Gå til innhold

De har gjort denne overflødig. Nå skal den norske teknologien brukes i millioner av enheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig et solid gjennombrudd for Bryhei og kolleger i Elliptic Labs. De har virkelig stått på i flere år med den banebrytende teknologien.

 

Det er riktig å si det ikke har vært så mye nytt siden iPhone med berøringsskjerm og app-butikk som Apples Steve Jobs først ikke så nytten av, men lanserte året etter iPhone kom. Blir spennende å se når det kommer nye telefon-modeller med Beauty-teknologien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er en fin liten forbedring av mobiltelefonen, men å kalle dette "den største nyvinningen på nesten et tiår," er en vill overdrivelse. Laila Danielsen er ofte alt for propell.

 

Den fulle Styrken i det Elliptic Labs har å tilby kommer først når man bruker teknologien til å kjenne igjen mye mer, som gester, menystyring og slikt, i løse luften.

Lenke til kommentar

Hva slags problem løser dette egentlig?

 

Når du løfter telefonen din opp til kinnet for å snakke i telefonen ønsker du at tastaturet på telefonen skal slås av, slik at du ikke "ringer" eller gjør masse annet når du kommer borti telefonen.  Derfor har omtrent alle smarttelefoner en "proximity sensor" for å føle dette.  Hittil har dette vært gjort med en infrarød sensor.  Elliptic Labs bruker ultralyd, sendt ut gjennom telefonens høyttaler og mottatt gjennom telefonens mikrofon, for å erstatte den infrarøde sensoren.  Man erstatter altså en hardwarekomponent med litt ekstra software og litt gjenbruk av hardware som uansett finnes i telefonen.  

Lenke til kommentar

 

 

Absolutt spennende, men å i 2016 lansere en mobil som ikke er vanntett?

Hæh, hva skal det bety?

 

Mine 2 siste mobiler har vært vanntette og for meg og mange andre er det helt uaktuelt å gå tilbake til en mobil som ikke er vanntett. De kunne like gjerne har lansert en mobil med svart/hvit skjerm.

 

Jeg vil ikke ha en vanntett mobil, de fleste telefoner på markedet i dag er ikke vanntette. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Absolutt spennende, men å i 2016 lansere en mobil som ikke er vanntett?

Hæh, hva skal det bety?

 

Mine 2 siste mobiler har vært vanntette og for meg og mange andre er det helt uaktuelt å gå tilbake til en mobil som ikke er vanntett. De kunne like gjerne har lansert en mobil med svart/hvit skjerm.

Jeg vil ikke ha en vanntett mobil, de fleste telefoner på markedet i dag er ikke vanntette.

Alle de nyeste og best selgende modellene fra Apple, Samsung og Sony er vanntette. Men bevares, det selges jo haugevis med elendige jalla-telefoner.

 

Hvilken fordel ser du at av å ha en mobil som ikke er vanntett? Og ønsker du også svart/hvit skjerm?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Absolutt spennende, men å i 2016 lansere en mobil som ikke er vanntett?

Hæh, hva skal det bety?

 

Mine 2 siste mobiler har vært vanntette og for meg og mange andre er det helt uaktuelt å gå tilbake til en mobil som ikke er vanntett. De kunne like gjerne har lansert en mobil med svart/hvit skjerm.

Jeg vil ikke ha en vanntett mobil, de fleste telefoner på markedet i dag er ikke vanntette.

Alle de nyeste og best selgende modellene fra Apple, Samsung og Sony er vanntette. Men bevares, det selges jo haugevis med elendige jalla-telefoner.

 

Hvilken fordel ser du at av å ha en mobil som ikke er vanntett? Og ønsker du også svart/hvit skjerm?

 

Ingen av toppmodellene til hverken av produsentene du nevner er vanntette, de er vannbestandige.

Sorterer vi toppmodellene til produsentene etter pris og ytelse ser det slik ut:

 

Samsung Galaxy S7/Edge: Vannbestandig

Samsung Galaxy S6/Edge: Ingen beskyttelse

 

Iphone 7: Vannbestandig

Iphone 6/6s: Ingen beskyttelse

 

Sony Xperia XZ: Vannbestandig

Sony Xperia X Performance: Ingen beskyttelse

 

Sony har en historie med vanntette telefoner, noe dem har begynt å gå bort ifra. Trenden viser altså det stikk motsatte av hva du påstår. De skjønte vel at folk ikke ville betale for funksjoner dem ikke trengte, eller løse deksler som slenger når du lader. Forståelig nok.

 

Ser du noen elendige jalla-telefoner i listen under?

Huawei P9+

Motorola Moto Z

HTC 10

Nexus 6P

Google Pixel/Pixel XL

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...