Gå til innhold

Forbud for kjønnslemlesting av barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er religionsfrihet en menneskerettighet som er viktigere/står sterkere enn retten til å ikke få kroppen ufrivillig lemlestet?

 

Hvordan forsvares dette vanligvis i Stortinget?

 

 

På Stortinget er det kun Frp som utviser dobbelmoral i slike saker. De stemte JA til religiøs rituell omskjæring på gutter, mens de i andre sammenhenger tar til orde for å forby hijab fordi "foreldre ikke skal tvinge sin religion på barna"

 

Hvorfor dette hykleri fra Frp? Fordi det bor jøder i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Problemet er vel at det blir gjort uansett, og da er tross alt bedre å gjøre det på en klinikk eller enn på bakrommet...

Så fordi noen misshandler barna sine uansett så er det bedre at det skjer under medisinsk overvåking?

 

Her tar du feil og du vet det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvor mange dødsfall er var det i norge før de tok på seg rollen?

Tenker da både på de som ble omskjært i norge og norske i utlandet.

Hvorfor er du ivrig tilhenger av barnemishandling og irreversible overgrep mot barn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

På grunnlaget "det er religion, da tillater vi ting som ikke hadde vært tillat ellers", håper slikt tar slutt etterhvert.

 

AtW

 

Enkelte på Stortinget har større problem med burkini og hijab enn med omskjæring. Med det paradokset i mente, er det nok liten sjanse for at omskjæring blir forbudt.

Derfor er det så viktig å kjempe knallhardt for forsvarsløse guttebarn sine rettigheter.

Lenke til kommentar

 

Hvor mange dødsfall er var det i norge før de tok på seg rollen?

Tenker da både på de som ble omskjært i norge og norske i utlandet.

Hvorfor er du ivrig tilhenger av barnemishandling og irreversible overgrep mot barn?

 

Prøv å kom med noe seriøst i stedet.

 

Jeg kan jo spørre deg hvorfor du er så ivrig tilhenger av at ukyndige skal skjære opp og operere barn hjemme i stedet for å ta de med på sykehus.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Hvilke andre partier er for, og hvilke er imot?

Eneste partiet jeg vet om som har vedtatt å forby disse overgrepene er Piratpartiet.

 

Hvordan kan politikerne i de øvrige partiene går rundt på gaten med god samvittighet når de vet at de støtter kjønnslemlestelse av forsvarsløse guttebabyer, hvor det eneste forsvaret er religionsfrihet?

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke andre partier er for, og hvilke er imot?

Eneste partiet jeg vet om som har vedtatt å forby disse overgrepene er Piratpartiet.

 

Hvordan kan politikerne i de øvrige partiene går rundt på gaten med god samvittighet når de vet at de støtter kjønnslemlestelse av forsvarsløse guttebabyer, hvor det eneste forsvaret er religionsfrihet?

 

 

Ikke minst siden dette ikke er religionsfrihet, men religionstvang for de som blir lemlestet i religionens navn uten å ha mulighet til å si nei eller velge selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Hvor mange dødsfall er var det i norge før de tok på seg rollen?

Tenker da både på de som ble omskjært i norge og norske i utlandet.

Hvorfor er du ivrig tilhenger av barnemishandling og irreversible overgrep mot barn?
Prøv å kom med noe seriøst i stedet.

 

Jeg kan jo spørre deg hvorfor du er så ivrig tilhenger av at ukyndige skal skjære opp og operere barn hjemme i stedet for å ta de med på sykehus.

Jeg er motstander av denne praksisen uansett hvem som utførrr den og vil gjøre disse overgrepene straffbare. Du derimot forsvarer grove overgrep mot forsvarsløse barn så lenge overgrepene begås av helsepersonell. Du er velkommen til å skifte mening og å stille deg på de forsvarsløse barna sin side.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Hvilke andre partier er for, og hvilke er imot?

Eneste partiet jeg vet om som har vedtatt å forby disse overgrepene er Piratpartiet.

Hvordan kan politikerne i de øvrige partiene går rundt på gaten med god samvittighet når de vet at de støtter kjønnslemlestelse av forsvarsløse guttebabyer, hvor det eneste forsvaret er religionsfrihet?

Aner ikke. Det er komplett uforståelig for meg. Jeg vil tro at jøde-lobbyen er særdeles viktig her. Jødene og muslimene hånd i hånd for å forsvare barnemishandling.

Lenke til kommentar

Aner ikke. Det er komplett uforståelig for meg. Jeg vil tro at jøde-lobbyen er særdeles viktig her. Jødene og muslimene hånd i hånd for å forsvare barnemishandling.

Det er ett... ikke veldig morsomt paradoks, at det er helt lovlig å suge på penisen til babyer, i dette landet.

 

Du må bare lemleste den først, og suge ut blodet mens du holder på.

 

Og så må det hele være "hellig", og så må du ha rare klær på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er motstander av denne praksisen uansett hvem som utførrr den og vil gjøre disse overgrepene straffbare. Du derimot forsvarer grove overgrep mot forsvarsløse barn så lenge overgrepene begås av helsepersonell. Du er velkommen til å skifte mening og å stille deg på de forsvarsløse barna sin side.

I motsettning til deg syntes jeg det er best at kirurgi utføres på sykehus og ikke hjemme.

For utført blir det uansett, selv om det er ulovlig, desverre.

 

Hva er best for barna, å bli kutta opp med kjøkkenkniv hjemme eller av en doktor på sykehuset?

Du syntes åpenbart det første er til barnas beste.

 

Det beste hadde vært at det verken skjedde hjemme eller sykehus, men det er urealistisk.

Å ta det på sykehus er det nest beste alternativet, dårligere enn å ikke gjøre det, bedre enn å gjøre det hjemme.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

I motsettning til deg syntes jeg det er best at kirurgi utføres på sykehus og ikke hjemme.

For utført blir det uansett, selv om det er ulovlig, desverre.

 

Hva er best for barna, å bli kutta opp med kjøkkenkniv hjemme eller av en doktor på sykehuset?

Så et TV-program for noen år siden, hvor ei bestemor uti landsbygda i Kambodia mente det at barnebarna hennes kom jo til å pule uansett, så hvorfor ikke ta seg betalt for det?

De var vel litt rundt ni-ti, og programmet handlet om sex-trafikk og mindreårige i fattige land.

 

Og en del pedofile har nok mye samme tanken - "jeg betaler i det minste barna, så da bidrar jeg jo til at de får det bedre".

 

Har ikke så mye poeng med det selv, men kanskje du finner noe poeng i det.

Lenke til kommentar

Stråmannargumentasjon.

Identifisér stråmannen, eller la være å slenge rundt deg med logical fallacies som ikke passer.

 

https://yourlogicalfallacyis.com/strawman

strawman

You misrepresented someone's argument to make it easier to attack.

Min replikk var en etisk ekvivalent. Ikke en misrepresentering.

Endret av Ola mellom 3 og 40 tegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...