Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wi-Fi - enheter krasjer med hverandre på soverom?


Anbefalte innlegg

Maskinvare i bruk:

Apple tv 4

iPhone 7 Plus

Macbook pro 13 (early 2013)

ASUS AC66U

Alt oppdatert til siste operativsystemer/firmware.

 

Problem:

Når jeg kommer på soverommet, har iPhone mistet nettilgang via wifi. Router er tilkoblet, men får ikke internett.

Midlertidig løsning er å slå av og på wifi på telefon.

Mac og ATV4 står alltid på i standby, men er jo da på nett.

 

Hva kan gjøre at dette skjer med iPhone? Virker jo fint i stua før jeg går på soverommet?

 

Har sjekket at de ikke krasjer på ip-adresse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt opp mobilen som ruter? Sjekk så fall kanalene ikke overlapper med routeren ellers får du ikke nett.

Hei, og takk for svar. 

Delt internett er slått av, men Mac'en finner telefonen som router og kan koble til mobilens nett uten at "delt internett" står på. Har mistenkt dette, og prøvde å teste litt rundt det i går. Hva gjør jeg for at Mac ikke skal finne dette uansett?

 

Edit: Ser nå at det står følgende under "Delt internett": Andre enheter som er logget på samme iCloud konto, kan bruke Delt internett uten å slå det på manuelt.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Får andre enheter problemer med dekningen på soverommet?

Takk for svar. Det har hendt at ATV4 mister tilgang til router, og da må den restartes. Men i det siste så har det bare vært problemer med at iPhone mister nettilgang (ikke router-tilgang, men kun internett som sagt)

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Hei. Du tror at problemen er inne internet tillgang, men problemer liger på avstanden fra wifi ruteren til soveromet. Din iphone har ikke nok wifi power signal å transmitere. Også det er mulig at du har din ruter overoppheter, eller hvis ruteren står inne noe, f.eks, tv-stand, under tv stand, på toppen eller under andre device som blueray spiller. Prøve og slå av 5minuter, men bytte location for å bli borte av mange strøm kabeler og devices, men to har bra luft.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Sliter fremdeles med dette.
Er bare en vegg mellom soverom og stue (55kvm leil.), så rekkevidde har ingenting med saken å gjøre.
Går fra stue, der jeg har wifi og internett tilgang på mobil, så inn på soverom der Apple TV4 og Macbook står i standby og mobilen mister internett (ikke kontakt med router, bare internett-tilgang). Slår av og på wifi på telefon, så har den 200mb/s ned og opp på Speedtest.
Hva i alle dager kan gjøre dette? Må jo være noe med en "krasj" mot ATV4 og/eller Mac???

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...