Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rett til å reagere, eller er jeg sjalu?


Anbefalte innlegg

Hei, min samboer skal om noen uker på tur til en shoppingby for å kjøpe julegaver med sin søster. Rundt dette sliter jeg med noen følelser og sjalusi.

 

Vi har vært sammen i 1 1/2 år og bor sammen. Når vi ble sammen, så kunne jeg ikke la være å snoke litt på hennes telefon og facebook. Jeg har ikke hatt så mange kjærester, men hun har hatt kontakt med ganske mange, og jeg har sett litt av hvert av samtaler, hun vet ingenting selvfølgelig. Snokingen har fortsatt og i senere tid har jeg konfrontert henne med en samtale med en kompis, han vil ha henne til sengs, hun tror han bare er en kamerat. Jeg har fulgt med i sjul og sliter med sjalusi rundt dette.

 

Hun har også mye familie her, mens jeg har ingen. Har også lite venner på jobb, så føler det stort sett er bare meg og henne. Hun har mange venner, mens jeg har ikke facebook engang. Av og til når hun prioriterer venner og familie fremfor meg, føler jeg meg utenfor, noe jeg også har slitt med siden barndommen. Jeg synes disse følelsene har blitt så trykkende at jeg har vurdert å gi henne opp. Samtidig har vi det fint sammen og er glad i hverandre, selv om vi krangler av og til, vi har noe ulike personligheter også. Jeg føler at, men ikke rasjonelt tenkt, at hun seiler sin sjø og er glad for å ha meg, og hun planlegger fremtiden for oss. Jeg derimot vil ikke være en som dilter etter, og er hennes følgesvenn. Jeg er en person som har behov for kontroll, behov for å bli sett, få oppmerksomhet. Jeg skulle ønske at hun inviterte meg med på ting. Nå skal de på tur sammen, og jeg blir ikke engang invitert, selv om hun vet at jeg ikke liker det, og at jeg tidligere har sagt at jeg har litt problemer med å stole på henne. Hun virker glad og fornøyd, mens jeg skjelver på innsiden, og tenker i sjalusi/sinne at når hun kommer tilbake er jeg borte. Av og til føler jeg det er ok, andre ganger blir jeg skikkelig sint. Men innerst inne er jeg glad i henne og vil ikke forlate henne, og føler at jeg kommer til å angre bittert.

 

Jeg måtte bare lufte noen av tankene mine. Føles litt lettere om andre kan komme med innspill til situasjonen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du ødelagt for deg selv spør du meg, hvis man leter lenge nok så finner man ALLTID noe man stiller spørsmålstegn ved hos en person. Men det betyr ikke at personen har gjort noe galt. Så er hun kanskje litt naiv i forhold til en bekjent, spiller det noen rolle? hun har nok ingen ambisjon om å faktisk være utro, så hvorfor er dette et problem?



Anonymous poster hash: f043f...618
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har vært sammen i 1 1/2 år og bor sammen. Når vi ble sammen, så kunne jeg ikke la være å snoke litt på hennes telefon og facebook. Jeg har ikke hatt så mange kjærester, men hun har hatt kontakt med ganske mange, og jeg har sett litt av hvert av samtaler, hun vet ingenting selvfølgelig. Snokingen har fortsatt og i senere tid har jeg konfrontert henne med en samtale med en kompis, han vil ha henne til sengs, hun tror han bare er en kamerat. Jeg har fulgt med i sjul og sliter med sjalusi rundt dette.

 

:nei:

 

Tror du bør få deg ditt eget liv ved siden av, alle trenger det. Du kan ikke regne med å være sammen med dama 100% av tiden og den tiden dere ikke er sammen så må du klare å stole på henne. Skaff deg en hobby mann, bortsett fra å snoke på dama di.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvofor skaffer du deg ikke facebook da? Er en grei måte å holde kontakten med venner og familie på. 

Jeg syns det høres ut som om du lener deg for mye på henne og at det ødelegger for deg og din hverdag. Ville oppfordret deg til å finne en hobby eller flere som du har ''for deg selv'', og prøve å få venner (kan gjøres f.eks via internett, greit for oss som er ekstremt sjenerte eller har sosial angst).

Har du luftet disse tankene for henne også?? Det er viktig med klar kommunikasjon i ett forhold, og SLUTT å snoke, det vil ikke gjøre noen av dere noe godt, det eneste det vil føre til er at du ser noe du kan vinkle som at hun har planer om å være utro og vil så gjøre deg selv mer bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, hvis jeg skulle kuttet ut alle mine mannlige venner som hadde ''tatt meg'' så hadde jeg ikke hatt så mange venner igjen (trenger ingen respons om hvordan de ''ikke er ordentlige venner'' fordi de har en penis og jeg er pen). Selv om de vil ha sex med din kjæreste betyr ikke at hun vil gjøre noe ut av det, og såpass tillit burde du ha til henne da hun vil møte maaange menn i løpet av sitt liv som har lyst til å ha seg med henne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vi har jo hatt lignende tråder den siste tiden hvor trådstarter er mann og har de samme problemene med damen sin; Hun er sjalu og han får ikke lov til å gjøre ting uten henne.

 

Enklere sagt enn gjort, kanskje, men en del av løsningen for din del er nok å prøve å skape deg et liv ved siden av henne. Nye venner og nye hobbyer.

 

Og ikke snik på profilen hennes. Slikt er ikke greit. Så sant man ikke har ekstremt god grunn til å mistenke utroskap. Kanskje da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...