Gå til innhold

Permanent bruk av adapter (USA -> Norge)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper dette er rette forum, da det her ikke er snakk om en løsning ifb. reising.

 

Har nettopp fått i hus en Roku Premiere+, importert fra USA. Ser ut som jeg slipper unna omformer (se vedlagt bilde av strømforsyningen) - spørsmålet mitt blir da angående adapter.

 

Jeg er usikker på om såkalte 'reiseadaptere' som for eksempel denne:
http://www.clasohlson.com/no/SKROSS-World-to-EU-reiseadapter/36-4797

 

faktisk kan benyttes til permanent bruk (har lest en del motstridende påstander). Noen som har noen erfaringer med dette?

post-306389-0-96285000-1477584838_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips begge to :)

 

@Balthazar: Den 'modulerbare' strømforsyningen du linker til ser kjekk ut. Tror jeg bør være ekstra nøye med å måle først, det er en meget liten plugg.

 

Ja gjør det. Men på 12VDC så er 5.5/2.1 mest brukt. (Alternativt 5,5/2.5 som også brukes en god del). Ellers så har du jo pluggen fra før. Du kan jo klippe av kabelen fra det gamle adapteret. :-)

Endret av Professor Balthazar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja gjør det. Men på 12VDC så er 5.5/2.1 mest brukt. (Alternativt 5,5/2.5 som også brukes en god del). Ellers så har du jo pluggen fra før. Du kan jo klippe av kabelen fra det gamle adapteret. :-)

Tenker du har rett selv om det ser ut som den er 3mm eller muligens 2,5mm (synet er nok ikke 20/20 her :D) - ser omtrent ut til å matche en fyrstikk (motsatt side av hodet).

 

Vegrer meg litt for å gå til steget for å ta frem saksen, da jeg er litt grønn på spesielt det :)

 

Endret av Parallax1
Lenke til kommentar

 

Ja gjør det. Men på 12VDC så er 5.5/2.1 mest brukt. (Alternativt 5,5/2.5 som også brukes en god del). Ellers så har du jo pluggen fra før. Du kan jo klippe av kabelen fra det gamle adapteret. :-)

Tenker du har rett selv om det ser ut som den er 3mm eller muligens 2,5mm (synet er nok ikke 20/20 her :D) - ser omtrent ut til å matche en fyrstikk (motsatt side av hodet).

 

Vegrer meg litt for å gå til steget for å ta frem saksen, da jeg er litt grønn på spesielt det :)

 

 

 

Har du ikke en backup-harddisk, en reiseradio, en PC'høyttaler eller noe annet med 12V adapter? Jeg har minst 5 liggende, men så har jeg muligens en anelse samlemani da :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adapteren skal være god for 16A så usle 0,5A kan umulig være noe problem. Siden den selges i en annerkjent butikk i Norge så går jeg ut i fra den er "proper" CE-merket (eller tilsvarende) og dermed av MYE bedre kvalitet enn disse ebay-adapterne.

 

Adapteret han skal erstatte yter 12V DC, 1.0A ut. 12V 16A kan selvfølgelig også brukes, men det blir owerkill og sikkert ganske dyrt. Uansett så vil du neppe finne en så liten plugg på en strømforsyning som kan levere opptil 16A.

 

Strømforsyning fra eBay er det vel ingen som har anbefalt. Den jeg linket til er fra ELFA, dem selger garantert ikke noe uten CE merking.

Lenke til kommentar

 

Adapteren skal være god for 16A så usle 0,5A kan umulig være noe problem. Siden den selges i en annerkjent butikk i Norge så går jeg ut i fra den er "proper" CE-merket (eller tilsvarende) og dermed av MYE bedre kvalitet enn disse ebay-adapterne.

 

Adapteret han skal erstatte yter 12V DC, 1.0A ut. 12V 16A kan selvfølgelig også brukes, men det blir owerkill og sikkert ganske dyrt. Uansett så vil du neppe finne en så liten plugg på en strømforsyning som kan levere opptil 16A.

 

Strømforsyning fra eBay er det vel ingen som har anbefalt. Den jeg linket til er fra ELFA, dem selger garantert ikke noe uten CE merking.

 

Adapteren er ikke en strømforsyning, men en overgang fra amerikansk til norsk plugg. For å bruke den originale strømforsyninga. Denne "overgangen" skal være god for utstyr opp til 16A.

 

http://www.clasohlson.com/no/SKROSS-World-to-EU-reiseadapter/36-4797

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Har du ikke en backup-harddisk, en reiseradio, en PC'høyttaler eller noe annet med 12V adapter? Jeg har minst 5 liggende, men så har jeg muligens en anelse samlemani da :-)

Finner bare mokkel-adaptere (7V / 0.2A, osv), men så har jeg for det meste bare liggende mye PC-kabler og hardware fra oppover årene i et par poser. Så jeg gikk for strømforsyningen og pluggen fra Elfa, dukker nok opp i posthylla over helgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...