Gå til innhold

Trenger jobb som utbetaler 300.000 i året. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i en situasjonen som gjør at jeg de neste årene MÅ ha en jobb som gir utbetalt minst 300.000,- kr i året før skatt. Jeg har ingen utdannelse. 26 år. Til nå har jeg hatt diverse småjobber og utstabil inntekt, aldri hatt fast jobb.

 

Er det mulig for meg å finne en 100% jobb som utbetaler meg nok? Isåfall har dere forslag til hvilke type jobber jeg kan søke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er i en situasjonen som gjør at jeg de neste årene MÅ ha en jobb som gir utbetalt minst 300.000,- kr i året før skatt. Jeg har ingen utdannelse. 26 år. Til nå har jeg hatt diverse småjobber og utstabil inntekt, aldri hatt fast jobb.

 

Er det mulig for meg å finne en 100% jobb som utbetaler meg nok? Isåfall har dere forslag til hvilke type jobber jeg kan søke?

 

Du mener 300 000 brutto? Litt vanskelig å forstå når du først sier utbetalt så før skatt. 300 000 brutto bør være en smal sak å finne seg, det er rundt 150 kroner i timen. 

Lenke til kommentar

Dersom du trenger å ha 300 000 kr utbetalt i året så betyr vell det at du må ha ein jobb som har ei årsinntekt på ca 400 000 kr?

 

Det er nok ikkje umogleg å få seg ein slik jobb, men fast jobb med 400 000 kr i året utan utdanning krever nok ein del av dine personlege eigenskapar.

 

Ei anna utfordring er at startlønna ofte er ein del lavare, og kanskje særlig for deg som ikkje har så mykje utdanning og erfaring å vise til, som igjen fører til at færre arbeidsgivera er villige til å betale deg så mykje før du har vist kva du kan.

 

 

Mitt råd er at du må søke på dei jobbane som du ser er ledige. Det er ikkje så mange som skriv kva lønn dei vil tilby fordi dei brukar prinsippet om lønn etter avtale, noke som igjen betyr at du vil få eit lønnstilbud etter kva arbeidsgiver meiner du er verdt.

Er du f.eks. ein kjempe karismatisk, ryddig og blid selgar så kan du få gode lønnstilbud sjølv utan utdanning.

Men søker du på jobbar som kun krever at ein person fysisk er til stades på arbeidsplassen så vil du få lite uttelling for slike personlege eigenskapar.

Dei fleste jobbar som ikkje har kompetansekrav vil ha forholdsvis likt lønnsnivå, så det er ikkje så lett å anbefale eit arbeidsområde som betalar langt betre enn andre når vi snakker om ufaglærte jobbar.

Lenke til kommentar

Høres ut som om du vil gi din utenlandske kjæreste oppholdstillatelse. Korrekt? Lykke til! Ikke umulig at jeg befinner meg i samme situasjon etter hvert.

 

Hvis dette stemmer, så er det snakk om 300.000 brutto. De aller fleste 100%-stillinger i Norge betaler mer enn det, så det viktigste er å få seg en fast stilling. Selv "enkle" jobber som butikkmedarbeider eller lagerarbeider betaler alle over den grensen.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg er i en situasjonen som gjør at jeg de neste årene MÅ ha en jobb som gir utbetalt minst 300.000,- kr i året før skatt. Jeg har ingen utdannelse. 26 år. Til nå har jeg hatt diverse småjobber og utstabil inntekt, aldri hatt fast jobb.

 

Er det mulig for meg å finne en 100% jobb som utbetaler meg nok? Isåfall har dere forslag til hvilke type jobber jeg kan søke?

300.000 brutto? Hva med barnehage?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...