Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp av dere til forslag kontrakt.


Smultring77

Anbefalte innlegg

Som tråd nummer to på kort tid søker jeg om hjelp til å lage et kontraktsforslag til min nåværende sjef. Grunnen til at jeg trenger hjelp er at det er en smule mer komplisert enn i et vanlig ansettelsesforhold.

 

her skal forslag til lønn inn.

forslag til en form for bonus må inn. Enten på grunnlag av økt omsetning, eller bedre resultater på svinn.

videre en slags forslag om førsterett til å overta / kjøpe / kjøpe seg inn.

 

Historien er litt lang, og mer detaljert, men det passer bedre i andre rekke.

 

Er det noen av dere som kan hjelpe med å sette opp et slikt forslag?

 

Jeg tenker og tror at dette kanskje går inn i jobben til noen av dere som sitter å hjelper på denne delen av forumet. Så hvis jeg tråkker på noen tær beklager jeg det. jeg er selvfølgelig villig til å betale litt for dette, hvis det er lov å si.

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyrste som slår meg er vell at dette burde være to uavhengige avtalar?

Ein arbeidsavtale som omhandler lønn og ansettelsesforhold, og ein avtale som omhandler vilkåra for å ta over virksomheita.

 

Det eine treng ikkje å utelukke det andre. Det kan oppstå situasjonar slik som at din arbeidsgiver ikkje lenger vil ha deg ansatt i virksomheita lenger, men du fortsatt har interesse av å ta over når arbeidsgiveren forlater plassen seinare.

Lenke til kommentar

Dette er forhold som ligger ut over det du kan forvente av bistand til her. Vi er en del som jobber innenfor "bransjen", men for det første er det et spørsmål om "du får det du betaler for" - er lønna di så lite viktig at du vil bygge lønnsvilkårene dine på råd du har fått gratis; for det andre er det et faktum at du ikke vet noe som helst om bakgrunnen til de som svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er forhold som ligger ut over det du kan forvente av bistand til her. Vi er en del som jobber innenfor "bransjen", men for det første er det et spørsmål om "du får det du betaler for" - er lønna di så lite viktig at du vil bygge lønnsvilkårene dine på råd du har fått gratis; for det andre er det et faktum at du ikke vet noe som helst om bakgrunnen til de som svarer.

 

takk for svar krikkert.  Hvis jeg vil betale for et slikt oppdrag, hva må jeg forvente å betale? jeg aner jo ikke om vi snakker 2000kr eller 20 000 kroner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...