Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ring hytta varm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Mener jeg akkurat leste noe om dette fra Clas Ohlsson eller Jula. En dings man stikker i støpselet som man kan tilkoble lamper/varmovner etc. og styre denne fra en app på mobilen.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis virker sånne dingser dersom det er mobildekning på hytta? Det er ikke så veldig avanserte greier, og forhandlere som har spesialisert seg på hytteutstyr vil kunne gi råd, og har sannsynligvis luket ut produkter som ikke virker, som de har fått mange reklamasjoner på.

 

Hytteforum: www.byggehytte.no

Det er også stor trafikk, mye kompetanse og endel hyttespørsmål på www.byggebolig.no

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Hva er bruksområde? Skal du ha med simkort så koster det litt penger, men de fleste fungerer vel bra. Selv har jeg nå brukt a-comfort med 3 noder tilkoblet (med hver sin temperaturmåler), det er veldig enkelt å sette opp, veldig enkelt i bruk og nærmest udødelig. Ikke hatt et eneste problem med de i løpet av de 2 årene jeg har brukt de. Er du helt sikker på at du ikke behøver flere noder senere (mer effekt, flere soner etc) så vet jeg at multicom har noen enkle

Lenke til kommentar

Har selv en forløper til Ontech GSM 9040 som fungerer helt greit. Bruker den sammen med en slaveenhet. For så vidt grei app for Android | iPhone. Bruker et kontantkort i enheten så ingen ekstra (løpende) kost. Enheten kan styre 7 slaveenheter samt brukes med alarmfølere. Enkelt å sette termostat, på/tidsrom den skal stå på, få status (temp etc.) vha. app/SMS.

 

Defa har en løsning hvor du abonnerer på en tjeneste "Hyttami" - Sikkert grei men for meg holder det med en enhet som jeg sender SMS til.

 

ELKO har en variant også, ser jeg men usikker på om man kan koble til slaveenheter. Selges bl. a. hos Torshov bilrekvisita

Lenke til kommentar

Hva er bruksområde? Skal du ha med simkort så koster det litt penger, men de fleste fungerer vel bra. Selv har jeg nå brukt a-comfort med 3 noder tilkoblet (med hver sin temperaturmåler), det er veldig enkelt å sette opp, veldig enkelt i bruk og nærmest udødelig. Ikke hatt et eneste problem med de i løpet av de 2 årene jeg har brukt de. Er du helt sikker på at du ikke behøver flere noder senere (mer effekt, flere soner etc) så vet jeg at multicom har noen enkle

 

Uten simkort? Men da bruker du nettverk eller liknende. De færreste har vel fast, løpende internett på hytta...

Lenke til kommentar

Nei, a-comfort bruker simkort. Den har en styreenhet som snakker med nodene. Du kan kjøpe mange forskjellige noder avhengig av behov. Selv har jeg bare noder med stikkontakt og temperatursensor, men du kan f.eks. få noder som styrer en hel kurs direkte i sikringsskapet. A-comfort kan benyttes med hyttami.no, men det fungerer helt fint å styre den manuelt med SMS.

 

Når det er sagt så leker jeg med tanken om å gjøre videre utbygging med nye temperatursoner og sensorer over wifi, vha en trådløs 4g-ruter som uansett ligger fast på hytta. Noder og sensorer som fungerer på wifi er veldig mye billigere hvis man skal ha mange.

Lenke til kommentar

Elko som blir nevnt av NoBo lenger oppe fungerer kjempebra (trenger gsm-dekning).

 

Kjøp et kontantkort.

 

Den kan brukes til ulike ting, men er i hovedsak et enkelt støpsel som du kan skru av og på med mobil. Du kan også få varsel om når strømmen går, kommer på igjen og temperatur tilsendt på sms. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...