Gå til innhold

Gode AIO? Bygge ny PC med tidligere hardware.


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

 

Tenker å bygge en ny maskin for gaming. Planen er å ribbe min gamle pc for deler og bygge den om til en server, og bygge en ny en som skal være til gaming.  

 

Det som er spørsmålet er hvilken radiator jeg bør kjøpe meg? En kompis av meg anbefaler at jeg kjøper meg en Corsair Hydro Series H110i CPU Kjøler. Er dette en god radiator, eller finnes det en bedre for en billigere penge/litt mer? 

 

Takk for innspill. Her er forøvrig det jeg planer å kjøpe inn nå: 

 

KH52bbz.jpg

 

*Planen er forøvrig å ha viftene i front i kabinettet, noe som ikke kommer til å skje med denne radiatoren, er det noen andre som kanskje kan det? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Har du eventuelt en god AIO som er god og er billigere? 

 

Planen min er følgende: bygge ny pc med mitt skjermkort som ennå aktuell; 980ti. Samt min PSU. Alt annet skal forandres slik at jeg kan beholde denne pcen som en server. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil tro de ikke er stor forskjell mellom ytelsen på 2 forskjellige 280mm AiO-er. Jeg ville personlig gått for den du har satt opp, hvis det var jeg som skulle hatt ny AiO og jeg hadde hatt plass til den. Liker Corsair, og har hatt god erfaring med både produkter og kundeservice der.

Ok. Ser dog at komplett hat fjernet den fra sortimanget sitt.

Lenke til kommentar

Jeg har den kjøleren og synes den kjøler bra, men eneste problemet er programvaren som følger med ikke fungerer som den skal. De har heller ikke kommet med noe driveroppdateringer siden 10/8/2015. Der tallene skal vises i GUI'en står det bare 0. Har klart å "fikse" det før, men har ikke fungert optimalt.

Lenke til kommentar

FD sier kun 240 i front (med alle HDD brankettene fjernet) og tynn 240/280 i topp (68mm max) på kassa di. Siden de fleste AIO har tynne radiatorer burde dette gå fint.

 

Jeg liker ikke Corsair AIO. Bråkete dritt, og Corsair Link er søppel. Dette er min mening, etter erfaring, og ingen fasit.

 

Beste kjøling VS støy i denne prisklassen er vel NZXT Kraken X61? Cam Software er noe bedre enn Corsair Link også.

Hvis ~1000 lappen er det du har så går mine stemme til X61.

 

Et alternativ er ID-Cooling Frostflow 240L - men får ikke tak i denne i norge (?).

Dette er god ytelse ift pris, og relativt stille. Nyere også. Men baserer seg på HK for justering.

 

Hvis du måler litt (front) så kan du kanskje presse inn denne også?

Arctic Cooling .. De kan sakene sine :thumbup:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg vil tro de ikke er stor forskjell mellom ytelsen på 2 forskjellige 280mm AiO-er.

 

Jeg vil tro at det er et dumt utsagn.

 

Corsair H110i er bra den, men regn med en 500-lapp til andre vifter hvis du ikke vil rive av deg håret fordi du ikke hører lyden du har lyst til å høre.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Awesome, takk for svarene fra deg, veldig konstruktive og absolutt noe jeg skal se på. 

 

Planen min er forøvrig å muligens ha viftene i front, finnes det noen slik AIO'er som har lange nok kjølekabler (eller hva det heter) for front, vet du om det? 

 

Lurer litt på dog om jeg skal sette opp mitt eget vannkjøllinesystem, men vet det fort blir veeldig dyrt. 

Lenke til kommentar

Du kan skjøte kablene til viftene. Bare sjekk om det er 3p eller 4p vifter og finn forlenger og/eller splittere. Techbay f.eks har en del slik. Ebay også ..

 

"Custom" vannkjøling blir fort noen lapper ja. Men du får ei bedre pumpe iallfall og kan tilpasse mer.

 

Husk at front bare tar 240 rad. Les litt på nett hvor stor/lang så du ikke bommer der. De er litt forskjellig i lengde

Lenke til kommentar

Slipper å lodde ja.

Eksempel på 60 cm forlenger, 4 pins pwm

https://www.techbay.no/product.html/forlenger-4-pins-pwm-vifte-kabelstrompe-60cm-sort?category_id=55

 

Eksempel på 30 cm forgrening, 3 pins til 2x 3 pins

https://www.techbay.no/product.html/forgrener-3-pins-vifte-til-2x3-pins-vifte-kabelstrompe-30-cm-sort-2?category_id=54

 

Finnes masse slikt. Bare sjekk hva du trenger og åssen farge du vil ha ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Slipper å lodde ja.

Eksempel på 60 cm forlenger, 4 pins pwm

https://www.techbay.no/product.html/forlenger-4-pins-pwm-vifte-kabelstrompe-60cm-sort?category_id=55

 

Eksempel på 30 cm forgrening, 3 pins til 2x 3 pins

https://www.techbay.no/product.html/forgrener-3-pins-vifte-til-2x3-pins-vifte-kabelstrompe-30-cm-sort-2?category_id=54

 

Finnes masse slikt. Bare sjekk hva du trenger og åssen farge du vil ha

 

Um, de kablene samsvarer ikke helt med det jeg tenker på. Du vet jeg mener disse kablene hvor kjølevesken flyter fram og tilbake sant? Det er de kablene som må være lange nok til å nå front i kabinettet. 

 

Kan i grunnen bare flippe av den standard fronten som kommer med R2, slik at jeg får det slik jeg ønsker, dog tror jeg det blir mindre isolasjon på den måten. 

 

Er det forøvrig noen fordel/ulempe ved å ha viftene i top framfor å ha dem i front? Tenker det vil gi mye bedre flyt av luften dersom de står i front, eller tar jeg feil? Er litt dårlig på dette med airflow. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du tenker på slangen. Ja som jeg skrev må du passe på at denne er lang nok. Mål i kassa di da, og sjekk specs til aio.

 

Du kan ikke skjøte denne på de billige settene. Ikke uten å bryte garanti og masse styr ..

 

Plassering av denne betyr ikke mye. Sett den i front du hvis du vil. Hipp som happ. Bare spe på med eksos vifter i topp slik at du får varmen ut også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du tenker på slangen. Ja som jeg skrev må du passe på at denne er lang nok. Mål i kassa di da, og sjekk specs til aio.

 

Du kan ikke skjøte denne på de billige settene. Ikke uten å bryte garanti og masse styr ..

 

Plassering av denne betyr ikke mye. Sett den i front du hvis du vil. Hipp som happ. Bare spe på med eksos vifter i topp slik at du får varmen ut også.

 

Den er grei. Mye info å få av deg man, takk skal du ha så langt. 

 

Har dog ikke gått til innkjøp av hardware helt ennå, da jeg planlegger å vente til Kaby lake kommer ut, så skal jeg nok finne meg en i7 som gir litt mer futt enn det som alt er på markedet.   :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Både ja og nei. Ja fordi jeg vil ha mer arbeidsplass når jeg skal vedlikeholde kassen, nei fordi det bare er å overdrive, men vil i utgangspunktet ha et bigtower nå som jeg skal oppgradere litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...