Gå til innhold

Den rimeligste strømløsningen/leverandøren


Countryman

Anbefalte innlegg

Rydder opp litt. Strøm neste.

 

Jeg mener å huske fra tidligere år at jeg har 6-7000kr i årlige strømutgifter.

Bruker Fjordkraft nå og mottok igår en melding om "fast trekk hver måned hele året" slik at man skal kunne ha faste utgifter på strømforbruket hele året.

 

Jeg ser da at de trekker 899kr pr. måned, og dette virker å være skyhøyt i forhold til mitt forbruk(!)..

Jeg antar at det er 4-5år siden siste jeg fulgte opp dette sist, og det kan hende strømprisene har steget såpass siden den gang. Er usikker.

 

Hvilken løsning benytter dere vedrørende strømleverandør slik at man ikke betaler mer enn det man burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk elskling.no

 

Og du vil ha spot-abonnement.

Tusen takk!

 

Tegnet den avtalen som kom opp som nummer 1 - den hadde ingen binding, hadde spot-abb og terningkast 6 fra andre brukere.

AGVA tror jeg det var.

 

Estimert sparing pr. mnd. er 500kr. Det er MYE sett i forhold til prosen jeg har betalt den siste tiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OBS! Har brukt AGVA endel, men de har et triks de bruker litt for ofte: de endrer prisen på avtalen din på nett, så hvis du ikke følger med kan dette bli dyrt.. 

De skifter ganske ofte etter min mening, men det er ikke noe problem hvis du følger med! Bare skift i takt med de så tjener du endel!
:)
Denne slår vel AGVA nå? 
Telinet Energi AS

Variabel Online Kampanje Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

OBS! Har brukt AGVA endel, men de har et triks de bruker litt for ofte: de endrer prisen på avtalen din på nett, så hvis du ikke følger med kan dette bli dyrt.. 

De skifter ganske ofte etter min mening, men det er ikke noe problem hvis du følger med! Bare skift i takt med de så tjener du endel!

:)

Denne slår vel AGVA nå? 

Telinet Energi AS

Variabel Online Kampanje

 

 

Takk for det! Notert :)

Lenke til kommentar

 

Agva er bare sleip. Et billig abbonnement ble veldig dyrt..

På hvilken måte?

De endte opp som "billigste" på nettsiden jeg ble henvist til.

Ikke troverdig?

 

Hadde Agva en stund selv, og som han over sier mikser dem med type abb og priser. De forandret abbonnementet mitt selv om ting var godkjent i nettbank. Hold deg unna er mitt råd.

Lenke til kommentar

Bruker selv agva på tre forskjellig eiendommer, og er bare lureri fra ende til annen. De skifter abonnementet ditt til ett dyrere alternativ uten å si i fra og man må ringe for å få de til å bytte tilbake. Så går det en liten stund og så er man tilbake igjen på et av de dyrere alternativene igjen.

Så anbefaler og styre unna de og heller gå for gudbrandsdal energi, litt dyrere men man slipper hvertfall styret med å kontinuerlig overvåke hvilket abonnment man har.

Lenke til kommentar

Usikkert, de gangene jeg har konfrontert de har de vist til vilkårene for de ulike produktene sine. På daværende tidspunkt var det at man ikke kunne ha den billigste avtalen lenger enn 12 måneder, og at hvis ikke e-faktura og avtalegiro var akseptert på hver avtale så ble du automatisk flyttet.

 

Det morsom her er selv om man har gjort som de sier og fulgt vilkårene til punkt og prikke så blir man likevel flyttet, og kundeservice leverer nøyaktig samme unnskyldning om at vilkår bla bla ikke er oppfylt. Deretter flytter de deg tilbake igjen på billig avtalen, en evig runddans mao.

 

Kan forøvrig lese litt forskjellig erfaringer med de her:

https://www.bytt.no/erfaringer/strom/agva-kraft/spotpris

Endret av WallStreet
Lenke til kommentar

Bruker selv agva på tre forskjellig eiendommer, og er bare lureri fra ende til annen. De skifter abonnementet ditt til ett dyrere alternativ uten å si i fra og man må ringe for å få de til å bytte tilbake. Så går det en liten stund og så er man tilbake igjen på et av de dyrere alternativene igjen.

Så anbefaler og styre unna de og heller gå for gudbrandsdal energi, litt dyrere men man slipper hvertfall styret med å kontinuerlig overvåke hvilket abonnment man har.

De skifter så vidt jeg har erfart IKKE ditt abonnement, men de skifter PRISENE annenhver uke. Så hvis du SELV følger med og skifter abonnement hver gang de 'justerer' prisene sine så får du selvsagt rimelig kraft. Men du må altså passe på hele tiden.. 

Jeg benyttet meg av de tidligere i år og har ikke blitt 'lurt' sånn som andre beskriver over her.  

Har ikke tro på at de kan endre avtalen din, men prisen kan de endre, og det gjør de også til gangs!

 

Når det gjelder å reklamere for Gudbrandsdal energi så er ikke disse akkurat noe å skryte av heller! Har vært trofast kunde der en årrekke, men når jeg skiftet leverandør så ble jeg terrorisert av innleide selgere som ALDRI gav seg. Jeg kan dokumentere en betydelig brevveksling med GE før det til slutt ble stille. Måtte riktignok true GE med å politianmelde selgerne deres for direkte løgn og juks, og hadde de fortsatt så hadde det blitt oppmøte i forliksrådet på de! Kjedelig at et selskap går så langt for å få tilbake kunder..

Lenke til kommentar

 

Bruker selv agva på tre forskjellig eiendommer, og er bare lureri fra ende til annen. De skifter abonnementet ditt til ett dyrere alternativ uten å si i fra og man må ringe for å få de til å bytte tilbake. Så går det en liten stund og så er man tilbake igjen på et av de dyrere alternativene igjen.

Så anbefaler og styre unna de og heller gå for gudbrandsdal energi, litt dyrere men man slipper hvertfall styret med å kontinuerlig overvåke hvilket abonnment man har.

De skifter så vidt jeg har erfart IKKE ditt abonnement

 

Når det gjelder å reklamere for Gudbrandsdal energi så er ikke disse akkurat noe å skryte av heller! Har vært trofast kunde der en årrekke, men når jeg skiftet leverandør så ble jeg terrorisert av innleide selgere som ALDRI gav seg. Jeg kan dokumentere en betydelig brevveksling med GE før det til slutt ble stille. Måtte riktignok true GE med å politianmelde selgerne deres for direkte løgn og juks, og hadde de fortsatt så hadde det blitt oppmøte i forliksrådet på de! Kjedelig at et selskap går så langt for å få tilbake kunder..

 

Feil, det har de gjort flere ganger med meg. Lett å se når produktet du egentlig bestilte på en enhet, har byttet navn til noe annet. Ser du på linken jeg delte tidligere ser du også at det er tilfelle med flere.

 

Når det gjelder påstanden din om at jeg reklamerer for Gudbrandsdal Energi er det også feil. Det var heller et vennligsinnet tips, og ikke noe mer.

 

Melder meg herved ut av denne tråden her, så håper jeg du finner det som passer deg best Countryman :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder påstanden din om at jeg reklamerer for Gudbrandsdal Energi er det også feil. Det var heller et vennligsinnet tips, og ikke noe mer.

 

 

Melder meg herved ut av denne tråden her, så håper jeg du finner det som passer deg best Countryman :)

 

 

Har satt stor pris på alle dine innlegg Mr. Wallstreet.

 

Har ingenting imot kritiske øyne ovenfor tilbydere av strøm. Ei heller har jeg noe imot tips som går på gode erfaringer av andre.

Det som er flott er at jeg nå er klar over hva som kan skje - og det går en liten jevel i meg å følge dette opp nå.

 

Agva er valgt. De var billigst.

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...