Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke hennes politikk som spilte den største rollen det var hennes personlige egenskaper og faktumet at hun ikke representerte noe nytt

 

Amerikanere hater ikke dagens politiske ideologier så mye som politikerne selv, som de ser på som uærlige, late,arrogante, osv

 

Det vil si- Clintons politikk representerte noe rundt et flertall men hun representerte også alt som mange mener er galt med politikerne selv og den politiske prosessen.

 

Hadde noen "outsider" funnet seg fram med lignende politikk og tiltrekkende personligheter, ville Trump blitt slaktet.

 

Det sier amerikanerne rundt meg, for what it is worth.

Stemmer. Men denne politiske klikken representerer jo akkurat det jeg snakker om. Jeg tror det hele er sterkt imot det Amerikanske folks vilje. F.eks dette med undertrykkelse av borgerrettigheter, ødeleggelse av grunnloven, myndigheter og bedrifter nesten som en enhet.

 

Hva er det folk vil egentlig? Har USA fått nok av post-911 verden nå? Søker de tilbake til røttene?

 

Hva står en politiker som Clinton for? Løgn, propaganda, valgmanipulasjon, kynisme, po(e)lite(buro), MSM, krig, evig fokus på frykt og terrorisme, identisk agenda osv? Noe annet jeg har glemt?

 

Så feige som folk er i Europa hvor vi er styrt av landssvikere og usle mennesker, og kun tør å gjøre ting når USA gjør de, så får jeg virkelig håpe at USA sin befolkningen gjennomfører en demokratisk revolusjon i landet snarest mulig. Vi tør jo faen ingen ting her før USA gjør det.

Lenke til kommentar

Trump har gitt et interview til New York Times onsdag, og hadde en hel del på hjertet.
 
In Interview, Trump Expresses Anger at Sessions and Comey, and Warns Mueller 
https://www.nytimes.com/2017/07/19/us/politics/trump-interview-sessions-russia.html

 

I interviewet kommer han med krass kritikk til Sessions, Comey, Mueller og flere andre, innbyggerne i Baltimore ++, hinter om en konspirasjon mot seg, og forteller hva han ikke vil Mueller skal undersøke som del av etterforskningen.

 

Han prøver også å overbevise journalisten om at han ikke er under etterforskning, til tross for at halve administrasjonen og han selv har hyret advokater for å håndtere forholdet mellom administrasjonen og de som jobber der, og etterforskerne, og spørsmål som kommer fra alle kanter. Enkelte av disse advokatene har også hyret inn advokater som mellomledd mellom seg selv og etterforskerne. Men Trump sier altså i opptaket at han ikke er under etterforskning.

 

I tillegg forteller han om den timelange ekstra samtalen med Putin som ikke ble kjent før i går. Denne har hittil vært beskrevet som bare normal sosial prat under en sosial middag. Trump forteller nå at han snakket med Putin om adopsjon av russiske barn. Dette griper direkte inn i Magnitsky Act, som er sanksjoner mot russere anklaget for brudd på menneskerettigheter, og dermed internasjonal politikk. En sånn samtale på tomannshånd mellom POTUS og Putin med russisk tolk som eneste ørevitne er langt fra sosialt prat, og denne avsløringen vekker nå oppsikt i DC.

 

"Interessant" interview på mer enn en måte. 

 

Ta f.eks. kritikken til Sessions, en irritasjon han har båret på hele veien siden Sessions trakk seg fra granskningen. Dette ble rapportert basert på anonyme kilder for flere måneder siden. Da det kom ut kalte Trump dette fake news og kritiserte media, og menigheten stemte i. Nå har man altså fra Trumps egen munn, i et interview han gir til det han har pleid å kalle "failing NYT", at informasjonen stemte. Alt kommer for en dag, før eller siden.

 

 

---

Vevsprøvene tatt av John McCain ifbm. fjerning av blodproppen forleden, avdekket at han har en hjernesvulst. Aggressive behandlingsmetoder vurderes.

http://www.dagbladet.no/nyheter/senator-mccain-har-fatt-pavist-hjernesvulst/68527747

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Hva er det folk vil egentlig? Har USA fått nok av post-911 verden nå? Søker de tilbake til røttene?

 

Nei, ikke slik som du mener

Hva står en politiker som Clinton for? Løgn, propaganda, valgmanipulasjon, kynisme, po(e)lite(buro), MSM, krig, evig fokus på frykt og terrorisme, identisk agenda osv? Noe annet jeg har glemt?

 

Hennes politikk er populær, hun er ikke krigersk nok mot terrorisme eller Iran eller Kina.

 

Flertallet amerikanere er sterkt uenige med deg. Støtte for krigføring er stort hvis terrorister er målet. Støtte for nation building er lavt akkurat nå.

Lenke til kommentar

Samtidig som NYT la ut et lengre interview med Trump hvor han sier at Mueller ikke bør se nærmere på Trumps økonomiske forhold, publiserer NYT også en story om Deutsche Bank ifbm. Muellers granskning, hvor banken forventer å overlevere relevant dokumentasjon til Mueller.

Big German Bank, Key to Trump’s Finances, Faces New Scrutiny
https://www.nytimes.com/2017/07/19/business/big-german-bank-key-to-trumps-finances-faces-new-scrutiny.html
"Separately, Deutsche Bank has been in contact with federal investigators about the Trump accounts, according to two people briefed on the matter. And the bank is expecting to eventually have to provide information to Robert S. Mueller III, the special counsel overseeing the federal investigation into the Trump campaign’s ties to Russia."

Endret av xRun
Lenke til kommentar

I gårsdagens lange interview hvor Donald Trump sa han ikke ville nominert Sessions til justisminister om han hadde visst han kom til å overlate granskningen til andre, kommer også Trump med en underlig påstand selv i hans noe spesielle målestokk:

 

— Jeg husker ikke å ha hatt noen samtale med Comey om noe av dette

“I don’t remember even talking to him about any of this stuff,” Mr. Trump said. “He said I asked people to go. Look, you look at his testimony. His testimony is loaded up with lies, O.K.?”

https://www.nytimes.com/2017/07/19/us/politics/trump-interview-sessions-russia.html

 

En kan lure på om han faktisk ikke husker denne hendelsen, eller om han jobber med en forsvarsstrategi hvor svaret på alle spørsmål blir "I don't recall". Sistnevnte er kanskje mer sannsynlig enn at hukommelsen har sviktet.

 

Samtidig spør man seg om Sessions nå kommer til å trekke seg, etter krass offentlig kritikk fra POTUS. Det er hva som sannsynligvis ville skjedd i en normal administrasjon, men denne administrasjonen er ikke normal.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Hva er det folk vil egentlig? Har USA fått nok av post-911 verden nå? Søker de tilbake til røttene?

Nei, ikke slik som du mener

Hva står en politiker som Clinton for? Løgn, propaganda, valgmanipulasjon, kynisme, po(e)lite(buro), MSM, krig, evig fokus på frykt og terrorisme, identisk agenda osv? Noe annet jeg har glemt?

Hennes politikk er populær, hun er ikke krigersk nok mot terrorisme eller Iran eller Kina.

 

Flertallet amerikanere er sterkt uenige med deg. Støtte for krigføring er stort hvis terrorister er målet. Støtte for nation building er lavt akkurat nå.

 

Synd. Det er jo i praksis en krig FOR terrorisme. Eneste resultat av USA sin "krig mot terrorisme" er mer og mer terrorisme.

 

Snart er USA irrelevant alikevel. Det skal bli deilig med en verden hvor alle jobber sammen for en bedre verden, heller enn en verden hvor USA bomber alt og alle for å fremme seg selv.

 

Jeg trodde normale folk i USA så verden litt mer på samme måte som Ron Paul.

 

Jeg regner med hemmelige fengsler, tortur, grenseoverskridelser, totaloveråkning, politistaten, offentlig regisserte snikdrap osv er noe det Amerikanske folket støtter om jeg forstår deg riktig. Likegyldige over at terrorisme er et relativt irrelevant problem i verden, som verden bruker altfor mye tid og energi på og har mistet seg selv og sine verdier på å skape mer terrorisme.

 

Det dør nok flere av forgiftet Japansk spesialsushifisk hvert år enn som dør av terrorisme. Så skal man heller ikke glemme at USA nok dreper rundt 1000 ganger flere mennesker hvert år i sine kriger enn liv som går tapt på grunn av terrorisme.

 

Dumt at folk i USA ikke kan tenke og lar seg lure av kyniske demoner som styrer landet. Frykten har tydeligvis satt tankene ut av spill. En paranoid nasjon.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Tidligere fung. justisminister Sally Yates med kommentar til Trumps kritikk av Sessions:

 

Som nevnt lengre opp: i en normal administrasjon ville justisministeren gått av når presidenten uttrykker manglende tillit, men dette er ikke en normal administrasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...