Gå til innhold

Hvorfor jeg slutter i gaming-communityet en gang for alle


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare la tråden bare død ut? ser ingen poeng med dette.  :wallbash:

 

Klaging er en del av hverdagen, uansett hva man gjør. Ser på facebook, folk klagde som faen når det er var varmt som faen om sommeren, nå klager de at det er kaldt... klaging overalt, vi har egentlig bare 1 ting å skylde på ---->>>> THE INTERNETTZ <<<<!  :roll:

 

Litt hardere mot veggen der cowboy så ser du ettervert poenget >.<

 

Eller har vi det helt enkelt alt for bra? 

Vi har ingenting å klage over så vi lager oss irrelevante problemer ut av ingenting. Vi setter ikke pris på hva som blir laget til oss, selv om vi ikke har bidratt en dritt til å produsere produktene som er tilgjengelig.

Det verste er at det kun er grunnet at produktet ikke lever opp til urealistiske forventninger som vi har laget oss selv.. det er helt sykt.

 

Folk er ikke i ekstase over at vi som mennesker har muligheten til å fly avstander som for 100 år siden tok generasjoner å forflytte seg og det bare på et par-tre timer. Der sitter folk i stede å sutrer over at maten ikke er bra nok eller at man ikke kan strekke ut bena.. eller at interneten er ustabil... og derfor slutter jeg i fly-communityet en gang for alle.  :rofl:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart valgt. Har trekt meg fra mange selv. Ikke verdt å bruke tid på, for folk klarer ikke å la folk ha en mening. Samtidig lager de forventninger som ikke er mulig å tilfredsstille. Bare se på b.l.a. No Man Sky.

 

De fleste som klager og krangler er folk som ikke vet eller kjenner til hvordan ting fungerer. Folk i dag liker drama. Bare se hvordan media sitt fokus på dette har dramatisk økt de siste 10 år. Ikke rart en del har flyktet fra mediene. Svært lite er om informasjon og opplysning.

 

Så det er bare å slutte å følge med på slikt og dann din egen mening. Bortkastet tid og energi.

Lenke til kommentar

 

Synes det er mildt sagt pussig at det å klage på forumbrukere er mer akseptabelt og forståelig enn å klage på spill på et spilldiskusjonsforum fordi man er glad i spill, og kanskje håper på noe annet enn det som blir vist fram, eller det som blir det endelige resultatet. Hadde heller skjønt at folk sluttet å diskutere på et spillforum pga en tråd som denne. At noen utrolig nok bruker tid på å lage tråder for å klage på folk som har egne meninger i et diskusjonsforum er meget spesielt. Bunnslamkommentaren din trenger man vel heller ikke si noe om.

 

 

Nå gjelder min kommentar til et mye større bilde en dette lille forumet. Selv om det er mange fine eksempler på dette forumet også. Og selvklart skal det være rom til diskusjon og meninger. Alt kan jo ikke være positivt. Men du har diverse individer som kun ser det negative og vinkler det negativt kontinuerlig. Enten med lange tirader eller små korte stikk og som ikke bidrar til en dritt.

 

Jeg har helt sikkert bidratt til slikt fjas selv opp til flere ganger i svake øyeblikk. Så noen "engel" er jeg langt derifra...

 

Så det er ikke rart det blir laget en tråd som dette. Merkverdig at det tar så lang tid mellom hver gang synes nå jeg. For det er noe råttent i denne hobbyen. Og det er nok flere meninger om hvorfor. Noen peker finger på utviklere,utgivere. Mens andre på spillerene. 

 

Bunnslam kommentaren er litt lavmål men om en er mye på Disqus,Reddit,Twitter,Facebook og diverse forum så er det mye av hva jeg anser som bunnslam ute å ikke akkurat gjør denne hobbyen noe gøy å bruke fritiden sin på. 

 

Jeg laget jo en tråd her på forumet "Den hyggelige tråden om spill som hobby" i 2014 når jeg også ble så jævla lei sytingen. Men tilogmed der selv om jeg presiserer i hoved innlegget at det skal ikke være noe negativ diskusjon og en "fri sone". Så blåste både brukere og moderatorer i dette. Heldigvis så ser det ut som tråden fungerer som jeg håpet på den dag idag. Så det kan jo være en plass for dem som begynner å få nok.

 

Selv er jeg blitt 38 år og har holdt på med spill siden jeg var 8 år. 30 år med denne hobbyen så har en sett mye og en ting er ihvertfall sikkert og det er at hobbyen har aldri vært bedre. Men samtidig så har jeg aldri sett så mye negativitet som nå. Men "eye of the beholder"....

 

Det sagt så synes jeg det er mange flotte brukere her på diskusjon og spill seksjonen av forumet. Dere overskygger det negative med stooooor margin i kontra til endel andre plasser. Men det er lett å se det negative over det positive. Det er nok dessverre en dårlig egenskap vi mennesker har....

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel også samme personen som gikk i strupen på PC spillere som klagde over porten til Arkham Knight. Da var han også oppgitt over at det var så mye klaging over dette strålende produktet.

 

Nei, med tanke på hvor mange elendige porter og hypede produkter det er der ute, pluss spillbransjens overdrevne fokus på promotering så er jeg faktisk overrasket over at det ikke er mer klaging. Fortsett å klage over dårlige produkter folkens. Det skulle bare mangle ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skiller på en personlig preferanse på et spill og et klage mål på at ikke mainstream titlene er tilpasset din personlige preferanse RRhoads?  ;)

Trådstarter klager over at det er mye negativitet til forskjellige spill. Poenget er at han ikke er bedre selv.

 

Folk må få lov til å være negative over visse spill, og andre må gjerne få lov til å klage over at folk er negative over disse spillene, men folk som er negative selv kan ikke klage over at andre er det.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Angående tilbakemeldinger på spill: I Amigadagene var det et tykt Glavalag mellom produsent og konsument. Da måtte man sende inn et brev til utvikler som ingen svarte på, eller aller helst til en redaksjon i et blad .[klipp]

Artig uttrykk der som også er treffende!

I Amigadagene og pre-Internet-PCdagene var også de store magasinene preget av litt for tette bånd til utviklerhusene. Amiga/PCbladene hadde naturlig nok mye bedre vilkår enn de har idag siden det var den måten alle interesserte fikk info om hva som kommer. Men, de var helt avhengig av et godt forhold til utviklerhusene. Hvis du som spilljournalist skrev en krass anmeldelse eller annen kritikk av et "AAA"-spill kunne det bety at spilljournalisten eller bladet ikke lenger ble invitert til previews av spill etc. i de store utviklerhusene, som igjen påvirket salgstallene til bladene drastisk. Det var derfor sjeldent å lese kritiske omtaler om "AAA"-titler. Altså kan det være en grunn til at fok var mer positive før.

 

Bransjen var også mye mindre den gangen slik at publikum var nok også mindre blaserte.

 

Idag kan uavhengige bloggere etc. skrive kritisk om et spill som de vil uten å frykte at de mister jobben. Det er jo ikke bare negativt heller. Dog skal det også sies at selvom AngryJoe etc. er et morsomt konsept, så virker det som det er litt in av og til å være negative. Og vanskelig å se hva det bidrar med i det lange løp.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det var en gang en klok mann som sa at "det som er for å bli tråkket på, skal bli tråkket på". 
I dag er det desverre slik at unntaket ikke er at det kommer et ferdig, fullverdig spill ut på markedet. Ikke en gang den først satte utgivelsesdatoen er å regne som forutsigbar. Når man gang på gang, år etter år, spill etter spill, så blir det nesten en vane å se søppel. Man kan plage folk lenge nok med uferdige og dårlige produkter, dårlig underholdning og generelt elendighet i en viss tid, men når man begynner forvente det (fordi det er blitt standarden), så bør det ringe en bjelle for den ignorante som kun ser skjønnhet og godhet i alt. Man skal forvente det utviklerne og utgiverne sier, og man skal kunne henge seg på såkalt "hype-train, tooh tooh", uten at det skal bli regnet som sinnsykt (siden 100% av spillene nå til dags, blir reklamert med løgn og bedrageri). 

Mye av grunnen til at folk er i et ekstremt sinnelag når det kommer til spill og moderne underholdning er jo nettopp slike ting. Den er ikke bare rettmessig, men den er absolutt på sin plass. 
I dyreprogrammer kan man se en løve bli plaget av hyener og sjakaler så og så lenge uten at løven bryr seg. Hyenene og sjakalene kan pirke litt, yppe seg, og tøffe seg overfor løven... Men til slutt så vil løven reise seg og rive samtlige plagånder i fillebiter. 

Forstå meg rett: Spillere er løven, hyenene og sjakalene er spillutviklerne/utgiverne. Man kan si at vi nå er i steg 1. Løven har reist seg, og begynt å brøle. Steg 2 er folk slutter å forhåndsbestille. Steg 3 er boikott fullstendig og steg 4 er at spillindustrien blir spist opp av sin egen grådighet og lærer. 

Se No Man's Sky. Folk ble lurt, løyet til. Folk ble regelrett svindlet, og traileren som viser et annet spill enn det man kjøper ruller fremdeles på Steam. Dette er kanskje det mest ekstreme tilfelle som har vært de siste årene, men de aller fleste spill i dag, er innafor grensen for å måtte få tåle ustoppelig og ekstremt kritikk. Man bør, etter alle rettmessige forhåndsregler, være paranoid når det kommer til spill (før utgivelsen). 

Å klage på at spillere har fått nok går litt mot sin hensikt. Man kan jo selvfølgelig prøve å se bort fra all den (rettmessige) negativiteten rundt alle spill som er per dags dato, men personlig mener jeg at absolutt alle som spiller burde være supernegativ, til det motsatte er bevist. Hvorfor? Fordi løven er lei av å bli plaget av irriterende hyener og sjakaler som tror de kan gjøre som de vil.

Negativiteten og flamberingen mot No Man's Sky varmet gamer-hjertet mitt. Det var fantastisk å se negativiteten rundt det spillet. Ikke fordi jeg liker negativitet, men fordi folk slår tilbake på denslags søppel, løgner og bedrageri som trenger konstant flambering helt til utviklerne selv legger seg flat, eventuelt gir pengene tilbake til 100% av spillerne. 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at en hver anmelder (proff) også bør bli litt flambert om det er utelukkende positivitet rundt spill, før det motsatte er bevist. En bør... Inntil spillindustrien er snudd, være prinsippielt negative. Fortsett med det, og la de som gjør at spillindustrien fortsetter svindelen svinne hen i sin rosa koseverden uten forum og "gaming-community".

Endret av sjeve
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ganske enig med deg, og 1 ting till som er irriterende, tar min erfaring da med World Of Warcraft for 12 år siden da det ble lansert var nesten alle høflige og grei folk men det gikk sakte nedover med syting og klaging, og nå er det helt forferdelig bare man gjør en minste feil i for eksemplel "LFR" grupper så er du en "fuckings" mooron, idiot, can you hurry up? også videre , man blir så lei av slikt at man nesten ikke kan gjøre et Raid mere så som regel når dette skjer bare "bb" og "leaving group" og driter i hele spillet og logger ut GAH jeg hater det hehe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...