Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starter motoren spinner uten å få tak i motor. +lekker rødt


Anbefalte innlegg

Bil;Mercedes bens C180 2000 modell sexy edition

 

Seinest I går hadde eg bilen i gang. (bilen har stått i ro lenge og har blitt startet på tomgang i ny og ne)

 

Og i dag når eg endelig hadde fått strøm i den etter elektrisk problem (urelevant for dette tror eg), så når eg skal starte bilen mister starteren grepet på motoren og bare spinner. Dette er en automat bil så starteren går av seg selv etter du har vridd om nøkkelen helt til bilen starter,så starteren fortsatte å spinne til eg stoppet den. Eg lot den ikke spinne lenge altså.

 

Så slår eg av, ut og inn med nøkkelen, å prøver igjen. Vrir til tenningen kommer på, hører at bensinpumpen pumper opp trykk, så starter eg. Og samme skjer igjen. Starteren går, uten grep på motor. Sjekker under bilen fordi det hørtes ikke så veldig bra ut. Og der lekker det noe rødt, nesten blod aktig væske ned på gulvet. Det er ikke kjøle væske fordi den er av den blå typen.

 

Noen tips til dette hadde vært suverent før eg jekker den opp imorgen for å se hvor det lekker, så kan eg heller oppdatere då.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blodaktig rød høres ut som olje til din automat. Den er knallrød. 
Høres ut som en rar sammenheng at det lekker girolje og starten ikke slår inn. 
 

Hvis starteren bare står å spinner så er den defekt. Det er en magnet som skal slå den inn mot svinghjulet og hvis ikke den fungerer står den bare å spinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er noe skade i området på startkransen/starteren så er det ikke umulig at det har tatt med seg converteren eller noe annet som har sammenheng med automatolja. Den olja lukter forresten ganske dritt sammenlignet med eksemplevis motorolje, veldig spesifikk lukt.

 

@Svinks:

 

 

 

you-the-joke-missed-you-flew-flies-over-

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Såg ut som det var en vanlig lekkasje igjennom pakningen i bunnfatet på girkassen. Det merkelige var at lekkasjen ble ikke utløst før dette skjedde med start motoren . Og No har starter motoren gått i fra å spinne uten grep på motoren til å ikke rikke på seg i det hele tatt når eg vrir om nøkkelen. Så regner med den må byttes. Satt godt innimellom motoren gjorde det og ?

Lenke til kommentar

Blodaktig rød høres ut som olje til din automat. Den er knallrød.

Høres ut som en rar sammenheng at det lekker girolje og starten ikke slår inn.

 

Hvis starteren bare står å spinner så er den defekt. Det er en magnet som skal slå den inn mot svinghjulet og hvis ikke den fungerer står den bare å spinner.

Såg ut som det var en vanlig lekkasje igjennom pakningen i bunnfatet på girkassen. Det merkelige var at lekkasjen ble ikke utløst før dette skjedde med start motoren . Og No har starter motoren gått i fra å spinne uten grep på motoren til å ikke rikke på seg i det hele tatt når eg vrir om nøkkelen. Så regner med den må byttes. Satt godt innimellom motoren gjorde det og ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...