Gå til innhold

noen god sprit under 22% og ikke altfor dyr?


98-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg du må noe lenger opp i %, men nå liker jeg smaken av litt sterkere ting, f.eks captain morgan. 

 

Før i tiden når jeg ikke var gammel nok, var det mye mojito (eller hvordan det skrives) det gikk i. Du kan også kjøpe Kalinka (tror jeg det heter), som er billig 21,9% sprit som smaker jævlig rent, men ok hvis du bruker blandevann. 

 

Vikingfjord har mye ok smaker også såklart. 

Endret av Mr.Crypto
Lenke til kommentar

Brukte å kjøpe Vikingfjord Ice Shot Cactus Blossom & Lime og blanda med iste eller sprite. Funka greit. 

 

Ice Shot Pure hvis du vil ha uten smakstilsetninger.

 

Fordrar ikke smaken til Kalinka 21 som Crypto nevnte. Men en gang lagde jeg docshot av den, smakte ganske godt. Da slapp jeg å blande den ut for å få god smak. Bare å kjøp en pose grønn doc, smelt innholdet og hell oppi i god tid før spriten skal drikkes. På samme vis som man lager tyrker.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Tik Tak (20%) (smaker bedre enn Kalinka) og blande ut med noe du liker. Selv brukte jeg appelsinjuice, funket fint det. Battery har jeg hørt andre blander med.

 

1558002-1.jpg

 

Eller så kan du prøve Smirnoff North, den smaker greit og går lett ned uten at du trenger å blande den ut. Sleng i ett par isbiter, da denne smaker best når den er iskald. Den er på 20% også:

 

smirnoff_north_triple_distilled_vodka_70

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

 

Baileys

Det blir en jo kvalm av i store mengder .-.

 

 

Ikke følger den kriteriet om 'ikke altfor dyr' heller.

 

Elsker Baileys... men billig er den ikke og det er defintivt ikke noe å drikke seg full på med mindre man har som mål å hate Baileys for resten av livet.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Mange 18-19-åringer er ikke vant med å drikke vin, og hvit- og rødvin liker en ikke første gangen en smaker det. (I likhet med bart brennevin, for øvrig.) Noe som oppfattes som "sur saft" er følgelig ikke å anbefale som festdrikk til de i den aldersgruppa. Svak sprit utblanda, eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden.

 

Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det.

 

Eneste grunnen til at øl er såpass populært er vel at det er billig og lett tilgjengelig sammenlignet med det meste annet. 

Lenke til kommentar

 

 eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden.

 

Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det.

 

Eneste grunnen til at øl er såpass populært er vel at det er billig og lett tilgjengelig sammenlignet med det meste annet. 

 

Ja, helt enig i at øl ikke er godt de første gangene. Grunnen til at jeg tok med øl, er at de fleste(?) 18-19-åringer allerede har vent seg til å drikke øl hjemme og/eller kjøpt av kompiser.

Øl er populært fordi det er utrolig godt (når en først har lært seg å like det).

Lenke til kommentar

 

 eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden.

 

Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det.

Hveteøl går bare ikke an å ikke like selv om det er første gang. Bedre øl finnes ikke. Sånn vanlig pilsner øl (Heineken, Hansa, Tuborg, osv) kaller de "slootwater" (grøftvann) i Nederland. At folk klarer få i seg det sølet fatter jeg ikke.

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...