin egen grav i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hahahahaha må være første april ja.

Et bil-spill hvor man spiller fotball, det sier alt om Norsk "eSport", patetisk, patetisk, patetisk.

Joke league blir tatt like seriøst som en eSport som world of tanks, altså ikke i det hele tatt.

 

ææææææææ alt for mange unger som stemmer frem tulle-spill, neste er vell minecraft eSport.

Ikke riktig vel bevart du. Rocket League er ett spill som krever spillforståelse, kreativitet, lagspill og tekniske ferdigheter de færreste klarer å mestre. Har møtt folk med 2000 timer i RL som ikke er høyere enn mitt nivå på Shooting Star. 

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...