Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jaha ja. Og nøyaktig hvor er det snakk om småbarn i dette klippet? Og hvor gjør grensekontrollørene narr av dem? Hvor gjør de narr av noen som helst? Hele utsagnet ditt var dratt ut av ræva, som jeg mistenkte.

Du har ikke nevnt småbarn før nå. Videre var ikke ditt originale innlegg klart på at det var grensekontrolløren du anser som monster og IKKE Trump.

 

Om så, ser det ut som innlegget ditt var off-topic i en tråd om Trump.

 

Selv anser alle andre statsledere som driver slik inhuman voldsutøvelse mot barn som monstre ... og det inkluderer både Trump og Erna samt mange fler.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

  Du har ikke nevnt småbarn før nå. Videre var ikke ditt originale innlegg klart på at det var grensekontrolløren du anser som monster og IKKE Trump.

 

Om så, ser det ut som innlegget ditt var off-topic i en tråd om Trump.

Er det norsken som er problematisk for deg? Nøyaktig hva med utsagnet mitt er det du har problemer med å forstå?

Og hvem er det som gråter på lydopptakene? Er det voksne barn? Voksne barn hvis eneste ord de kan er "Mamma"!!  "Pappa"!!, som de skriker ut i desperasjon?

Er det på denne måten du "bidrar" i tråden med det som er definisjonen av "fakta & fornuft" i ditt hode?

 

Fy faen for noen monstre: Grensekontroll agenter som gjør narr av små desperate barn som gråter og som vil tilbake til foreldrene sine

 

Lenke til kommentar

 

Er det norsken som er problematisk for deg? Nøyaktig hva med utsagnet mitt er det du har problemer med å forstå?

Og hvem er det som gråter på lydopptakene? Er det voksne barn? Voksne barn hvis eneste ord de kan er "Mamma"!!  "Pappa"!!, som de skriker ut i desperasjon?

Er det på denne måten du "bidrar" i tråden med det som er definisjonen av "fakta & fornuft" i ditt hode?

Nei men for deg ser det ut til å være problematisk

 

Små barn ≠ småbarn

 

 

Var ditt innlegg off-topic, eller var ett av monstrene dine Trump?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 Nei men for deg ser det ut til å være problematisk

 

Små barn ≠ småbarn

 

 

Var ditt innlegg off-topic, eller var ett av monstrene dine Trump?

Hørtes barna i lydopptaket ut som voksne barn i ditt hode? Hvorfor blander du Norge inn i dette? Er det offtopic å snakke om direkte hendelser som følge av policier under Donald? Er "argumentet" ditt nå redusert til at "Små barn ≠ småbarn"

Og igjen: Er det på denne måten du "bidrar" i tråden med det som er definisjonen av "fakta & fornuft" i ditt hode?

Lenke til kommentar

Hørtes barna i lydopptaket ut som voksne barn i ditt hode?

"Voksne barn" høres ut som en selvmotsigelse

https://www.merriam-webster.com/dictionary/oxymoron

 

Hvorfor blander du Norge inn i dette?

Fordi jeg prøver å finne ut om det er handlingene i seg selv som du finner forkastelige ... eller om det kun er Trump du finner forkastelig.

 

 

 

Er det offtopic å snakke om direkte hendelser som følge av policier under Donald?

Hvordan følger disse hendelsene av policies som Trump har innført? Svar gjerne med bevisførsel.

 

 

 

 

Er "argumentet" ditt nå redusert til at "Små barn ≠ småbarn"

Jeg har ikke fremsatt noe argument, det er ikke nødvendig for å påpeke dine selvmotsigelser.

 

 

 

Og igjen: Er det på denne måten du "bidrar" i tråden med det som er definisjonen av "fakta & fornuft" i ditt hode?

Vel, det å påpeke selvmotsigelser kan faktisk bidra til at "fakta & fornuft" seirer om vedkommende slutter med slikt. ;) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Ikke for å blande meg oppi andres forsøk på å avspore tråden, men bevismaterialet for hva som førte til dagens familieseparasjons PR-krise for Trump-administrasjonen er rimelig lett tilgjengelig.

 

Policyen ble annonsert av justisminister Jeff Sessions 6. april i år, samme dag denne ordren gikk fra DoJ til føderale myndigheter langs grensen i sør: https://www.justice.gov/opa/press-release/file/1049751/download?utm_medium=email&utm_source=govdelivery

Dette er en faksimile av det offisielle dokumentet som startet praksisen, publisert på DoJ's nettsted.

 

Men Sessions fant ikke på dette av seg selv. Ordren kom fra WH, og har en forhistorie som strekker seg tilbake til bla. et forslag fra daværende DHS-sjef John Kelly (nå stabssjef i WH), kun to måneder etter Trumps innsettelse, men som ble forkastet den gangen pga. omfattende motstand og varslede reaksjoner. Siden den gangen har Stephen Miller og andre i den såkalte Bannon-fløyen i WH holdt den lunken ved å implementere deler av dette på en mer gradvis måte via justeringer i praksis hos DHS og DoJ, og håpet å overbevise Trump til å innføre den fulle policyen på et senere tidspunkt, og det skjedde 6. april med Sessions' memo til grensemyndighetene.

Mer om det bla. her: https://www.newyorker.com/news/news-desk/how-the-trump-administration-got-comfortable-separating-immigrant-kids-from-their-parents

 

Som policy med påstått avskrekkende effekt mot ulovlig innvandring har den mislykkes, da innføringen av policyen fra 6. april har ført til nedgang i ankomster ved grensestasjoner, og økning i kryssing utenom grensestasjoner, et motsatt resultat av hva man håpet å oppnå. I tillegg har de umiddelbare konsekvensene av policyen vekket "public outrage" i et omfang som kan ha overrasket Trump-administrasjonen, omtrent slik de første utgavene av Trumps "travel ban" gjorde.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke for å blande meg oppi andres forsøk på å avspore tråden, men bevismaterialet for hva som førte til dagens familieseparasjons PR-krise for Trump-administrasjonen er rimelig lett tilgjengelig.

Problemet til Vice var ikke familieseparasjonen, men at grensekontrollagenetene gjør narr av barn.

 

Fy faen for noen monstre: Grensekontroll agenter som gjør narr av små desperate barn som gråter og som vil tilbake til foreldrene sine:

Ser gjerne på hvordan du skal føre det tilbake til Trump.

Lenke til kommentar

"Voksne barn" høres ut som en selvmotsigelse

Hva vil du kalle 15/16/17 åringen som du linket til når du forsøkte deg med den vanlige mentale kortslutningen din og begynte å blande inn Norge? Voksent barn/tenåring? Det er null små eller småbarn i ditt såkalte "bevis" i motsetning til lydopptaket. Mange av dem kan ikke si annet enn mamma og pappa. Hvor gamle tror du de er?

 

Fordi jeg prøver å finne ut om det er handlingene i seg selv som du finner forkastelige ... eller om det kun er Trump du finner forkastelig.

Begge deler er forkastelige. Det er ingen lov i USA som sier at man skal eller må skille småbarn fra foreldrene sine. Å gjøre narr av disse desperate småbarna er alltid forkastelig.

 

Hvordan følger disse hendelsene av policies som Trump har innført? Svar gjerne med bevisførsel.

Jeg gjentar: Det er ingen lov i USA som sier at man skal eller må skille småbarn fra foreldrene sine, men med Donald sin nye nulltoleransepolitikk gjøres det ingen unntak for folk med små barn (eller småbarn), slik at de dermed blir skilt fra foreldrene sine når foreldrene fengsles.

 

Jeg har ikke fremsatt noe argument, det er ikke nødvendig for å påpeke dine selvmotsigelser.

 

Vel, det å påpeke selvmotsigelser kan faktisk bidra til at "fakta & fornuft" seirer om vedkommende slutter med slikt. ;)

Jeg tror oppførselen din taler for seg selv, og jeg har igjen demonstrert hvor lite du faktisk bidrar med. Mentale kortslutninger er stort sett det eneste. Greit å huske på neste gang du forsøker å påstå at andre ikke bidrar. :)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hva vil du kalle 15/16/17 åringen som du linket til når du forsøkte deg med den vanlige mentale kortslutningen din og begynte å blande inn Norge? Voksent barn/tenåring? Det er null små eller småbarn i ditt såkalte "bevis" i motsetning til lydopptaket. Mange av dem kan ikke si annet enn mamma og pappa. Hvor gamle tror du de er?

Tja, du s[ da ut til å si at barn i Norge ikke blir blir behandlet på en måte som får dem til å bryte sammen og gråte.

 

Begge deler er forkastelige. Det er ingen lov i USA som sier at man skal eller må skille småbarn fra foreldrene sine. Å gjøre narr av disse desperate småbarna er alltid forkastelig.

Vi er nok enige om at det er forkastelig, men om det ikke er noen lov omkring dette så kan du vel neppe belaste Trump, og om der er en lov så kan vi vel takke demokratiet?

 

 

Jeg gjentar: Det er ingen lov i USA som sier at man skal eller må skille småbarn fra foreldrene sine, men med Donald sin nye nulltoleransepolitikk gjøres det ingen unntak for folk med små barn (eller småbarn), slik at de dermed blir skilt fra foreldrene sine når foreldrene fengsles.

Nja, nå fungerer vel lovverket omkring det offentlig slik at det spesifiserer hva staten har lov til å gjøre ... lurer på hvem som vedtok loven som tillot dette ... Obama kanskje?

 

Jeg tror oppførselen din taler for seg selv, og jeg har igjen demonstrert hvor lite du faktisk bidrar med. Mentale kortslutninger er stort sett det eneste. Greit å huske på neste gang du forsøker å påstå at andre ikke bidrar. :)

Ikke bli så sur fordi du blir tatt i selvmotsigelser da. ;)
Lenke til kommentar

Tja, du s[ da ut til å si at barn i Norge ikke blir blir behandlet på en måte som får dem til å bryte sammen og gråte.

 

Vi er nok enige om at det er forkastelig, men om det ikke er noen lov omkring dette så kan du vel neppe belaste Trump, og om der er en lov så kan vi vel takke demokratiet?

 

 

Nja, nå fungerer vel lovverket omkring det offentlig slik at det spesifiserer hva staten har lov til å gjøre ... lurer på hvem som vedtok loven som tillot dette ... Obama kanskje?

Når Donald & Co har innført policy om ikke å gjøre unntak for foreldre med småbarn , så er det i høyeste grad Donald & Co som er ansvarlig for det. Han kan uten videre også fjerne denne inhumane policien sin igjen.

 

Ikke bli så sur fordi du blir tatt i selvmotsigelser da. ;)

Blir neppe særlig sur over å bli "tatt" i det som du selv har definert som "selvmotsigelse" ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært spennende og se om de hadde klart å gulpe sammen et lovverk som innførte streng våpenkontroll over hele landet, og samtidig fått ned antall drap over tid.

 

Det de bruker nå er klipp-og-lim fra flere lover som man nå ser resultatet av.

Da måtte de også bygd mur mot Mexico, for å hindre at våpen ble bragt inn derfra? Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...